تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803912281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به بهانه آغاز عملیات اجرایی طرح بازسازی نفت شهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به بهانه آغاز عملیات اجرایی طرح بازسازی نفت شهر قصرشیرین - ایرنا - وجب به وجب از خاک مناطق غرب و جنوب کشور از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی گواه جانفشانی هایی است که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشتند و در این بین سعادت همراه کسانی بود که طعم شیرین شهادت را چشیدند و به معبود خود رسیدند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، بی شک با سفر کردن به مناطق مرزی جنوب و غرب کشور می توان بخشی از رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و درک کرد.
در این بین قصرشیرین که قدمگاه شهدا در هشت سال دفاع مقدس است از آغاز جنگ تحمیلی که با یورش نظامیان بعثی اشغال شده بود اکنون سالها پس از پایان جنگ مقاوم و سرافرازتر از گذشته می تواند گواه خوبی باشد از جانفشانی ها، گذشت، ایثار و شهادت طلبی جوانانی که کانون گرم خانوده را ترک کردند و در لبیک به ندای رهبر خویش رهسپار مناطق عملیاتی شدند.
درک این موضوع که رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی غرب و جنوب با وجود تحمل سختی های فراوان و کمبود تجهیزات نظامی تنها به چه بهانه ای حاضر شدند که در جبهه ها در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنند کمی سخت و دشوار است و برای رسیدن به این موضوع مهم و اساسی تنها سفر کردن به قدمگاه شهداست که می تواند پاسخ مناسبی برای هزاران پرسشی باشد که در ذهن جوانان امروز نقش بسته است.
اکنون سال ها پس از پایان جنگ تحمیلی در مسیر قصرشیرین به نفت شهر مناطقی را می بینی که تابلوی "خطر مین" بر روی زمین هایی نقش بسته است که در دوران دفاع مقدس و برای دفاع از وجب به وجب از این خاک مقدس خون های پاکی به زمین ریخته شده که عطرآگین به خون پاک و مقدس شهداست.
مقاومت و پایداری مردم قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، سومار و نفت شهر در دفاع مقدس بر کسی پوشیده و پنهان نیست و در سایه همین ایستادگی بود که رژیم بعث عراق در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در این مناطق متحمل شکست های خفت باری شد.
طرح بازسازی مناطق مرزی غرب کشور از جمله نفت شهر هدیه بسیار کوچکی از سوی دولت به مردم این منطقه است که در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در برابر دشمن، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.
در این طرح، دولت تدبیر و امید با تصویب 200 میلیاد ریال اعتبار و با ارایه بخشی مشوق ها و تسهیلات لازم گام نخست را در بازسازی نفت شهر و عمران و آبادانی این منطقه محکم برداشت.
استاندار کرمانشاه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح بازسازی نفت شهر از قول مساعد "محمدباقر نوبخت" معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری برای تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح خبر داد.
"ابراهیم رضایی بابادی" افزود: بازسازی کامل مناطق مرزی کشور از جمله نفت شهر در دستور کار است و برای تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی شود.
وی، بازسازی اساسی و کامل نفت شهر و روستاهای همجوار مناطق مرزی را از جمله رویکردهای جدی دولتمردان ذکرکرد و گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح ، 200 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نفت تخصیص یافته است.
نماینده عالی دولت در کرمانشاه، با بیان اینکه افزایش اعتبار برای بازسازی کامل نفت شهر در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای بازسازی مناطق مرزی از جمله این منطقه با دولتمردان رایزنی های لازم صورت گرفته است.
رضایی بابادی گفت: با هدف تسریع در اجرای این طرح دستگاههای خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز و راه موظف به ارایه خدمات مورد نیاز به اهالی شهر مرزی نفت شهر هستند و برای تحقق این مهم در نظر است نمایندگان ادارات تابعه در منطقه نفت شهر مستقر شوند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: مطالعات و طراحی های اولیه برای بازسازی کامل نفت شهر انجام شده که به مرورعملیاتی می شود.
رضایی بابادی، ارایه تسهیلات بانکی، کمک های بلاعوض و همچنین مشارکت و همراهی مردم منطقه دربازسازی اساسی نفت شهر را لازم و ضروری دانست و گفت: بازسازی کامل نفت شهر در گرو تخصیص اعتبارات بیشتر است.
وی تصریح کرد: با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات باید زمینه لازم برای اشتغال بیش از پیش مردم نفت شهر ایجاد شود، ضمن اینکه بازسازی نفت شهر باید توسط نیروهای بومی این منطقه صورت گیرد تا شاهد بهره برداری این طرح در موعد مقرر باشیم.
مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در سخنانی با بیان اینکه دولت موظف به بازسازی کامل شهر مرزی نفت شهر است گفـت: برای بازسازی کامل نفت شهر پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در مرحله نخست اجرای این طرح ساخت 50 واحد مسکونی برای واگذاری افراد تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار است.
"جعفر همتی" بر لزوم استقرار دستگاههای خدمات رسان در منطقه با هدف شتاب بخشیدن به اجرای طرح بازسازی نفت شهر تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این امر روند بازسازی نفت شهر با شتاب بیشتری انجام می شود.
به گفته مشاور عالی استاندار کرمانشاه، باید در درازمدت احداث یک هزار واحد مسکونی در نفت شهر در دستور کار قرار گیرد تا بتوان این منطقه را شهر قلمداد کرد و از مزایای شهرنشینی به شکل مطلوب استفاده کرد.
همتی همچنین با تاکید بر لزوم احداث بازارچه مرزی با هدف ایجاد اشتنغال پایدار و توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، اضافه کرد: بی شک سکونت مردم در نفت شهر امنیت بیش از پیش مرزهای غربی کشور را به همراه دارد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز بازسازی کامل شهری مرزی نفت شهر را ازجمله مطالبات بحق مردم این منطقه دانست گفـت: با وجود مشکلات فراوان و کمبود منابع مالی، دولت نسبت به بازسازی این منطقه مرزی مصمم است.
"فتح الله حسینی" بر لزوم تعامل دستگاههای اجرایی با یکدیگر، مشارکت و همراهی اقشار مختلف مردم در روند اجرای طرح بازسازی نفت شهر تاکید کرد و بیان داشت: انتظارات و مطالبات مردم از دولت تدبیر و امید زیاد اما بحق است و رفع مشکلات اساسی مردم در مناطق محروم بویژه مناطق مرزی مختلف کشور از جمله قصرشیرین و نفت شهر، دغدغه جدی دولتمردان است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث بازارچه مرزی در سومار گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، مسوولان باید احداث بازارچه مرزی نفت شهر را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
معاون برنامه ریزی استاندار کرمانشاه نیز چندی پیش در جلسه ای از عزم جدی دولت برای بازسازی نفت شهر از توابع شهرستان مرزی قصرشیرین خبرداد.
"علی اصغر میرزایی" دولت تدبیر و امید در راستای عمران و آبادانی مناطق مرزی، مصمم به بازسازی نفت شهر و آماده سازی آن به منظور اسکان مرم شهید پرور این خطه است.
وی اظهار کرد: در همین راستا مدیریت ارشد استان پیگیری های بسیاری را در خصوص انجام تعهدات وزارت نفت انجام داده است که حاصل این رایزنی ها آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه با مبلغ 200 میلیارد ریال از محل منابع وزارت نفت است.
میرزایی گفت: پروژه های مورد توافق شامل احداث مجتمع آموزشی تربیتی نفت شهر، احداث مرکز بهداشتی درمانی، احداث سرسرای ورزشی سقف بلند، احداث مسجد نفت شهر، احداث 50 واحد مسکونی برای محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و اجرای طرح های زیرسازی و آماده سازی است.
وی ادامه داد: دستگاههای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس، دانشگاه علوم پزشکی، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح بازسازی نفت شهر مشارکت دارند.
بی شک با بازسازی کامل نفت شهر و سکونت دائم مردم منطقه می توان بخشی از سال ها زحمات و مشقاتی که مردم این خطه دلاور پرور و قهرمان در هشت سال جنگ تحمیلی و به طبع آن سال ها پس از پایان جنگ، متحمل شده اند را جبران کرد.
طرح بازسازی نفت شهر کمترین و در عین حال ارزنده ترین هدیه دولت تدبیر و امید به مردم دلاور و سلحشور این منطقه است که در هشت سال دوران دفاع مقدس از هیچ تلاش و کوششی در دفاع از وجب به وجب از خاک مقدس ایران اسلامی دریغ نکردند و با تقدیم شهید، بزرگ زرین دیگری در تاریخ نظام اسلامی ثبت و ضبط کردند.
عملیات بازسازی نفت شهر با نام امام جواد الائمه (ع) شهریور ماه سال جاری توسط استاندار کرمانشاه و با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و اهالی نفت شهر آغاز شد.
نفت شهر از توبع بخش مرزی سومار در فاصله 90 کیلومتری قصرشیرین واقع شده است که قبل از جنگ تحمیلی پنج هزار نفر جمعیت داشت اما پس از پایان جنگ تحمیلی به دلیل شرایط موجود و حضور نیروهای نظامی و وجود میادین مین، امکان بازگشت مردم به این شهر میسر نشد و کاری نیز برای بازسازی آن صورت نگرفت تا اینکه با همت و پشتکار دولت تدبیر و امید اکنون طرح بازسازی نفت شهر در دستور کار قرار گرفته است.ک/4
2501/ 567
گزارش از فرزین مدرسی


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن