تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803842563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر شهر سرپا می‌ایستد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تئاتر شهر سرپا می‌ایستد
امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه تئاتر شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند بازسازی و تعمیرات این مجموعه قرار گرفت. وزیر ارشاد به همراه علی مرادخانی معاونت هنری و حسین طاهرخانی مدیر کل اداره هنری‌های نمایشی در مجموعه تئاتر شهر حضور یافت.
آفتاب- زهرا نوروزی: ایرج راد مسئول خانه تاتر، پریسا مقتدی رئیس تاتر شهر به همراه مهندس مسعود معمار مسئول پروژه بازسازی در جلسه مشترکی که درباره این مجموعه با حضور وزیر برگزار شد، شرکت کردند.


ایرج راد مسئول خانه تاتر به تشریح این جلسه پرداخت و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «خوشبختانه این دیدار بسیار مثبت بود ما دغدغه‌های خود را در حضور وزیر محترم ارشاد با مسئول پروژه بازسازی مطرح کردیم. ترس ما این بود که اتفاقی مشابه بازسازی گذشته دراینجا صورت بگیرد که آقای مهندس معمار اعلام کردند بررسی‌های لازم انجام شده است.»


همچنین مهندس مسعود معمار مسئول پروژه بازسازی تاتر شهر در گفت‌وگو با «آفتاب» اعلام کرد: «ما نقشه‌های این طرح را به هنرمندان ارائه خواهیم کرد تا همه چیز بر پایه تعامل با هنرمندان پیش رود. این بار هدف اول ما تامین امنیت تاتر شهر است.»


بازسازی تاتر شهر یکی از مناقشات عمده هنرمندان با دولت گذشته بود. مناقشه‌ای که حل آن به علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم واگذار شده است.
 
بازسازی گذشته بر مشکلات افزود!


همان طور که گفته شد این اولین بار نیست که تاتر شهر بازسازی و تعمیر می‌شود. سال 1386 درحالی که طبق رایزنی با وزارت ارشاد وقت بهروز غریب پور هنرمند با سابقه که روزی کشتارگاه را به فرهنگسرای بهمن تبدیل کرده بود، مسئول بازسازی و ایمن سازی تاتر شهر بود؛  این پروژه به شکل ناگهانی از غریب‌پور گرفته و به تالار رودکی واگذار شد. تیم تازه شش ماه درب مجموعه تاتر شهر را به روی هنرمندان بست اما لحظه بازگشایی مجموعه تاتر شهر هیچ چیز نه تنها بهتر نشده بود بلکه صدای انتقاد و اعتراض هنرمندان را نیز بلندتر کرده بود. دیوارهای سنگی مشابه برخی رستوران ها تنها تغییر عمده تاتر شهر بود. مشکلات فنی مانند نقاط کور سالن‌ها؛ امکانات نور و صداهای خروج اضطراری، هیچ کدام تعمیر و اصلاح نشدند و میراث این مشکلات به دولت یازدهم منتقل شد و بر میز علی جنتی وزیر ارشاد قرار گرفت. 


مهندس  مسعود معمار به مشکلات بازسازی دروه قبلی اشاره کرده و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «دربازسازی گذشته تاتر شهر که در دولت قبلی انجام شده بود باید گفت که ققط به زیبایی سازی های کم دوام توجه شده بود و از مسائل زیربنایی ومهم غفلت شده بود. متاسفانه در بازسازی گذشته دیوارها را تا ارتفاع بالا سنگ کرده اند این اقدام نه از جهت زیبایی با روح مجموعه سازگار بود و نه به لحاظ فنی درست بود زیرا بار اضافه ای به سازه های مجموعه تحمیل کرده بود. دربازسازی فعلی ما تصمیم گرفتیم به مسائل زیر بنایی که امنیت تاتر شهر را تامین می کند،توجه بیشتری داشته باشیم.مسائلی نظیر تعبیه سیستم برق اضطرای و یا سیستم اعلام و اتفاع حریق و ایجاد سیستم آکوستیک، مسائل عمده ای بوده اند که تا به حال فراموش شده‌اند. بسیاری از تابلوهای های قدیمی تاتر شهر در معرض آتش سوزی قرارگرفته‌اند. ما امنیت تاتر شهر را در اولویت قرار داده‌ایم و سعی داریم به زیبایی تاترشهر توجه کرده و اصالت را به مجموعه تاتر شهر بازگردانیم. این طرح عمرانی با مشورت ریاست کل اداره هنرهای نمایشی وهنرمندان تعامل و مشورت مستقیم داریم. بحث تعداد سالن‌های یکی موارد مهم مشورتی ما با هنرمندان بود. قرار شد دو سالن برای نمایش وسه سالن به تمرین وآموزش اختصاص داده شود. هدف اصلی ما این است که از تردد بیش از حد در این مجموعه کاسته شود اگرچه قرار است که نتیجه نهایی این تصمیمات در جلسه نهایی با آقای راد و هنرمندان به نتیجه برسد. نقشه‌های بازسازی قرار است به شکل سه بعدی به هنرمندان نشان داده شود. ما بنا داریم تا جشنواره فجر کار بازسازی مجموعه را به سرعت و دقت تمام کنیم و به همین دلیل شاید بیشتر نیروها دو شیفته در این مجموعه کار کنند.»


دغدغه‌ها را با وزیر ارشاد مطرح کردیم


در بازسازی گذشته تاتر شهر نه تنها مشکلات حل نشد بلکه مشکلات زیادی به تاتر شهر اضافه شد. موکتهایی که باعث می‌شد صدا در سالن نپیچد، برداشته شده بود و به جای آن کفپوش‌هایی نصب شده بود که صدای رفت و آمد و صدای کفش تماشاگران را بارها بلندتر جلوه می‌داد. صندلی تالارها ثابت شده بود و دیگر امکان چینش متحرک آنها وجود نداشت. صندلی‌های تئاتر شهرنیز با صندلی‌های کهنه فرهنگسرای نیاوران تعویض شده بود. مجموعه اتفاقات اینچنینی سبب دلهره و نگرانی هنرمندان از بازسازی مجدد تاتر شهر وتکرار اتفاقات شده است.


ایرج راد مدیر عامل خانه تاتر در ارتباط  با دیدار امروز با وزیر ارشاد گفت: «وزیر ارشاد با توجه به بازسازی قبلی تاتر شهر که در دولت گذشته انجام شد امروز از تاتر شهر بازدید کردند که این دیدار بسیار مثبت بود. با توجه به اتفاقات گذشته هنرمندان دغدغه‌های فراوانی از نوع و شکل بازسازی گذشته داشتند. آقای مرادخانی معاونت محترم هنری از حضور آقای جنتی وزیر ارشاد از بازسازی تاتر شهر خبر دادند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این دغدغه‌ها را با وزیر ارشاد مطرح کنیم که خوشبختانه این دیدار انجام شد و دغدغه‌ها مطرح شد. مدیر پروژه بازسازی در حضور آقای وزیر به ما اعلام کردند این بازسازی طرح به شکل کارشناسی بررسی و تحلیل شده است بنابریان جای نگرانی نیست.»


این هنرمند با سابقه تاتر به بخشی از این مشکلات بازسازی دوره قبلی اشاره کرده و گفت: «در بازسازی گذشته نه تنها مشکلات تاتر شهر حل نشد بلکه مشکلاتی نیز به آن اضافه شده بود. سازه‌هایی در ضلع جنوبی تاتر شهر و مسئله مترو آسیب‌هایی را به این مجموعه وارد کرده بود. در پروژه قبلی در ابتدای کار پیمانکار تعویض و کار به دست گروهی دیگری سپرده شد. نتیجه بازسازی قبلی هنرمندان رضایت خانواده تاتر را فراهم نکرد وحتی آسیب‌هایی به مجموعه وارد کرد. امیدواریم در باسازی تازه مشکلات عمده اصلی مجموعه تاتر شهر بررسی شود.»
 
جلسات ادامه دارد
 
ایرج راد به برنامه‌های مشورتی هنرمندان با تیم بازسازی تاترشهر اشاره کرده وگفت: «نگرانی ما از تکرار ماجرای گذشته است به همین دلیل مقرر شد جلسه‌ای با حضور هنرمندان و کارشناسان با تیم بازسازی برگزار شود تا نقشه‌های این بازسازی به شکل سه بعدی ارائه شده و نظرات مطرح شوند. مسئول پروژه بازسازی مجموعه تاتر نیز به ما قول مساعد داده‌اند که تا جشنواره فجر این بازسازی کامل به پایان برسد.»
 
پرونده بازسازی مختومه خواهد شد


بازسازی تاترشهر از سال‌های پیش مطرح بوده است سنگ بنای تعمیرات غیر کارشناسی و بازسازی ناتمام مجموعه تئاترشهر از سال 85 گذاشته شده است. سال 1383 تالار «خانه خورشید»، یکی از تالارهای کوچک تئاتر شهر، دچار آتش سوزی شد و بار دیگر ضرورت ایمن‌سازی تاتر شهر مطرح شد. شاید تعامل و پیگیری وزیر ارشاد دولت یازدهم بتواند پرونده بازسازی قدیمی‌ترین مجموعه تاتری کشور را مختومه کرده و از دغدغه هنرمندان بکاهد.



مطالب مرتبط
مرضیه برومند: بودجه تئاتر نصف پشت قباله بازیگری است که زن یک مرد سیاسی شده
وزیر ارشاد: در جریان همه مشکلات عرصه تئاتر هستم/ کاری می‌کنیم هنرمندان در آرامش باشند


تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن