تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819940190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 231 درصدی صادرات کالاهای نفتی از بندر شهید باهنر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افزایش 231 درصدی صادرات کالاهای نفتی از بندر شهید باهنر بندرعباس - ایرنا - معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس از افزایش 231 درصدی صادرات کالاهای نفتی از این بندر طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "قاسم عسکری نسب" روز یکشنبه در نشست تشریح عملکرد شش ماهه این بندر، بیان داشت: طی این مدت 28 هزار و 470 تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 231 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی نیز از این بندر در این مدت افزایش یافته، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 572 هزار و 162 تن کالای غیرنفتی از این بندر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، پنج درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتیینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی عمده کالاهای صادراتی از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و حوزه اقیانوس هند بوده است.
عسکری نسب بیان داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه در حدود 985 هزار و 178 تن بوده است.
به گفته معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، امسال در بخش عملیات کانتینری این بندر یک هزار و 604 تی ای یو تخلیه و بارگیری صورت گرفته که رشد 2.5 برابری داشته است.
بندر شهید باهنر بندرعباس با برخورداری از 12 پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، به یک پایگاه تجاری راهبردی و مهم در منطقه تبدیل شده است.
7198/668/ 1625


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن