تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798379578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مشهد: غدیر نقطه تکمیل دین و اتمام نعمت به مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه مشهد: غدیر نقطه تکمیل دین و اتمام نعمت به مسلمانان است مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: عید غدیر روزی است که ولایت امیرالمومنین علی(ع) به عنوان نقطه تکمیل دین و اتمام نعمت به مسلمانان ابلاغ شد.


آیت الله "سیداحمد علم الهدی" صبح روز دوشنبه در مراسم "جشن شکوه ولایت ویژه عید غدیر" در حرم مطهر امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران افزود: اگر این روز را خداوند برای ما قرار نمی داد اعیاد قربان و فطر برای ما عید قرار نمی گرفت و از این جهت عیدالله اکبر است.
وی گفت: در منطق تشریعی اسلام، خداوند فقط دو روز عید فطر و قربان را برای مسلمانان عید قرار داده که مورد پذیرش همه فرق اسلامی است.
امام جمعه مشهد افزود: اما این دو عید بدون ولایت ممکن و قابل تحقق نیست و از این جهت عید غدیر را "عید الله اکبر "نام داده اند.
علم الهدی گفت: اعیاد حقیقی اسلام دو عید فطر و قربان است اما آنچه که ما در اسلام به عنوان مراسم دینی عید اعلام می کنیم فقط بخاطر حفظ خاطره های لذت آفرین آنها چون ولادت پیامبر(ص) و امام زمان(عج) و امیرالمومنین(ع) و سایر ائمه معصوم(ع) است و عنوان عید برای آنها فقط تعبیری مجازی می باشد.
وی افزود: عید فطر از آن جهت است که انسان بعد از یک ماه روزه داری و مناجات با خدا به اوجی از مقام حق می رسد و مورد آمرزش خداوندی قرار می گیرد.
امام جمعه مشهد گفت: قربان هم از آن جهت عید است که در روز عرفه در مناجات با خدا مشمول عنایت و عفو وی قرار گرفته و روز عید قربان پرونده تازه برای ما تشکیل می دهند روزی است که از همه جرائم و مظالم گذشته در پرونده ما اثری نمی ماند.
وی اظهارداشت: اگر انسانها از طریق ارتباط با امام علی(ع) و فرزندان معصوم حضرت کمال نیابند آن غفرانی که در روز عرفه باعث شود این روز عید باشد صورت نمی گیرد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: همانگونه که اگر روزه، واجبات و مستحبات مردم در ماه رمضان آمیخته با اعتقاد به ولایت امیرمومنان(ع) نباشد انسانها به آن مقام قرب حق تعالی نایل نمی شوند و عید مفهوم نمی یابد.
وی گفت: تمامی ماهیت عید بودن فطر و قربان متوقف بر ولایت امیرمومنان علی(ع) و تحقق ارتباط و اتصال جریان قلبی، باطنی و وجدانی ما با مقام قرب به حق از طریق ولایت مولا و امام معصوم است و گرنه عید بودن قربان و غدیر تحقق نمی یابد.
امام جمعه مشهد در تشریح دلیل دیگر بر اینکه غدیر عیدالله اکبر است افزود: عید از "عود" به معنای روزی که زندگی تازه برای انسانها آغاز می شود و تحول در عرصه زندگانی روی می دهد، روزی که برای مردم تجدید حیات است.
وی گفت: اگر مساله ولایت مولا علی(ع) تحقق نمی یافت اصلا زندگی اجتماعی امت اسلام بعد از پیامبر(ص) تحقق نمی یافت و در حقیقت جامه پیامبر(ص) بعد ازایشان با ولایت امیرالمومنین (ع) می تواند حیات خود را ادامه دهد.
علم الهدی با بیان اینکه عید غدیر دو شخصیت تاریخی و جریانی زنده و پویا برای همه زمانها دارد افزود: امامت نه تنها انتصابی و انتخابی نیست بلکه امامت ساختاری است و انسانهایی برای آن ساخته شده و می شوند.
وی ادامه داد: امام علی(ع) برای امامت ساخته شد و غدیر جریانی تازه برای همه زمانها است و خداوند از طریق این واقعه به مردم پیام داد که غدیر حادثه و واقعه و رخداد نیست بلکه پیامی است که رهبریت و حاکمیت جامعه در دست عنصری است که خداوند او را برای جامعه ساخته است.
امام جمعه مشهد گفت: امام علی(ع) برای امامت ساخته شده بود و امروز هم امام ما کسی است که برای امامت ساخته شده و معصوم است و آن شخص وجود اقدس امام زمان(عج) می باشد که رهبر و مدیرجامعه می باشد.
وی با بیان اینکه امامت امام زمان(عج) با سایر امامان معصوم متفاوت است افزود: امام زمان(عج) رهبر اصلی و صاحب ولایت ما و دارای رسالت جهانی سازی است و بخاطر این رسالت نمی تواند در دسترس مردم باشد و از این رو خود فرمودند که مجتهد جامع الشرایط حجت من است.
او تاکید کرد: پیام غدیر آن است که ما هیچ رهبری جز رهبری و ولایت امام معصوم را بر خود نپذیریم که این شخصیت جریانی غدیر می باشد و امام رضا(ع) هم آن را در حدیث سلسله الذهب مشخص کرده اند.
آیت الله علم الهدی گفت: وقتی حضرت رض(ع) در نیشابور نقل فرمودند که "کلمه لا اله الا الله حصار من است و هرکه بدان وارد شود از عذاب من در امان می ماند اما این امر شروطی دارد که من از شروط آن هستم " این خود یعنی آنکه کلمه لا اله الا الله تمام اثربخشی خود را با ولایت کسب می کند و توحید بدون ولایت اثربخشی ندارد.
وی افزود: آن زمان امام رضا(ع) مردم را به خود ارجاع دادند و امروز رهبری جامعه اسلامی بر عهده ولایت الله و امام زمان(عج) است.
امام جمعه مشهد گفت: غدیر پیام، جریان، تاکید، تایید و تصویب آن است که امامت و رهبری جامعه بطور قطع بر عهده امام تعیین شده و ساخته شده از سوی خدا است و غیر آن اسلام، توحید، ایمان و تامین امت، جامعه و رهبری جامعه اصلا امکانپذیر نیست.
وی افزود: غدیر فقط تاریخ نیست بلکه جریان زنده و پویا در همه اعصار است چنانکه امروز هم رهبر جامعه امام زمان(عج) می باشد و ما به عنوان اطاعت از ایشان به ولی فقیه رجوع می کنیم و در واقع امروز مساله ولی فقیه و مقام معظم رهبری برای ما یک رهبر سیاسی در راس یک حکومت و دولت نیست بلکه رهبری برای ما قداست دینی دارد.
آیت الله علم الهدی گفت: از آن رو که رهبر حجت امام زمان(عج) است و امام زمان(عج) پیام غدیر و ساخته شده برای رهبری می باشد.
وی با بیان اینکه ما مسلمان، شیعه و غدیرشناس هستیم افزود: غدیر مبنای اعتقادی و دینداری ما است و دین بی غدیر را باطل و اسلام بی غدیر را بی مبنا و نماز بی غدیر را غیرقابل پذیرش می دانیم.
2713/660


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن