تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799014510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناهنجاری های مادرزادی مهمترین علت مرگ در کودکان زیر پنج سال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ناهنجاری های مادرزادی مهمترین علت مرگ در کودکان زیر پنج سال است قزوین-ایرنا- مدیر گروه خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان قزوین، ناهنجاری های مادر زادی را مهمترین علت مرگ کودکان عنوان کرد و گفت: در همین راستا فرهنگ سازی و آموزش زوج های جوان در زمان ازدواج لازم است.


دکتر "ناهید یزدی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود بسیاری از بیماری های ژنتیکی انجام مشاوره های پیش از ازدواج را ضروری کرده است و زوجین دارای نسبت فامیلی و یا دارا بودن سابقه وجود بیماری های ژنتیکی در خانواده زوجین از نشانه های خانواده های در معرض خطر تولد کودکان بیمار است.
وی اظهارکرد: زوجین دارای این مشخصات، قبل از ازدواج یا تصمیم به بارداری باید با آزمایش های مختلف، مشاوره و مراقبت های پزشکی به ازدواج یا فرزندآوری اقدام تا از شیوع بیماری های ژنتیکی و تولد کودکان با ناهنجاری های مادرزادی پیشگیری کنند.
یزدی اضافه کرد: دومین علت مرگ در کودکان زیر پنج سال نیز حوادث و سوانح غیرعمدی است که حوادث ترافیکی بیشترین فراوانی را دارد.
وی، تعداد کودکان زیر هشت سال استان را 159هزار و 405 نفر ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد کودک 108هزار و سه نفر در گروه سنی زیر پنج سال قرار دارند که 97 درصد از این جمعیت زیر پوشش مرکز بهداشت استان می باشند.
یزدی با اشاره به آماری از مرگ کودکان یک ماهه تا پنج سال استان گفت: در سال 90، 111 مورد، در سال 91 تعداد 117 مورد، در سال 92، 88 مورد و در سه ماهه اول امسال 44 مورد مرگ کودکان زیر پنج سال در استان رخ داده که بیشترین علت آن مربوط به ناهنجاری های مادر زادی بوده است.
وی، خفگی در آب و دبه، نشاندن کودک در صندلی جلوی ماشین یا حتی در صندلی راننده، گاز گرفتگی و برق گرفتگی، مسمومیت های ناشی از مواد شوینده، دارویی و قرص برنج را از جمله علل مرگ های کودکان زیر پنج سال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 11 مورد از مرگ های کودکان استان ناشی از حوادث ترافیکی و بقیه نیز حوادثی مانند برق گرفتگی، گاز گرفتگی و خفگی و مسمومیت ها بوده است.
این مسوول با اشاره به وضعیت کودکان استان در چند شاخص یادآور شد: در حال حاضر اختلالات رشد در کودکان زیر هفت سال استان 7.8 درصد و در کشور 6.7 درصد و رشد قدی نامطلوب در استان نیز 3.6 درصد و در کشور 2.4 درصد می باشد.
یزدی ادامه داد: با وجود اینکه مکمل های کودکان با هزینه زیادی توزیع می شودف اما مصرف همین مکمل ها در خانواده هایی که آن را دریافت می کنند ناقص است و 1.6 درصد خانواده ها بطور صحیح و مرتب از آن استفاده نمی کنند.
مدیر گروه خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان قزوین، با اشاره به تصورات نادرست درباره مصرف مکمل هایی مانند قطره آهن گفت: بسیاری از خانواده ها با تصور اینکه قطره آهن باعث سیاه شدن و پوسیدگی دندان کودکان می شود از مصرف آن امتناع می کنند در حالیکه ثابت شده علت سیاه شدن دندان ناشی از سندرم شیشه شیر یعنی نگهداشتن طولانی مدت شیشه شیر در دهان نوزاد است که عواقب آن پس از چند سال در دندان های کودک بروز می کند.
یزدی اضافه کرد: یکی دیگر از تصورات غلط در این زمینه نیز این است که وجود مقادیر زیاد آهن موجب بیش فعالی در کودکان می شود در حالیکه بر اساس تحقیقات انجام شده این کمبود آهن است که باعث بیش فعالی در کودک خواهد شد.
مدیر گروه خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان قزوین در ادامه از راه اندازی سامانه پیام سلامت کودکان در شهرستان تاکستان خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج هزار و891 مادر استان عضو این سامانه هستند و پیام های سلامت کودک را از طریق همان شماره ای که در هنگام زایمان به بیمارستان داده اند بطور مرتب از این سامانه دریافت می کنند.
یزدی افزود: تلاش می کنیم در آینده این سامانه را که پیام های سلامت را تا هشت سالگی کودک برای مادران ارسال می کند در سایر شهرستان های استان نیز توسعه دهیم.
7388/ 614


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن