تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801557964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش ولایت فقیه در پیروزی بر دشمنان/ حضور ایران در صحنه‌های بین المللی از دستاوردهای دفاع مقدس است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛
نقش ولایت فقیه در پیروزی بر دشمنان/ حضور ایران در صحنه‌های بین المللی از دستاوردهای دفاع مقدس است
وزیر آموزش و پرورش وجود ولایت فقیه درکشورما عامل اصلی برای حفظ وحدت و پیروزی بردشمنان است که باید قدراین نعمت را دانست.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش درمراسم صبحگاه مشترک مرکز و پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش وپرورش که صبح امروز درلانه جاسوسی سابق برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس با همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان گفت: هفته دفاع مقدس به عنوان نمادی برای ذکررشادتها، صلابتها، تلاشها، خلوص، دیانت، رهبری و ولایت‌مداری همه ساله برگزار می‌شود.

وی در خصوص عواملی که درپیروزی هشت سال دفاع مقدس نقش داشتند، افزود: اعتقاد به اسلام و اسلام ناب محمدی، ولایت‌مداری، نقش رهبری در دفاع مقدس، دیانت، توکل، خلوص رزمندگان دردفاع از ایران، ایرانیت، اسلامیت و سایرعوامل همه درپیروزی ایران در دفاع مقدس موثر بودند.

فانی ادامه داد: درحال حاضر وقتی اطراف ایران را نگاه می‌کنیم کشورهایی را می‌بینیم که ممکن است در بعضی از ویژگی‌هایی با ما مشترک باشند اما دچار به هم ریختگی‌هایی هستند، اما کشور ما با وجود ولایت فقیه که عامل اصلی برای حفظ وحدت و پیروزی بر دشمنان است دچار این به هم ریختگی‌ها نشده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص نقش آموزش و پرورش در هشت سال دفاع مقدس گفت: نقش آموزش وپرورش در دفاع مقدس قابل تأمل است، نقش آموزش و پرورش چه در حوزه رزم یعنی اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان به جبهه‌های جنگ و چه درحوزه پشتیبانی از جنگ و دفاع مقدس درمدارس برکسی پوشیده نیست.

فانی با اشاره به اینکه مجتمع‌های آموزشی فرهنگیان چه در جبهه ها و چه درپشت جبهه‌ها همواره یاری رسان بوده‌اند، عنوان کرد: فرماندهان بزرگی از آموزش وپروزش درجبه‌ها نقش آفرین بودند که ازآن جمله می توان به شهید همت اشاره کرد که به عنوان یک معلم و فرمانده بزرگ جنگ مثال و الگویی برای همه معلمین و فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یک خاطره از دوران جنگ گفت: در اواخر سال 57 و اوایل سال 58 یادم می‌آید که شهید گورکانیان نژاد از معلمینی بود که از استان اصفهان داوطلبانه به کمک آموزش و پرورش کردستان امده بود.

ایشان در اداره پشتیبانی به دنبال ساخت وساز مدارس بودند. دریکی از بازدید‌ها که برای تحویل مدرسه رفته بودند توسط گروهک کومله دستگیر شدند و راننده که همراه وی بود وقتی بازگشت این خاطر را تعریف کرد که درآن زمان ضد انقلابها به شهید گورکانیان نژاد گفته بودند که اگر به امام اهانت کنی آزاد می شوی وایشان با کمال رشادت عکس امام را از جیب خود درآورده و پس از بوسیدن عکس امام گفت: درود بر خمینی که به دنبال این حرکت وی را به شهادت رساندند.زمانی که این پیکر این شهید را به اصفهان بردیم خانواده و همشهریان این شهید به وجود چنین شخصیتی افتخار کردند.

وی در خصوص دستاورد‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: استقلال، خودکفایی و حضور ایران در صحنه‌های بین المللی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس برای کشوراست.

فانی بااشاره به اینکه ایران  درصحنه‌های علمی – پژوهشی،‌ سیاسی و نظامی نقش نخست در منطقه را دارد، افزود:‌ امروز این سوال پیش می‌آید که آموزش و پرورشکه تربیت نسل آینده را دارد چه تکلیفی بر دوشش است که از آن جمله می‌توان به حفظ دستاوردهای انقلاب، انتقال فرهنگ ایرانی – اسلامی به نسل فعلی،‌ ایجاد روحیه گذشت ، ایثار و فداکاری می‌توان اشاره کرد که بر عهده معلمین و دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: پایگاه‌های مختلف بسیج در حوزه ستادی و استانها نسبت به دنباله‌روری شهدا و پیگیری اصول انقلاب و پاسداری از خون شهدا موظف هستند.

فانی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در دوره تدبیر وامید آموزش وپررش بتواند پاسدار خوبی برای شهدا، رزمندگان و ایثارگران باشد.

انتهای پیام/












تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن