تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819564746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک میلیون اسلحه شکاری مجاز در دست ایرانیان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یک میلیون اسلحه شکاری مجاز در دست ایرانیان
کد خبر: ۴۴۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲ - 12 October 2014


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه یک میلیون اسلحه شکاری مجاز در اختیار افراد است، گفت: براساس برنامه چهارم قرار به کاهش آن بود که این اتفاق عملیاتی نشد.

به گزارش ایسنا ، سیدمحمد مجابی در برنامه تلویزیونی با اجازه شما در خصوص اصلاح تنوع زیستی اظهار کرد: گاهی برای کنترل یک حشره حیوان دیگری که در چرخه طبیعت بالادست آن به شمار نیاز داریم، علاوه بر آن تنوع زیستی به پایداری محیط زیست می‌انجامد. در حال حاضر بروز سیل‌ها، ریزگردها، بحران دریاچه ارومیه، گاوخونی همه به دلیل اختلال در تنوع زیستی است.

وی با بیان اینکه خداوند نعمت را در حق ایرانیان تمام کرده، گفت: 8 هزار گونه گیاهی، 500 گونه پرنده بومی و مهاجر، 150 گونه پستاندار همه گویای این حقیقت است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه شکار تنها مهمترین تنوع زیستی نیست، گفت: تخریب زیستگاه‌ها در چند سال اخیر باعث از بین رفتن گونه‌های مختلف شده که اگر از بروز آن جلوگیری کنیم، می‌توانیم صنعت اکوتوریسم را با استفاده از آن ترویج دهیم.

مجابی با تاکیدبر اینکه سیاست دولت، حفظ طبیعت است، گفت: مردم ما به عدالت طبیعی اعتقاد دارد و براساس آن محیط زیست می‌دانند که باید آن را برای آیندگان باقی بگذارند همانطور که در اصل 5 قانون اساسی از محیط زیست به عنوان میراث مشترک عنوان شده است.

وی در رابطه با قوانین حفاظت از محیط زیست گفت: دو قانون جدی در این حوزه وجود دارد یکی حفاظت و بهسازی از موادمشخص در منطقه چهارگانه توسط محیط‌بانانی که ضابط قضایی هستند. همچنین قانون شکار و صید با دو رویکرد جنبه‌های جرم شکار و صید و از بین بردن گونه‌های ویژه اجرا می‌شود.

معاون حقوقی سازمان محیط زیست با اشاره به شعب ویژه تخصصی محیط زیست اظهار کرد: کار سنگینی برای مشارکت با قوه قضاییه انجام دادیم تا همانگونه که در دوره‌ای شعب ویژه تخصصی وجود داشت آنها را فعال کنیم.

مجابی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون اسلحه گاز با کاربری شکاری در اختیار افراد است، گفت: این تعداد اسلحه امکانات موجود در محیط زیست تناسب ندارد و براساس برنامه چهارم توسعه قرار به کاهش بود که عملیاتی نشده است.

معاون حقوقی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که میزان آشنایی مردم با حیات وحش را افزایش دهیم. همانگونه که در فقه نیز شکار به عنوان تفریح جایز نیست. در این راستا دیدیم که شکارچیان کردستان سلاح‌های خود را برای کناره‌گیری از شکار شکستند و در استان مازندران نیز عده زیادی از شکارچیان اسلحه‌های خود را تحویل دادند.

به گفته مجابی، 110 محیط‌بان در عملیات تعقیب و گریز، سقوط از ارتفاع یا شلیک مستقیم کشته‌اند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن