تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820118365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار: تکمیل پروژه های آبیاری و زهکشی موجب احیای کشاورزی خرمشهر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار: تکمیل پروژه های آبیاری و زهکشی موجب احیای کشاورزی خرمشهر می شود آبادان- ایرنا- فرماندار خرمشهر گفت: تکمیل و تحویل پروژه های نیمه تمام آبیاری و زهکشی در احیای کشاورزی خرمشهر تاثیر بسزایی دارد.


به گزارش ایرنا "ولی اله حیاتی" روز یکشنبه در نشست هماهنگی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر افزود: پروژه های آبیاری و زهکشی باید به طور کامل به کشاورزان تحویل داده شوند.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات و تحویل پروژه های آبیاری و زهکشی به کشاورزان باید علاوه بر ترغیب آنها برای مشارکت، موجب افزایش راندمان کاری شود.
فرماندار خرمشهر افزود: سازمان آب و برق خوزستان با هماهنگی شرکت جهاد نصر و جهاد کشاورزی می تواند در راستای رفع مشکلات کشاورزی خرمشهر گام بردارد و با اعطای مجوز برداشت آب، تمام کاستی ها را رفع کند تا کشاورزان بتوانند حداکثر استفاده را از آب ببرند.
وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: این طرح توسط موسسه جهاد نصر در سه محور حفار شرقی و غربی، جزیره مینو و شلمچه در شهرستان خرمشهر اجرا می شود.
وی اضافه کرد: باید کمیته ای برای اجرای طرح مقام معظم رهبری با هماهنگی سازمان امور آب و برق خوزستان، جهاد کشاورزی و موسسه جهاد نصر تشکیل و مسایل و مشکلات پیش روی این طرح بررسی و مرتفع شوند.
فرماندار خرمشهر بر لزوم تشکیل تعاونی های تولیدی کشاورزی تاکید کرد و گفت: تعاونی های تولیدی ضمن فعال شدن باید مسائل مربوط با ترویج امور کشاورزی را فرا گیرند تا راندمان کاری در زمین های کشاورزی افزایش یاید.
وی بدهی 370 میلیون ریالی تعاونی های تولیدی به سازمان آب و برق خوزستان را یادآور شد و افزود: میزان حق آب بها و هزینه نگهداری ایستگاه های پمپاژ با درآمد کشاورزان همخوانی ندارد.
حیاتی با اشاره به اینکه کشاورزی خرمشهر قبل از جنگ تحمیلی یکی از قطب های کشور بود، تصریح کرد: اکنون همه ما وظیفه کمک به توسعه و احیای کشاورزی این شهرستان را داریم.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: مدیریت شبکه آبرسانی 77 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان برعهده سازمان آب است.
"حسن دهقانیان" با اشاره به تشکیل تعاونی تولید در حفار شرقی و غربی خرمشهر افزود: امکان ادامه کار این تعاونی به دلیل هزینه های فراوان نگهداری شش ایستگاه پمپاژ و مجموع آب بها وجود ندارد.
وی اظهار کرد: اراضی کشاورزی خرمشهر به دلیل سال ها رها شدن برای تولید محصولات با کیفیت بالا نیاز به زهکشی دارند.
وی پیگیری جهت جذب اعتبارات برای نگهداری شبکه های آبیاری، زهکشی و ایستگاه های پمپاژ از وزارتخانه را یادآور شد و افزود: متاسفانه ردیفی تحت عنوان بهره برداری و نگهداری از شبکه فرعی نداریم.
دهقانیان گفت: در حال حاضر، نظام بهره برداری در استان خوزستان با جدیت پیگیری می شود ولی باید برای کشاورزی آبادان و خرمشهر استثناء قائل شد.
وی افزود: امید است کشاورزان خود بتوانند با درآمدهایشان، ایستگاه های پمپاژ را تامین کنند.
معاون طرح های توسعه آب سازمان آب و برق استان خوزستان نیز گفت: با توجه به قانون، بهره برداری از طرح های آبیاری و زهکشی پس از دو سال باید به جهاد کشاورزی تحویل داده شوند.
"حسین سلیچ محمودی" افزود: تاکنون بیش از 10 نشست برای تعیین تکلیف طرح های بهره برداری تشکیل شده ولی هنوز جهاد کشاورزی و بهره برداران حاضر به تحویل پروژه ها و ایستگاه های پمپاژ نشده اند.
وی گفت: احداث و نگهداری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی حفار شرقی و غربی خرمشهر به عهده جهاد کشاورزی است و وزارت نیرو اجازه هزینه در این شبکه را ندارد.
وی افزود: طرح آبیاری و زهکشی آبادان و خرمشهر 32 هزار هکتار می باشد که برای شش میلیون اصله نخل و میانه کاری بین نخیلات طراحی شده است.
سلیچ محمودی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه در الگوی کشت طرح گندم و جو قرار نگرفته است و کشاورزان خرمشهر برای بهره برداری و افزایش درآمد باید به کشت نخل در زمین های خود بپردازند.
7100/7279/551


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن