تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایتی: بسیجیان نماد فتوت و جوانمردی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ولایتی: بسیجیان نماد فتوت و جوانمردی هستند اصفهان-ایرنا- مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با واکاوی تاریخ ایران واسلام در باره فتوت و جوانمردی گفت:بسیجیان نماد فتوت و جوانمردی در زمان حال هستند.


به گزارش ایرنا،علی اکبر ولایتی شامگاه شنبه در آییین اختتامیه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس درچهلستون اصفهان افزود: امنیتی که در کشورو در تاریخ پر فراز و نشیب ما وجود دارد توسط جوانمردان نهادینه شده است و بسیجیان در حاضر نماد فتوت و جوانمردی هستند.
وی اظهار کرد: فتوت و عیاری و جوانمردی در طول تاریخ کشور ایران را حفظ کرد.
وی با بیان اینکه ازامامان شیعه احادیث متعدد درباره فتوت و جوانمردی آمده است به کتاب دانشنامه جوانمردی خود اشاره کرد و گفت : در این کتاب آیات ،روایات ،احادیث و پییشینه فتوت آمده است.
وی افزود: وجه مشترک بین ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام فتوت و جوانمردی است، اظهار کرد: وجه مشترک بین هویت ایرانی و اسلامی فتوت و جوانمردی است.
وی گفت: اساس اسلام بر اعتقادات بر خداوند و رفتار صحیح با مردم و دوستی با مردم است.
وی همچنین در باره اشعار شیخ فریدالدین عطار گفت: در یکی از اشعار وی بیش از 70 صنعت برای فتوت آمده است و اگر مسلمانان به این صفات مجهز باشند، اهل نجات هستند.
ولایتی تصریح کرد: عرفان خاص و فتوت عامه وجه مشترک بین ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام بود و بیش از همه در این باره روایات و احادیث از امام صادق (ع) بیان شده است.
وی با اشاره به میراث فرهنگی کشورمان گفت: تبلور میراث غیر ملموس به ملموس چهلستون است که شهردار و استاندار قرار شد آن را مرمت کنند.
وی با بیان اینکه برجسته ترین اثر فرهنگی اسلامی در کل جهان اسلام مسجد شیخ لطف الله است گفت: این مسجد را معمارانی بنا کردند که با وضو کار می کردند.
وی گفت: کتاب دانش فتوت و جوانمردی با حدیث و قرآن بیان شده که پیوستگی فرهنگ ماست و هیچ وقت گسسته نمی شود.
به گزارش ایرنا، دومین جشنواره و پنجمین اجلاس بین المللی مجمع عمومی میراث فرهنگی ناملموس و نخستین نشست زنان این سازمان با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور از هفدهم تا نوزدهم مهر ماه به میزبانی اصفهان برگزار شد.
آیین اختتامیه اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس شامگاه شنبه در محل عمارت تاریخی کاخ چهلستون برگزار شد.
در این مراسم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی ،استاندار و شهردار اصفهان از کتاب پنج جلدی دانشنامه آیین فتوت و جوانمردی علی اکبر ولایتی رونمایی شد.
پ/8114/ 546م


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن