تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798644958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراطیون برنده‌ جایزه‌ صلح نوبل را به‌مرگ تهدید کردند!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: افراطیون برنده‌ جایزه‌ صلح نوبل را به‌مرگ تهدید کردند!
ملاله یوسف‌زی، یکی از دو برنده‌ی این دوره‌ی جایزه‌ی صلح نوبل، از سوی گروه افراط‌گرای مسلمان "جماعت احرار"، مورد تهدید قرار گرفت. این گروه، پس از اعلام خبر اهدای جایزه‌ی نوبل در توییتر خود نوشت: «افرادی مثل ملاله باید بدانند که ما از تبلیغات (کافران) نمی‌هراسیم. چاقوهای تیز و صیقل‌داده‌ی ما در انتظار دشمنان اسلام است.»

افراطیون ملاله‌یوسف را به‌مرگ تهدید کردند


به گزارش آخرین نیوز، "جماعت احرار"، گروهی است که در ماه اوت از تشکیلات "تحریک طالبان" انشعاب کرد. این تشکیلات که شبکه‌ای متشکل از چند گروه افراط‌گرای مسلمان است، هنوز نسبت به اهدای جایزه‌ی نوبل صلح به این کنش‌گر جوان واکنشی نشان نداده است. تشکیلات "تحریک طالبان"، در ماه اکتبر ۲۰۱۲ کوشیده بود ملاله یوسف‌زی را به قتل برساند. او که در اثر شلیک گلوله از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود، پس از چند عمل جراحی در پاکستان به بریتانیا منتقل شد و در آن کشور تحت درمان قرار گرفت. مقامات نظامی پاکستان، چندی پیش اعلام کردند که سوءقصدکنندگان دستگیر شده‌اند. بر اساس گزارش ارتش، یک گروه ده نفره‌ی وابسته به تشکیلات اسلام‌گرای افراطی "تحریک طالبان"، به فرمان مولانا فضل‌الله، رهبر این گروه، اقدام به ترور ملاله یوسف‌زی کرده بود.

ملاله، از ۱۱ سالگی فعالیت‌های خود را برای بهبود وضعیت دختران روستایی در پاکستان آغاز کرد. او مدت‌ها با نام مستعار در وبلاگ بی بی سی از شرایط دشوار زنان و جنایت‌های طالبان، به ویژه در دره‌ی سوات پاکستان خبر می‌داد. در آن دوره، گروه طالبان از جمله ۲۰۰ دبستان و مرکز آموزشی برای دختران را ویران کرده بود. این وبلاگ‌نویس پیش از ترور، جایزه‌ی حقوق بشر پاکستان را به‌دست آورد و پس از آن، در نوامبر سال گذشته، به دریافت جایزه‌ی صلح اتحادیه‌ی اروپا (ساخاروف) نایل آمد. کمیته‌ی جایزه‌ی نوبل صلح، نیز روز جمعه (۱۰ اکتبر) به او و کایلاش ساتیارتی، کنش‌گر حقوق‌کودکان هند، به‌طور مشترک، تعلق گرفت.

ملاله یوسف‌زی، قرار است روز ۲۲ اکتبر برای دریافت عنوان "شهروند افتخاری" کانادا، به این کشور سفر کند. این کنش‌گر حقوق کودکان که هنوز در لندن زندگی می‌کند، حدود یک سال پیش به عنوان "شهروند افتخاری" کانادا برگزیده شده بود. استیون هارپر، نخست‌وزیر این کشور روز جمعه (۱۰ اکتبر)، "جسارت" این دختر ۱۷ ساله را تحسین کرد و به او "به‌خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش برای کسب حقوق کودکان" تبریک گفت. تا کنون تنها ۵ تن از شخصیت‌های جهانی، از جمله دالایی لاما و نلسون ماندلا به افتخار دریافت این عنوان نایل آمده‌اند.

ملاله یوسف‌زی، تنها به فعالیت در زمینه‌ی بهبود شرایط آموزشی برای دختران روستایی فعالیت نمی‌کند. او و چند تن از برندگان جایزه‌ی صلح نوبل در سال‌های گذشته، در نامه‌ی سرگشاده‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، که روز شنبه (۱۱ سپتامبر) انتشار یافت، خواستار آزادی "فوری و بدون قید و شرط" لیو شیائوبو، استاد ادبیات و کنش‌گر حقوق شهروندی در چین شدند. شیائوبو که در سال ۲۰۱۰ برنده‌ی این جایزه شد، از ۵ سال پیش در زندان به سر می‌برد. این استاد دانشگاه، به اتهام‌هایی چون "شایعه‌پراکنی، تحریک برای برهم‌زدن نظم عمومی و تلاش برای برانداختن دولت سوسیالیستی" بازداشت و در سال ۲۰۰۹ به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

امضاکنندگان نامه‌ی سرگشاده‌ به بان کی مون، هم‌چنین خواهان پایان دادن به حصر خانگی شاعر و هنرمند چینی، لیو ایکسا، همسر شیائوبو شده‌اند که از ۴ سال پیش، حق ترک خانه ‌از او سلب شده است. در این نامه، هم‌چنین از محکومیت برادر این هنرمند به اتهام ارتکاب به "جنایات اقتصادی" به ۱۱ سال زندان انتقاد شده است. علاوه بر ملاله یوسف‌زی، شیرین عبادی و دزموند توتو، اسقف اعظم آفریقای جنوبی و از کنش‌گران صلح و رهبران جنبش ضد نژادپرستی در این کشور این نامه را امضا کرده‌اند. اسقف اعظم، توتو در سال ۱۹۸۴ برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل شده است.



یکشنبه, 20 مهر 1393 ساعت 10:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن