تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821145082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قتل شهروند فیلیپینی؛ دستاورد حضور تفنگداران آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قتل شهروند فیلیپینی؛ دستاورد حضور تفنگداران آمریکا کوالالامپور – ایرنا – یک تفنگدار آمریکایی چند ماه پس از موافقتنامه موقت واشنگتن و مانیل برای حضور نظامیان آمریکایی در فیلیپین با ظن قتل یک شهروند فیلیپینی بازداشت شد.


به گزارش ایرنا، تفنگدار مظنون آمریکایی دستگیر شده بخشی از سه هزار و 500 عضو نظامی آمریکا در فیلیپین است که رزمایشی مشترک برگزار کردند.
این رزمایش هفته گذشته پایان یافت.
پلیس فیلیپین براساس گزارش روز سه شنبه "استار فیلیپین" در بیانیه ای اعلام کرد که اتهامات متوجه این مرد آمریکایی است.
سفارت آمریکا در فیلیپین نیز تایید کرد که این سرباز آمریکایی متهم اصلی این حادثه شناخته شده است.
"چارلز خوزه" سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین گفت که مانیل در صورت اثبات جرم این فرد را محکوم می کند، اما ضمانتی برای زیربار رفتن آمریکا وجود ندارد.
قتل این شهروند فیلیپینی در روز یکشنبه یکی از تازه ترین موارد و حوادث دوره آزمایشی توافق نظامیان فیلیپین و آمریکا است.
آمریکا و فیلیپین هشتم اردیبهشت ماه همزمان با سفر "باراک اوباما" به مانیل توافقنامه 10 ساله ای امضا کردند که براساس آن نظامیان آمریکایی بیشتری اجازه می یابند به صورت شناور در پایگاه های آمریکا در فیلیپین مستقر شوند.
واکنش در فیلیپین نسبت به این توافقنامه زیاد بود و مخالفان، این توافقنامه را یکطرفه و به نفع دولت آمریکا می دانستند و به شدت از آن انتقاد می کردند.
"نری کولمنارس" از نمایندگان سنا فیلیپین گفته بود: مانیل همه چیز را به صورت رایگان از دست داده است. این توافقنامه نامحدود است.
مردم فیلیپین پیش از این هم حضور گسترده نیروهای آمریکایی را برای چند دهه تا سال 1991 در این کشور تجربه کرده بودند و آمریکا پس از واکنش شدید مردم مجبور به ترک خاک این کشور شده بود.
آساق**1611


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن