تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798371515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعر حافظ، عصاره فضایل فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شعر حافظ، عصاره فضایل فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است خبرگزاری پانا : مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: حافظ ، یک مرد الهی بود که به خدا وصل شده بود و پیام شعر حافظ این است که در ارتباط با خدا می توان جاودانه شد همانطور که قرآن جاودانه است و کهنه نمی شود
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر ساعت 11:21



به گزارش خبرگزاری پانا ،محمود خدمتی در آیین روز حافظ در دبیرستان نرجس کاشان افزود: اشعار حافظ، آمیخته با تعالیم قرآن بود و حافظ در حیات و مماتش باعث برکت برای انسان بوده است هرچند که مرگ برای مردان بزرگ نیست.
به گفته وی، برگزاری روز حافظ با حضور و مشارکت دانش آموزان، فرصتی برای انتقال مفاهیم زندگی در ادبیات تاریخ و تمدن ایران است.
وی بااشاره به طغیان شیطان در شعر حافظ اظهار داشت: شیطان فرشته ای مقرب با هزاران سال عبادت بود اما دچار غرور و تکبر ورزید و از بهشت رانده شد و این تمثیلی است که ما را به مراقبت از خود دعوت می کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: شعر حافظ، عصاره فضایل فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است که به شکل هنرمندانه و رندانه تصویر شده است.
"عبدالرضا مدرس زاده" در آیین روز حافظ در دبیرستان نرجس کاشان افزود: تمدن ایران، به ابتکار و فرهیختگی زنده است و حافظ، نماد این فرهیختگی و ماندگاری است.
به گفته وی، حافظ، مشهورترین شاعردر جهان است که کمترین ردپای زندگی شخصی از او بر جای مانده است زیرا به راستی و درستی، زندگی آگاهانه و سعادتمندانه انسان را مورد توجه قرار داده است.
وی اظهار داشت: درس بزرگ حافظ این است که که باید خود را فراموش کنید تا دیگران، به یاد شما باشند و این سرمایه ای است که از عید غدیر حاصل شده است و امیرالمومنین علی علیه السلام، 25 سال خانه نشین شد تا اسلام زنده بماند.
به گفته وی، درس دیگر ادبیات حافظ این است که برای رسیدن به اهداف آرمانی و بزرگ باید از آرزوهای کوچک گذشت.
وی بااشاره به ارتباط همه اقشار مردم بااشعار حافظ تصریح کرد: حافظ، آینه ای است که هرکس می تواند خود را در آن ببیند و از آن استفاده کند.
وی گفت: حافظ به طهارت دل رسیده بود که سخن او ماندگار شد و توان هدایت  مردم در جهان را پیدا کرد تا آنجا که گوته، که افتخار مغرب زمین است، افتخار می کند که همه عظمت خود را برای یک بیت حافظ بدهد.
وی تاکید کرد:  اگر با تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام، با ادبیات حافظ آشنا شویم، زندگی سعادتمندانه را ترسیم خواهیم کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان افزود: عشق حافظ، ترجمان عشق الهی است و کسی که با ادبیات حافظ آشنا شود، هیچوقت گرفتار نخواهد شد .
مدرس زاده تصریح کرد: تعالیم حافظ ریشه در تعالیم آسمانی دارد و بزرگداشت حافظ باید بهانه ای برای انس با قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام در ترسیم یک زندگی لذت بخش باشد.
همایش روز حافظ، با حضور مدیر و معاونان آموزش و پرورش کاشان در دبیرستان نرجس برگزار شد که شعرخوانی دانش آموزان،فلوت نوازی فاطمه پورنگ، دانش آموز روشندل و تجلیل از دانش آموزان سادات از دیگر برنامه های این آیین بود.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن