تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820315392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار ساری :در برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز خط قرمزی وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار ساری :در برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز خط قرمزی وجود ندارد ساری - ایرنا - فرماندار مرکز مازندران گفت : در برخورد با ساخت وساز غیرمجاز خط قرمزی وجود ندارد.


به گزارش مرکز رسانه ایی فرمانداری ساری ، " جواد واحدی" روز سه شنبه در جلسه ستاد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان ساری با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز بدون پروانه، ساخت غیرمجاز محسوب و چالش حال حاضر در شهر و روستاها بشمار می رود و افزود: اینگونه ساخت و سازها نه تنها موجب آسیب جدی به سیما و مبلمان شهری و شهرسازی و چهره روستاها در منطقه گردید،بلکه از نظر فنی به جهت عدم استحکام بنا و ساخت غیراصولی، مشکلاتی را برای صاحبان بنا و در معرض خطر افتادن جان و سرمایه آنها را در پی دارد.
رییس ستاد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان ساری با تأکید بر قانونمداری و اهتمام ویژه دستگاههای مربوطه در برخورد قانونی با هرگونه عملیات ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان افزود: طبق ماده 8 قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری به اشخاص حقیقی و حقوقی، کلیه سازمانها، مؤسسات و شرکتهای تأمین کننده خدمات آب، برق، گاز و تلفن و نظایر آن مکلفند انشعابات به ساختمانها را برحسب مراحل مختلف عملیات ساختمانی فقط در قبال ارائه پروانه ساختمانی معتبر ، گواهی عدم خلاف یا گواهی پایان عملیات ساختمانی معتبر صادره شده توسط مراجع مسئول صدور پروانه در حوزه شهر ،شهرداری و در روستاها ،بخشداری – دهیاری واگذار نماید.مسئولین مربوطه ضمن جلوگیری از ساخت وساز های غیر مجاز و تفکیک غیر قانونی اراضی ،باید اتفاقات را گزارش نمایند .
" جعفری " دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان نیز با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها تابع قاون باشند و قانون را نصب العین خود قرار دهند تصریح نمود : دستگاههای خدماتی از این پس باید بدانند اگر به ساخت و ساز غیر مجازی خدمات دهند دستگاه قضایی با جدیت با آن ها برخورد خواهد کرد.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه از جمله مشخصات شهرتوسعه یافته اخلاق، قانونمداری، عقلانیت، معنویت و ضوابط براساس عدالت است، متذکر شد : دستگاههای خدمات رسان، دهیاران و بخشداران باید کاملا هوشیار و آگاه باشند و سودجویی عده ایی از بیت المال جلوگیری نمایند .
جعفری تغییر غیر مجاز اراضی زراعی و باغ ها را خسارت به استان در بخش کشاورزی و سرمایه اعلام کرد و اظهار داشت : باید به آسیب های اجتماعی و اقتصادی که از ساخت و ساز غیر مجاز استان را تهدید می نماید ،بیشتر توجه گردد و در راستای رفع این چالش بزرگ همت گماریم .
دادستان مرکز استان تاکید کرد: بسیاری از اراضی و باغات در حال از دست رفتن است و بخشی از مشکلات با پوشش تعاونی ها و نهاد ها انجام می شود و تصور این است که این جرائم شخصی و حقیقی است.
وی افزود : از آنجاییکه عزم جدی برای جلوگیری ازساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و زراعی و باغ ها رخ داده است ،همه دستگاه ها ،بخشداران ،دهیاران همکاری لازم در جهت توقف عملیات با دستگاه های مرتبط و مراجع صدوررپروانه ساختمانی بعمل آورند .
در این جلسه با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد به منظور وحدت رویه و هماهنگی در شیوه نظارت و رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز، کلیه دستگاههای مرتبط بویژه بخشداران، دهیاران ،شهرداران و مدیر جهاد کشاورزی ،منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری با فعال نمودن گشتهای ویژه و واحد مهندسی و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه مدیریتی خود اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان اقدام نمایند.ک/1
608


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن