تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820873159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرامش عجیب در کوبانی/ وحشت از قتل عام عمومی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آرامش عجیب در کوبانی/ وحشت از قتل عام عمومی


خبرنگاران بین المللی اوضاع شهر کوبانی را از صبح امروز به شکل عجیبی آرام توصیف میکنند. از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که در صورتی که عناصر داعش بر شهر تسلط یابند ساکنان آن قتل عام شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر اروه دیمن ، گزارشگر امور بین الملل شبکه CNN در گفتگوی زنده از مرز ترکیه و سوریه در  نزدیکی شهر کوبانی گفت شهر کوبانی صبح روز یکشنبه به شکل عجیبی آرام بوده است. وی گفت: ما گزارش های مختلفی دریافت کرده بودیم که بر اساس آنها انتظار می رفت این شهر چند ساعت قبل هدف حملات هوایی قرار بگیرد. اما فقط صدای شلیک اسلحه سبک به گوش رسید. در مقایسه با شدت نبرد در 48 تا 72 ساعت گذشته به نظر می رسد که نبرد بسیار آرام شده است.
تانکهای ترکیه در مرز سوریه
در همین حال عضو شورای  شهر کوبانی ترکیه را به ادامه حمایت از داعش و فراهم آوردن زمینه پیوستن سایر شورشیان به آنها متهم کرد. ادریس نعسان عضو شورای شهر عین العرب در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ترکیه را به دادن اجازه پیوستن شورشیان به گروه داعش به منظور نبرد با ملت کرد متهم کرد. ادریس نعسان گفت: «نشانه ها و دلایل زیادی حاکی از حمایت و کمک ترکیه به این گروه تروریستی در دست است. شبکه تلویزیونی المیادین، نیز با اشاره به درگیری های شدید بین مبارزان شهر عین العرب  با عناصر تروریست داعش، اعلام کرد: حملات هوایی آمریکا و متحدانش علیه مواضع داعش در جلوگیری از پیشروی این گروه موثر نبوده است. گزارشگر این شبکه گفت: به نظر می رسد حملات هوایی آمریکا و متحدانش علیه مواضع داعش در جلوگیری از پیشروی این گروه موثر نبوده است. ظرف دو روز گذشته هفت حمله علیه مواضع داعش در شهر عین العرب صورت گرفته است، اما مانع از کاهش دامنه درگیری های شدید در اطراف شرقی و جنوبی شهر نشده است.
حملات بی اثر آمریکا به داعش
گزارشگر این شبکه افزود: ظرف بیست و شش روز گذشته، شهر به علت ایستادگی زنان و مردان مبارز در برابر حملات مستمر داعش سقوط نکرده است. آنها سوگند یاد کرده اند  به عناصر داعش اجازه ندهند وارد شهر شوند. عناصر داعش برای نفوذ به مواضع مبارزان به حملات انتحاری اقدام می کنند، کاری که ابو محمود التونسی در منطقه موسوم به «مربع امنیتی» در شهر عین العرب انجام داد. این منطقه مقر اصلی پلیس و نهادهای امنیتی و زندان شهر بود. این انفجار سبب شد که داعش بر ساختمان دولت محلی، شهرداری تسلط یابد. در همین حال، در مناطق دیگر درگیری های سختی وجود دارد. عناصر داعش حملات خود را به تنها گذرگاه باقیمانده بین شهر و ترکیه متمرکز کرده است، اما تاکنون نتوانسته است بر آن تسلط یابد.
تانکهای ترکیه در مرز سوریه
گزارشگر این شبکه افزود: ترکیه مرزهای خود را بسته و تانک های خود را بدون هیچ حرکتی در نزدیکی عین العرب مستقر کرده است. کردها این کشور را متهم می کنند که از دشمنانشان حمایت می کند. این نگرانی وجود دارد که در صورتی که عناصر داعش بر شهر تسلط یابند ساکنان آن قتل عام شوند.


یک شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن