تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798418807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف 116 درصد جرایم اینترنتی توسط پلیس فتا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس پلیس فتا شرق استان تهران خبر داد؛ کشف 116 درصد جرایم اینترنتی توسط پلیس فتا تهران بزرگ – ایرنا - رئیس پلیس فتا شرق استان تهران گفت: پلیس فتا ضمن رصد فضای سایبری، با قدرت با جرائم اینترنتی برخورد می کند که رشد 116 درصدی کشف جرائم سایبری نشان از این مهم دارد .


سرهنگ سامان محمدی روز یکشنبه در همایش آسیب ها و مخاطرات فضای مجازی که در دانشکده کشاوزری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا برگزار شد اظهار داشت: طی یک سال گذشته شاهد رشد 116 درصدی جرائم سایبری در حوزه فعالیت فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران بوده ایم که این امر نشان از نظارت دقیق و قاطع پلیس فتا در مقابله با جرائم اینترنتی دارد.
وی افزود: رشد سریع علم و فناوری و استفاده روز افزون مردم از رایانه و اینترت باعث شده تا میزان آسیب ها و خطرات این حوزه نیز افزایش یابد که این امر لزوم برخورد با این آسیب ها را افزایش داده است .
محمدی گفت: وقوع جرائمی نظیر هک، کلاهبرداری های اینترنتی، هرزه نگاری و سواستفاده از هویت افراد با افزایش علم فناوری شدت یافته است و هر کدام از این جرائم با شیوه های مختلف رخ می دهد .
وی تصریح کرد: افزایش جرائم سایبری سبب شد تا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تشکیل پلیس تخصصی در حوزه فناوری از وقوع جرائم اینترنتی جلوگیری و با متخلفان این حوزه برخورد قانونی نماید و امروز شاهد کاهش جرائم در این حوزه می باشیم.
محمدی بیان داشت: امروز موفقیت پلیس فتا در سومین سال از فعالیت خود باعث کشف تعداد بسیاری از جرائم سایبری شده و حوزه فعالیت این پلیس تخصصی در کلیه فضاهای مجازی کشور به ویژه سایت نهادهای دولتی و حکومتی باعث افزایش امنیت آنان شده است .
رئیس پلیس فتا شرق استان تهران افزد : فعالیت پلیس فتا شرق استان تهران به مرکزیت شهرستان ورامین امنیت مناسبی را در حوزه سایبری شهرستان های ورامین ، قرچک ,پیشوا , پاکدشت ، دماوند ،پردیس و فیروزکوه به وجود آورده است.
وی گفت: وقوع جرائم سایبری به دلیل کمبود دانش دیجیتال در بین شهروندان صورت می گیرد .
وی بیشترین میزان تخلفات این حوزه را شامل کلاهبرداری مالی عنوان کرد و پیشگیری از آن را منوط به تعامل چند سویه پلیس ، مردم و مراکز دانشگاهی و علمی دانست.
محمدی گفت: کلاهبردان اینترنتی مالی با بهره گیری از شیوه های مختلف تبلیغی مانند ارسال پیامک جعلی و راه اندازی وب سایت های مختلف از مردم کلاهبرداری مالی می کنند .
جانشین فرماندهی ویژه شرق استان تهران نیز در این همایش گفت : وجود 23 میلیون کاربر اینترنت در کشور لزوم توجه به این بخش را بیشتر کرد و پلیس فتا به منظور ارتقاء امنیت در این فضا شکل گرفته است .
سرهنگ جمال نیکجو گفت: استکبار جهانی به منظور دست یابی به منابع مالی کشورها ، در صدد تسلط بر فضای مجازی و رسانه ای دارد زیرا آنان به خوبی می دانند که در فضای جدید برای تسلط بر کشورها به بمب و یا سلاح نیاز نیست و با استفاده از فضای مجازی می توانند تفکر ملت ها را تسخیر و آن کشور را به سلطه فرهنگی خود در آورند .
وی تصریح کرد: با وجود این که وسایلی مانند تلفن همراه آسایش و رفاه را برای برقرار ارتباط میان مردم به وجود آورده است ولی به همان میزان نیز سبب آسیب رساندن به فرد در سوء استفاده از اطلاعات شخصی آنان می شود.
نیکجو بیان داشت: افرادی که در فضای مجازی و در تلفن های همراه از برنامه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند باید در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات خود مراقبت کنند تا از آنان سوء استفاده نشود.
تهرام/7254//1348


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن