تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803250656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه رکود بازار مسکن با کاهش تورم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ادامه رکود بازار مسکن با کاهش تورم مشهد - ایرنا - بازار مسکن در وضعیت اقتصاد تورمی پس از کاهش میزان تورم دچار رکود شده و معاملات در این بازار به شکلی قابل ملاحظه کاهش یافته است.


به گزارش ایرنا، بی تردید یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید کاهش قابل ملاحظه تورم است اما این کاهش بازار پرسود برخی از معاملات را راکد کرده که بازار مسکن از آن جمله می باشد.
تا قبل از سه ماهه دوم سال 92 و آغاز فعالیت دولت یازدهم میزان تورم به 40 درصد رسید و بازار مسکن با افزایش بیش از حد قیمتها مواجه شد اما بعد از این افزایش قیمت، برخی مسائل بر رکود در بازار مسکن افزود.
با تلاش دولت تدبیر و امید میزان تورم از شش ماه دوم سال 92 رو به کاهش نهاد بطوری که دولت موفق به کاهش تورم از 40 درصد به 22.4 درصد در سال جاری شده و به تبع آن تورم در خراسان رضوی نیز به 19.8 درصد رسیده است.
با این وجود برخی از کارشناسان تداوم رکود در بازار مسکن را که از دو سال پیش آغاز شده به نفع اقتصاد کشور نمی دانند لذا بر اتخاذ تدابیری برای رونق این بازار و جلوگیری از عواقب رکود آن تاکید دارند.
به گفته آنان رکود در بازار مسکن بسیاری از بخشهای اقتصادی از جمله صنعت، معدن، اشتغال و عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار داده و باید از این شرایط خارج شود.
با این وجود گرچه گروهی از کارشناسان رکود در بازار مسکن را به هیچوجه مناسب نمی دانند و تاکید بر رونق این بازار دارند اما برخی دیگر با درک درست از موقعیت اقتصادی، شرایط موجود را بهترین فرصت برای خرید خانه دانسته و از خانه به دوشی رهایی یافته اند.
مزایا و عواقب رکود حاکم بر بازار مسکن را با چند تن از کارشناسان و مسوولان این حوزه به گفت و گو نشستیم و نقطه نظرات آنان را در این شرایط جویا شدیم.
* صنعت ساختمان و معادن تامین کننده مصالح ساختمانی دچار رکود شده اند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می گوید فعالیت در صنعت ساختمان و شماری از معادن مربوط به مصالح ساختمانی به دلیل رکود بازار ساخت و ساز تقریبا کاهش یافته است.
"راضیه علیرضایی" افزود: عمده معادن غیرفلزی خراسان رضوی معادن مربوط به مصالح ساختمانی هستند مانند سنگ خرده ، شن و ماسه، سنگ آهک، گچ و پوزولان که امسال فروش بسیار کمی داشته اند.
وی بیان کرد: تعطیلی یا رکود معادن و عدم رونق صنعت ساختمان در شرایط فعلی موجب از بین رفتن اشتغال و تجارت می شود که این وضعیت به هیچوجه به نفع اقتصاد کشور نیست.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صنعت ساختمان از صنایع مادر کشور است که حوزه های بسیاری را شامل می شود لذا رکود بازار مسکن بدترین حالت ممکن برای اقتصادی است که تلاش می کند از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شود.
وی افزود: صنعت ساختمان مولد در معاملات تجاری است و درآمدهای مالیاتی و عوارض شهری را افزایش می دهد لذا دولتها تلاش می کنند برای حفظ اشتغال، افزایش درآمد و رونق تجارت صنعت ساختمان و بازار مسکن را از حالت رکود خارج کنند.
او ادامه داد: صنعت ساختمان یک صنعت پیشرو است و تحرک در آن باعث تحرک در سایر بخشهای اقتصادی و در نهایت موجب اشتغالزایی می شود و تحقق و تداوم این شرایط یکی از دغدغه های اصلی دولت و همه مسوولان است.
* ثبات قیمتها باید جایگزین رکود در بازار مسکن شود
مشاور مدیرکل و مسوول دبیرخانه شورای مسکن خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در دو سال اخیر به ویژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری شاهد کاهش تورم بوده ایم اما این کاهش انتظارات فعالان بازار مسکن را تامین نکرده است.
"امیراحمد معماری" افزود: در شش ماه دوم سال 91 قیمت مسکن رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرد و بازار انتظار داشت که این افزایش قیمت ادامه پیدا کند اما این انتظار محقق نشد و انجام معاملات در بازار مسکن کاهش یافت لذا در این شرایط از آنجا که قیمتها افزایش نداشته، انگیزه ساخت و ساز نیز کاهش یافته است.
وی بیان کرد: از سوی دیگر اجرای طرح مسکن مهر و تامین تقاضاها مبتنی بر مسکن از این طریق رکود را تشدید کرده و صنعت ساختمان را از رونق انداخته است.
مسوول دبیرخانه شورای مسکن خراسان رضوی گفت: در شرایط رکود بازار مسکن وضعیت کلی قیمتها مشخص نیست لذا معاملات نیز کمتر انجام می شود و تداوم این شرایط به نفع اقتصاد کشور نیست.
وی اظهارداشت: اگر شاهد ثبات قیمتها اعم از مصالح ساختمانی و نرخ مزد کارگر در بازار مسکن باشیم و میزان تورم نیز تغییر زیادی نداشته باشد خریدار، تولیدکننده و فروشنده انتظار یکسانی از بازار دارند و بازار به حد تعادل می رسد.
* رکود در بازار مسکن به نفع اقتصاد کشور نیست
رییس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بازار مسکن دوره های رونق و رکود زیادی داشته و این تغییر در بازه زمانی سه تا پنج ساله رخ داده است.
"صادق عابدزاده سعیدی" با بیان اینکه در دوره های رونق و رکود بازار مسکن عوامل زیادی تاثیرگذار هستند افزود: از سال 86 مسکن جهش قیمتی زیادی داشت که در نتیجه این افزایش قیمت، از سال 1387 بازار مسکن دچار رکود شدیدی شد که به مدت سه سال به طول انجامید.
وی گفت: از سال 1389 رونق در بازار مسکن آغاز شد و این رونق تا سال 91 ادامه داشت اما در این سال طی دو مرحله جهش قیمت در مسکن اتفاق افتاد.
رییس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد افزود: در شش ماه نخست سال 91 به دلیل اجرای مرحله نخست قانون هدفمندسازی یارانه ها بازار مسکن با جهش قیمت مواجه شد.
وی گفت: در شش ماه دوم سال 91 ورود تقاضای انباشته شده از قبل به بازار مسکن با احتساب تقاضای روز جهش قیمتی قابل ملاحظه ای را در بازار سبب شد.
عابدزاده گفت : انتخابات ریاست جمهوری در سال 92، مسائل سیاسی و مذاکرات 5+1 رکود در بازار مسکن را سنگینتر کرد که هنوز این شرایط بر بازار حاکم است.
وی ادامه داد: رکود در بازار مسکن از ابتدای سال 92 تاکنون همچنان ادامه دارد اما بر اساس آمار مقایسه ای سامانه املاک و مستغلات که از تهران منتشر شد حاکی از این بود که در شش ماه نخست سال 93 در مقایسه با شش ماه نخست سال 92 تا حدودی حجم معاملات از نظر تعداد شرایط بهتری داشته که این وضعیت در مشهد نیز برقرار بوده است.
رییس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: اکنون شرایط ثبات قیمتها و رکود در بازار مسکن، بهترین زمان برای خرید مسکن است و می توان تقاضا برای خانه را به نحو مطلوبی پوشش داد.
وی افزود: همواره با افزایش قیمتها شاهد هجوم تقاضا برای مسکن در بازار هستیم که منجر به افزایش قیمت مسکن و متضرر شدن خریدار می شود.
او با بیان اینکه عرضه و تقاضا از عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن است و عدم تعادل آنها بازار را دچار رکود می کند گفت: پوشش دهی مناسب تقاضا برای مسکن در شرایط فعلی موجب تعادل بین عرضه و تقاضا می شود لذا متقاضیان باید در شرایط فعلی وارد بازار شوند.
7489/660


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن