تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820599092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار سوء تغذيه كودكان زير پنج سال ايران بسيار بالاست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس سياري اعلام كرد:
آمار سوء تغذيه كودكان زير پنج سال ايران بسيار بالاست
شيراز - خبرگزاري مهر: معاون بهداشتي وزارت بهداشت گفت: امروزه در برخي از استانهاي كشور آمار سوء تغذيه كودكان زيرپنج سال بسيار بالاست كه سيستان وبلوچستان بالاترين رقم را دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، دكتر سيد علي اكبر سياري ظهر چهارشنبه سمينار تخصصي گوارش كودكان بيان كرد: مصرف لبنیات و فرآورده های پروبیوتیک کمک شایانی در اصلاح رژیم غذایی و رشد كودكان دارد كه می تواند کمبودهای کلسیم و فسفر را تامین كند كه در اين زمينه استان كودكان استان  فارس در ردیف چهارم سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال قرار دارد. وي بابيان اينكه فرآورده های پروبیوتیک حاوی باکتری های مفیدی هستند، گفت: مصرف فرآورده های پروبیوتیک در روده جذب و اثرات مفیدی در سلامت انسان به جای می گذارد.    وي سوء تغذيه به عنوان يكي از مشکلات دراختلال رشد دانست وافزود: مادران باردار، زنان به ویژه در سنین بالای 40 سالگی، کودکان و نوجوانان و سالخوردگان برای برخورداری از زندگی سالم مصرف محصولات پروبیوتیک و لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود دهند. دكتر سياري توصيه كرد: کودکان کمتر از شش ماه مصرف مداوم شیر مادر نياز است  وتنها شیر مادر برای این نوزادان کفایت می کند اما از سالهای دوم که غذا و غذاهای کمکی آغاز می شود اگر حساسیت به شیر گاو و لبنیات در کودکان وجود نداشته باشد مصرف شیر های کم چرب و لبنیات پروبیوتیک توصیه می شود. معاون وزیر بهداشت فرآورده های پروبیوتیک بعنوان يك غذاي كمكي اعلام وتصريح كرد: مصرف این محصولات به عنوان داروی کمکی نیز مفید است، کودکانی که مبتلا به کولیک هستند مصرف پروبیوتیک می تواند تا مقدار زیادی راهگشا باشد و تاثیر دارویی را افزایش دهد. وی با تاكيد بر اينكه  مصرف فراورده های پروبیوتیک نارسایی های گوارشی ودل درد را در کودکان آرام مي كند، افزود: بطور قطعی تاثیر آن به عنوان دارو اثبات نشده اما به عنوان کمکی برای اثر بخشی بیشتر دارو ها به اثبات رسیده است . معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: نمی توان مصرف نوشابه ها را در سفره غذایی حذف کرد اما می توان نوشابه های گاز دار جایگزین كرد و مصرف دوغ به جای نوشابه های گاز دار و غیر گاز دار و مصرف ماست در این زمینه می تواند به بهبود رژیم غذایی کمک کند. درادامه بنيانگذار رشته گوارش در ايران نيز گفت: مصرف لبنيات باعث مي شود از ورود  میکروب ها به دستگاه گوارش جلوگیری کند و در هاضمه اثر گذار باشد. پرفسور غلامرضا خاتمی با بيان اينكه مصرف لبنيات کم چرب و فراورده های پروبیوتیک برای سلامتی  ورشد طبیعی بدن بسیار مناسب است، گفت: با توجه به اینکه کربوهیدارتها در بدن جذب نمی شوند ورود باکتری های مفید از طریق پروبیوتیک ها به بدن می تواند فرصتی برای جذب مناسب املاح و کلسیم و پیشگیری از تهاجم میکروبها به دستگاه گوارش باشد. عضو هئيت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران بيان كرد: خوشبختانه در سالهای اخیر تولید محصولات پروبیوتیک در کشور ما رواج بیشتری یافته و این امید وجود دارد تا با مصرف بیشتر آن زمینه سلامت بیشتر جامعه فراهم آید. وي اضافه كرد: اگر تعداد باکتری های مفید از طریق مصرف شیر و لبنیات سالم و فرآورده های پروبیوتیک در بدن افزایش پیدا کند چون اجازه رشد باکتری های مضر را نمی دهد ، زمینه سلامت کامل اسنان فراهم می شود و در این صورت میتوان با گوارش سالم به سلامت همه بدن کمک کرد. دكتر خاتمي مصرف فرآورده هاي لبني را براي تمامي سنين توصيه كرد وافزود: نياز است اين فرآورده در تمامي روز مصرف بشود.


۱۳۹۳/۷/۱۶ - ۱۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن