تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860516676
![نمایش مجدد: نقد «خانوم» در برنامه رادیویی سینما معیار منتقدان: نگاه به زن نباید موجب دوری از خانواده شود/فیلمنامه از ایده فراتر نرفته است refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
نقد «خانوم» در برنامه رادیویی سینما معیار منتقدان: نگاه به زن نباید موجب دوری از خانواده شود/فیلمنامه از ایده فراتر نرفته است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقد «خانوم» در برنامه رادیویی سینما معیار
منتقدان: نگاه به زن نباید موجب دوری از خانواده شود/فیلمنامه از ایده فراتر نرفته است
برنامه رادیویی سینمامعیار، در نقد فیلم «خانوم» با حضور تینا پاکروان کاگردان فیلم سینمایی «خانوم» و فاطمه ترکاشوند و شیما عالی از منتقدان برگزار شد که منتقدان معتقد بودند: فیلمنامه از ایده فراتر نرفته است.
![خبرگزاری فارس: منتقدان: نگاه به زن نباید موجب دوری از خانواده شود/فیلمنامه از ایده فراتر نرفته است خبرگزاری فارس: منتقدان: نگاه به زن نباید موجب دوری از خانواده شود/فیلمنامه از ایده فراتر نرفته است](http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/07/20/13930720000438_PhotoA.jpg)
به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع این هفته برنامه نقد و بررسی فیلم سینمایی «خانوم» بود؛ تینا پاکروان کاگردان فیلم سینمایی «خانوم» میهمان تلفنی برنامه این هفته سینما معیار بود. همچنین فاطمه ترکاشوند و شیما عالی از منتقدان حاضر در استودیوی برنامه بودند. پاکروان: سینما را عاشقانه دوست داشته ام در ابتدای برنامه تینا پاکروان،کارگردان فیلم "خانوم" روی خط تلفنی برنامه آمد و مجری برنامه با برشمردن تجربه های کاری پاکروان در حوزه های مختلف دستیاری، برنامه ریزی، انتخاب بازیگر، مدیریت برنامه ریزی، بازیگری، مدیر تولید، چهره پرداز، طراح صحنه و اکنون کارگردانی، پرسید این مسیر به کجا ختم می شود؟! پاکروان گفت: اسم این مسیر سینما است و من تمام مسیرهای سینما را تجربه کردم چون سینما را عاشقانه دوست داشته ام. پاکروان درباره کارگردان هایی که با آنها همکاری داشته گفت: افتخار می کنم دستیار آقای بیضایی بودم و از ایشان بسیار یاد گرفتم،از سگ کشی تا وقتی همه خوابیم که آنجا دیگر مدیر تولید و مدیر برنامه ی پروژه بودم. خیلی خوشحالم که با آقای مهرجویی سنتوری را کار کردم و مدیر تولید ایشان بودم. از جرم تا متروپل را کنار کیارستمی بودم. با آدم های مختلف کار کردم؛ از آقای جیرانی نیز یاد گرفتم و در کار اخراجی های 2 هم با آقای ده نمکی به عنوان مدیر تولید همکاری داشتم. مجری در ادامه برنامه درباره هم زمانی تولید فیلم "خانوم" و مدیر تولیدی متروپل پرسید که پاکروان در پاسخ گفت: هم زمان نبودند و پیش تولید "خانوم" با اواخر تولید فیلم متروپل همراه بود. فیلم "خانوم" را به شدت نیاز جامعه امروز می دانم پاکروان در پاسخ به اینکه آیا "خانوم" فیلم روز جامعه است یا نه گفت فیلم را به شدت فیلم مورد نیاز جامعه می دانم چون "خانوم" به جایگاه زن ها می پردازد، جایگاهی که آنقدر دور از ذهن نیست که بخواهیم ایده آلیستی نگاهش کنیم! جایگاهی که در خانواده های خودمان به شدت دیدیم و با آنها بزرگ شده ایم، یعنی جایگاه مادرها در خانه که متاسفانه از یک جایی به بعد انگار گم می شود. دیگر آن زندگی خانوادگی که دلها بر ای هم بتپد،زندگی ای که به ازدواج فکر می کنند و بودن با هم،رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است. فکر می کردم تا آنقدر از این فضا دور نشده ایم که سوال بشود فیلم امروز هست یا نه، باید راجع بهش حرف زد؛برای همین فیلم "خانوم" را ساختم. زن،کودک و جنگ دغدغه هایم هستند وی در پاسخ به سوال بعدی مجری برنامه در خصوص دغدغه هایش در سینما که زن، کودک و جنگ هستند گفت : جنگ دغدغه من است برای اینکه کودکی ام در دوران جنگ سپری شده است و من لحظات بسیاری را به یاد دارم که نمی دانم چرا هیچ وقت هیچ فیلمسازی به آنها نپرداخته است.بسیار کتاب خواندم و صحنه های مستندی دیدم که همیشه برایم سوال بوده که چرا از این ها فیلمی ساخته نشده است و از اتفاقاتی که افتاده است حرفی زده نمی شود. خیلی دلم می خواهد که از نگاه آدمی که کودکی اش را در جنگ سپری کرده بتوانم حرفی راجع به جنگ بزنم که دغدغه ام بوده و در واقع بغض ام بوده است.من اهل جنوب هستم و خیلی ها را دیدم که از آنجا کوچ کردند یا خانواده از دست دادند و خیلی اتفاقات مختلفی که در جنگ افتاد بنابراین جنگ با کودکی من عجین است. وی با اشاره به اینکه کودک پاک ترین چیزی است که می توان راجع بهش صحبت کرد گفت جای سینمای کودک را به شدت خالی می بینم.پاکروان با ابراز خوشحالی از ساخته شدن شهر موش ها و چند فیلم دیگر در این حوزه گفت احساس می کنم ارتباط ما با بچه ها به عنوان کسانی که داریم کار فرهنگی می کنیم قطع می شود.من زمانی را به یاد دارم که خیلی دور نیست و ما را از طرف مدرسه به سینما می بردند و ما خیلی این اتفاق را دوست داشتیم. تعداد فیلم های کودکی که آن زمان ساخته می شد خیلی بیشتر بود ولی الان متاسفانه اینطور شده که نزدیکی های جشنواره کودک عده ای بروند وامی بگیرند و فیلمی بسازند و هول هول برسانند به جشنواره، بدون اینکه دغدغه ای داشته باشند یا به فکر این باشند که این بچه ها خوراک می خواهند و خیلی می شود راجع بهشان حرف زد. کارگردان فیلم "خانوم" ، با اشاره به اینکه فیلم بعدی اش نیز اجتماعی خواهد بود گفت هر زمان که به من بودجه بدهند، در حوزه جنگ و دفاع مقدس کار می کنم چون بخش خصوصی نمی تواند فیلم جنگی را ساپورت کند. پاکروان : شیار 143 را دوست دارم پاکروان در پاسخ به سوال مجری که شیار 143 هم بدون بودجه دولتی ساخته شده است گفت: من این فیلم را خیلی دوست داشتم اما فیلم در واقع به حاشیه جنگ می پردازد و به خاطر بودجه ی محدود کمتر می تواند وارد جنگ بشود. فیلم نامه ای که من دارم در آبادان و خرمشهر می گذرد، از روزی گه جنگ شروع می شود تا روزی که آزاد می شود.برای همین نمی توانم بدون دکور و توپ و تانک کار کنم. می خواهم حرف بزرگی را بزرگ بزنم. جاوید به عنوان سوال آخر، نظرات برخی از مخاطبان سینما معیار را مطرح کرد که معتقد بودند فیلم ریتم کندی دارد که کارگردان این نظر را رد کرد و خاطر نشان کرد: فیلم سه قصه مختلف را بیان میکند. سه قصه ی مختلفی که هر کدامشان در 30 دقیقه تصویر می شوند و ریتمش در نوع روایت درست جلو می رود. من برای کسانی که میگویند که ریتم آن کند است احترام می گذارم اما به نظر من یک فیلم 75 دقیقه ای که به3 قسمت تقسیم شده نمیتواند کند جلو برود. ادامه برنامه همراه با صحبتهایی بود که بین شیما عالی و فاطمه ترکاشوند با انتقاد به فیلم سینمایی «خانوم» ساخته تینا پاکروان انجام شد. عالی: مخاطب ، فیلم را با پیش فرض تماشا می کند در ابتدای این نشست سینمایی رادیویی شیما عالی گفت: آنچه بیشتر در مورد فیلم مطرح است مضمون آن است و درواقع آن یک خط محوری دارد که فیلمی درباره ی زنان یا درباره دفاع از زنان است یا به قول خودشان جایگاه زنان است. به نظر من مخاطب برای دیدن این فیلم با پیش فرض فیلم را تماشا می کند. پیش فرضهایی که روی نظرات و نگاه هایش تاثیر دارند. وی افزود: یک زمانی هست که فیلمی می بینیم که قصه اش ما را در گیر می کند وکم کم جهان قصه برای ما مکشوف می شود ، یک زمانی هم هست از قبل می دانیم فیلمی که می بینیم درباره چه چیزی است. وی صحبتهایش را این گونه کامل کرد: فیلم هایی که معروفند به فیلمهایی در رابطه با فلان چیز، از آن دست فیلم هایی هستند که از ذات و قلب تپنده سینما به دورند. در نتیجه رابطه ای که با تماشاگر برقرار میکنند یک رابطه عرضی است به این معنا که چیزی به ساختمان فیلم عارض میشود و آن چیزی که عارض شده قرار است مخاطب را با خود همراه کند نه ذات فیلم، ذات روایت یا ذات قصه. فیلم «خانوم» هم از این دسته فیلم هاست ، فیلمی که کارگردان از قبل فکر کرده که میخواهد درباره چه چیزی از آن حرف بزند و این تبدیل به یک مضمون محوری در فیلم شده است. البته به خودی خود بد نیست اما فیلم خانوم نتوانسته با کنار گذاشتن مضمون محوری خودش بی واسطه با تماشاگر رابطه برقرار کند. فیلم سه قصه ندارد بلکه یک قصه دارد که به عناصر روایت تبدیل نشده است وی با اشاره به اظهارات تینا پاکروان در مورد ریتم فیلم گفت: خیلی جالب است که کارگردان فیلم با اشاره به اینکه فیلم سه قصه مجزا داردمی گوید فیلم ریتم کندی ندارد. در حالیکه این فیلم سه قصه ندارد بلکه یک قصه دارد و آن هم به اجزا و عناصر روایت تبدیل نشده است. فیلم یک مضمون محوری دارد که در سه شبهه روایت تکرار میشود. که ما این مضمون را هم در ده دقیقه قصه اول فیلم دریافت میکنیم و بقیه فیلم همان تکرار مضمونی است که در این ده دقیقه بوده است. هر چه تعداد کاراکتر ها بیشتر میشود و قصه های بعدی می آیند بازهم مضمون دچار تنوع نمیشود و فرم متفاوتی پیدا نمی کند. فیلمنامه از حد ایده فراتر نرفته است شیما عالی با تاکید بر اینکه مشکل فیلم «خانوم» از فیلم نامه آن است گفت: فیلمنامه از حد ایده فراتر نرفته است یعنی کاگردان ابتدا ایده را پیدا کرده است و بر اساس این ایده و مضمون، قصه های فیلمش را تکرار کرده است. ترکاشوند: نگاه به زن نباید ما را به دام بیندازد که سایر اجزا خانواده را نشان ندهیم در ادامه ترکاشوند منتقد دیگر حاضر در استودیو رادیویی سینمامعیار گفت: ابتدای صحبتهایم باید تبریک بگویم به سینمای اجتماعی که از کلیشه های فمینستی یا ضد خانواده فرار کرده است. حالا اینکه چقدر یک فیلم به این حرف می رسد خود جای بحث دارد. حتی در ساختار اپیزودیک باید تلاش کنیم که اپیزود ها داستان را جلو ببرند چیزی را اضافه بکنند به قصه یا حتی به همان مضمون به شکل دیگری از دریافت آن مضمون توسط تماشاچی ، ولی در فیلم خانوم خیلی این اتفاق نمی افتد ولی تا همین هم از خانم پاکروان تشکر میکنم. وی نقدش را اینگونه ادامه داد: اینکه ما بخواهیم یک نگاه جدید از زن و خانوداه به جا بیاوریم نباید ما را به این دام بیندازد که سایر اجزا خانواده را نشان ندهیم.در این فیلم سه مرد داریم که یکی معلول است یکی مقهور شرایط اجتماعی که معلول شرایط تحریم کشورماناست و مرد سوم هم اعتیاد مشروبات الکلی دارد. در اپیزود اول هم یک کودک داریم که عملا هیچ شخصیتی در فیلم پیدا نمیکند. حتی در اپیزود سوم هم بچه ها خیلی تبدیل به شخصیت نمی شوند این موضوع نشان دهنده این است که با یک رویکرد تک نگر به موضوع خانواده وارد می شویم. ما باید روابط و علت و معلول های اجتماعی را بهتر ببینیم که فیلم درست تر در بیاید. وی در مورد نبود قهرمان در فیلمهای ژانر اجتماعی گفت: اینکه ما در فیلم هایمان قهرمان نداریم بخاطر این است که شخصیتهای فیلم ها مقهور شرایط هستند. شخصیتی که اراده نمیکند قهرمان نمیشود بخاطر همین در بهترین حالت ژانر اجتماعی می گوییم که تقصیر شرایط جامعه است. در ادامه مراسم مجری برنامه سوال کرد: اینکه فیلم هنوز فیلم نشده است و آنچیزی که اراده کرده محقق نشده است. بر اساس چه مصداقی است که در فیلم دیده شده است؟ عالی: شما وقتی این فیلم را می بینید اصلا دلتان نمی خواهد که ازدواج کنید عالی در پاسخ به این سوال گفت: نویسنده فیلمنامه «خانوم» و یک تعداد شبه روایت دارد که برای یک ایده و مضمونی شکل گرفته است. نگاه کارگردان فیلم به خانواده یک نگاه مثبتی است ولی فضای فمینستی دارد که گاهی اوقات در چاه ضدخانواده بودن میافتد. وی با اشاره به اظهارات ترکاشوند گفت: اگر قرار است که از زن دفاع کنیم دلیل نمی شود که مرد جامعه را ضعیف نشان دهیم.در فیلم هر مردی را که می بینیم معلول و معتاد است و کاری از دستش بر نمیآید. انگار وظیفه ی زن است که آن فقط تحمل و صبر کند. وی خاطرنشان کرد: شما وقتی این فیلم را می بینید اصلا دلتان نمی خواهد که ازدواج کنید، اصلا دلتان نمی خواهد که بگویید چقدر خانواده داشتن خوب است. چرا مخاطب با این نگاه مثبتی که خانوم پاکروان داشته است به این نگاه می رسد. این منتقد سینمایی با تاکید بر اینکه خانواده در این فیلم شکل نگرفته است گفت: تنها چیزی که از این زن در فیلم خانوم می بینید صبر و تحمل کردن است. فداکاری کردن های گاهی بی مورد. تنوع حرکت وکنش در این فیلم وجود ندارد. مردها اصلا متنوع نیستند مردهای هر سه اپیزود ضعیف و زن هایشان هم فقط صبور و اهل ادامه دادن به زندگی. چون قصه ای وجود ندارد. این منتقداضافه کرد: آن چیزی که تنوع به وجود می آورد آن کنشی است که در قصه باید باشد. کارگردان می تواند بنا به یک تجربه ی زیستی برای من یک قصه با شکوه تعریف کند تا من به عنوان مخاطب از دیدن فیلم به یک معنای جدیدی برسم. من دلم نمیخواهد زنی مثل زن های فیلم خانوم باشم چون دلم نمیخواد جهانم اینقدر ناقص باشد. جهانی که خانم پاکروان در فیلم نشان میدهد یک جهان ناقصی است. نویسنده فقط یک بعد را دیده و آن یک بعد را به قصه تحمیل کرده است. در ادامه برنامه سینما معیار، ترکاشوند دیگر منتقد برنامه سینما معیار گفت: هنرمند یک ماجرایی را زندگی میکند از تجربه شخصی خود الهام میگیرد ولی ما وقتی وارد ماجرای تحلیل میشویم نکاتی را می گوییم که آن معنا را آن هنرمند یا درست دریافت نکرده یا موقع پرداخت سینمایی بخاطر بزرگی کار نتوانسته درست بکند. در اینجای بحث مجری سوال کرد: شما مشخصا بگویید که مشکل را در دریافت معنا می بینید یا مشکل را در ساخت آن دریافت می بینید یا اینکه هر دو؟ تر کاشوند در پاسخ گفت : هر اثری اگر در پرداخت مشکل داشته باشد، به معنای آن برمی گردد. در ادامه برنامه عالی گفت: فیلم به ما قصه در گیر کننده ای عرضه نمیکند بله من میتوانم در مقام تحلیل فیلم بنشینیم و فیلم را لایه لایه تحلیل کنم و بگویم که کاستی های فیلم چیست. وی ادامه داد: ما قرار است از دریافت های اجتماعی فیلم و بعد از تاثیر و تاثری که فیلم با مخاطبش دارد حرف بزنیم. به نظرم این تاثیر و تاثر اصلا شکل نمیگیرد ، اتفاقا وقتی در مورد یک فیلم حرف میزنیم مسیر را معکوس باید ببینیم یعنی پرداخت ، قصه ، مضمون و ایده اگر فیلمی مسیرش را سر راست با من در میان بگذارد یعنی هنوز فیلم نشده چون من وقتی یک فیلمی را میبینم با نویسنده کاری ندارم. ترکاشوند هم در صحبتهای پایانی خود گفت : این شروع مثبتی برای یک فیلمساز است که سینما به خودش بپردازد و خودش را روی پرده نشان دهد که در اپیزود دوم این فیلم دیدیم. از کلیشه ها هم یک مقدار خارج شود و برسد به قهرمان و قصه ای که برای تماشاچی جذاب باشد. برنامه رادیویی سینما معیار پنجشنبه ها ساعت 16 از رادیو گفت وگو پخش می شود. برنامه ای با اجرای سید امیر جاوید و سردبیری و تهیه کنندگی محمد جواد طالبی که سعی دارد سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد. سینما معیار به بررسی محتوایی اکرانهای روز پرداخته و نقاط قوت و ضعف و سمت و سوی اجتماعی / اخلاقی و سیاسی آن را بررسی کند. انتهای پیام/س
93/07/20 - 14:06
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]
صفحات پیشنهادی
در برنامه سینما معیار مطرح شد «آرایش غلیظ»؛ نقدی متفاوت از آدمهای شبهمدرن، با روایتی به دور از سیا
در برنامه سینما معیار مطرح شدآرایش غلیظ نقدی متفاوت از آدمهای شبهمدرن با روایتی به دور از سیاهیبرنامه رادیویی سینما معیار با حضور حمید نعمتالله کارگردان هادی مقدمدوست فیلمنامهنویس و سهراب پورناظری آهنگساز فیلم و سعید هاشمزاده و محمدرضا وحیدزاده منتقدان به بررسی فیلم آرابا حضور حاج سعید قاسمی و پخش مستند «قربانگاه زائران» نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب به شهدای حج
با حضور حاج سعید قاسمی و پخش مستند قربانگاه زائراننشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب به شهدای حج خونین میپردازدشانزدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور حاج سعید قاسمی و پخش مستند قربانگاه زائران به شهدای حج خونین 66 میپردازد به گزارش خبرگزاری فارس همایش بزرگداشتدهشیری در نشست نقد کتاب «دین و جهانیشدن»: دو نگاه خوشبینانه و بدبینانه در زمینه رابطه دین و جهانیش
دهشیری در نشست نقد کتاب دین و جهانیشدن دو نگاه خوشبینانه و بدبینانه در زمینه رابطه دین و جهانیشدن وجود داردنویسنده کتاب دین و جهانی شدن گفت دو نگاه خوشبینانه و بدبینانه در زمینه رابطه دین و جهانیشدن وجود دارد که نگاه خوشبینانه ناظر بر ارتباط متقابل این دو هست و نگاه بدبینانه«سینمای دفاع مقدس از عنوان تا واقعیت» در سینما معیار فیلمهای دفاع مقدسی کاملا ملی و مولود انقلاب اس
سینمای دفاع مقدس از عنوان تا واقعیت در سینما معیارفیلمهای دفاع مقدسی کاملا ملی و مولود انقلاب استموضوع این هفته برنامه رادیویی سینما معیار باعنوان سینمای دفاع مقدس از عنوان تا واقعیت بود که کارشناسان معتقد بودند فیلمهای دفاع مقدسی کاملا ملی و مولود انقلاب است به گزارش خبرگزارمعرفی و نقد کمپانی والتدیزنی در برنامه «ارباب سرگرمی» امروز شبکه افق
معرفی و نقد کمپانی والتدیزنی در برنامه ارباب سرگرمی امروز شبکه افق فرهنگ > تلویزیون - مهر نوشت «ارباب سرگرمی» با هدف معرفی و نقد کمپانیهای بزرگ فیلمسازی با موضوع تفریح و سرگرمی از شبکه افق سیما پخش خواهد شد «ارباب سرگرمی» عنوان برنادهنمکی در برنامه «هفت» عنوان کرد تا زمانی که حرف داشته باشم در سینما کار میکنم/سینمای ضد جنگ مختص
دهنمکی در برنامه هفت عنوان کردتا زمانی که حرف داشته باشم در سینما کار میکنم سینمای ضد جنگ مختص آغازگران جنگ استکارگردان فیلم سینمایی معراجیها با تاکید بر ادامه فعالیت خود در عرصه فیلمسازی گفت تا زمانی که حرفی برای گفتن داشته باشم در سینما کار میکنم به گزارش خبرگزاری فارس سدر برنامه «هفت» 13 مهر مطرح شد فراهانی: با صنعت سینما قوم و خویش نیستیم/ باید بپذیرم که تغییرات فرهن
در برنامه هفت 13 مهر مطرح شدفراهانی با صنعت سینما قوم و خویش نیستیم باید بپذیرم که تغییرات فرهنگی رخ داده استبهزاد فراهانی بازیگر سینما در برنامه هفت گفت ما با صنعت سینما قوم و خویش نیستیم و نمی توانیم این معنا را برتابیم که سینما صنعت است و صنعت پویایی نیز است و برای فعالیت بدر برنامه «پرسمان خانواده» رادیو معارف عنوان شد در عرصه مدیریت فرهنگی نباید نظامیوار مدیریت کرد
در برنامه پرسمان خانواده رادیو معارف عنوان شددر عرصه مدیریت فرهنگی نباید نظامیوار مدیریت کردیکی از کارشناسان برنامه پرسمان خانواده گفت عدهای با تفکر نظامی وارد عرصه مدیریت فرهنگی و فرهنگسازی میشوند اگر بخواهیم نظامیوار با موانع برخورد کنیم و حملهای که به ما شده را بدون ایگزارش برنامه هفت در جمعه شب عرفانی: در سریال «مدیرکل» 21 تیپ اجرا کردم/جعفریجلوه: سینمای کودک در حا
گزارش برنامه هفت در جمعه شبعرفانی در سریال مدیرکل 21 تیپ اجرا کردم جعفریجلوه سینمای کودک در حال احیا استحسین عرفانی دوبلور پیشکسوت گفت با وجود اینکه پیشکسوتان ما در حوزه هنر و سینما سال ها تلاش کردند و خاک صحنه خورده اند و عاشقانه کار خود را دنبال کرده اند به تازگی نتایج کمعتمدی در نوزدهمین جلسه نمایش فیلم «سینماروایت» این روزها حرفهایی در تعارض با انقلاب فرهنگی میزنیم
معتمدی در نوزدهمین جلسه نمایش فیلم سینماروایتاین روزها حرفهایی در تعارض با انقلاب فرهنگی میزنیم برای ساختن فیلم دینی نباید بر ظواهر تمرکز کرداحمدرضا معتمدی گفت برای ساختن فیلم دینی نباید بر ظواهر تمرکز کرد مثلا روبر برسون تمامی آثارش دینی بود و جوری فیلم دینی میساخت که قهرمآخرین آمار فروش فیلمهای روی پرده حضور ۶ میلیاردی «موشها» در سینما/فروش ۳۰۱ میلیونی برای «آرای
آخرین آمار فروش فیلمهای روی پردهحضور ۶ میلیاردی موشها در سینما فروش ۳۰۱ میلیونی برای آرایش غلیظ آغاز 101 میلیونی برای خانومفیلم سینمایی شهر موشها2 ساخته مرضیه برومند در حال حاضر با 6 میلیارد و 300 میلیون تومان گیشه را تسخیر کرده و آرایش غلیظ نعمت الله هم 301 میلیون به فروش رسشهرام مسلخی در نشست نقد و بررسی فیلم «هیلانه»: تا زمانی که تاثیرات جنگ باقی است این سینما کنار نمیر
شهرام مسلخی در نشست نقد و بررسی فیلم هیلانه تا زمانی که تاثیرات جنگ باقی است این سینما کنار نمیرود قصه هیلانه واقعی استکارگردان فیلم سینمایی هیلانه گفت تاثیر جنگ سال ها پس از جنگ هم مشاهده می شود که یکی از این موارد اتفاقی است که برای علی شخصیت اصلی فیلم هیلانه رخ داد تا زمانهاشمی رفسنجانی: گرفتن جوایز جهانی سینمایی، گناه نیست/ نباید اینها را در کشور خودمان سرکوب کنیم
هاشمی رفسنجانی گرفتن جوایز جهانی سینمایی گناه نیست نباید اینها را در کشور خودمان سرکوب کنیم فرهنگ > سینما - آیتالله هاشمی رفسنجانی در سال 1382 گفته بود که هیچوقت نباید مسائل فرهنگی را صفر و صدی کرد و گفت که اگر جشنواره های خارجی به هنرمندان ما جایزه ای می دهند حنقد داستان «هر زندگی یه قصه است»/ فتاحی: قالب برخی آثار فراست قصهاند نه داستان
نقد داستان هر زندگی یه قصه است فتاحی قالب برخی آثار فراست قصهاند نه داستانحسین فتاحی در نشست نقد مجموعه داستان هر زندگی یه قصه است قالب برخی آثار این کتاب را قصه دانست و محمدرضا گودرزی هم تاخیر بیش از حد را ضعف نویسندگان ایرانی توصیف کرد به گزارش خبرگزاری فارس نشست نقد مجموعهرونق گیشه سینما با یک برنامه تلویزیونی
حرف اول سینما اکران ارتقای فرهنگ احترام به سینماگر و مخاطب است رونق گیشه سینما با یک برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار سه شنبه 8 مهر 1393 ساعت 07 56 | شماره خبر 1660831942403660147 تعداد بازدید 1 پ پ رادیو و تلویزیون همواره به کمک سینما شتافته و گیشه فیلمهای در حال اکران را ربا اکران و بررسی دو مستند «بحران خاموش» و «سنگر آسمانی» «مهدکودکها» سوژه این هف
با اکران و بررسی دو مستند بحران خاموش و سنگر آسمانیمهدکودکها سوژه این هفته نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلابدر هفدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب همراه با اکران و بررسی دو مستند بحران خاموش و سنگر آسمانی به موضوع بررسی وضعیت مهدکودکها در کشور پرداخته میشود به گزارش خبشهاب حسینی مهمان ویژه برنامه سینمایی هفت
شهاب حسینی مهمان ویژه برنامه سینمایی هفت برنامه سینمایی هفت جمعه 18 مهر از شبکه سه سیما به روی آنتن میرود به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران این هفته شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران مهمان ویژه هفته خواهد بود بنابراین گزارش در بخش دیگر حبیب ایل بیگی دبیر جشنوا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها