تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در فائو: تولید بذر با کیفیت از برنامه های اصلی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر ایران در فائو: تولید بذر با کیفیت از برنامه های اصلی کشور است گنبدکاووس - ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفت: تولید بذر مرغوب در کشور یکی از برنامه های اصلی بخش کشاورزی است که همه مسوولان وزارت جهاد کشاورزی بر آن تاکید دارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر "حسین دهقان" عصریکشنبه درکارگاه آموزشی ارتقا کیفیت بذر ومدیریت تلفیقی دام وطیور که درشهرستان گنبدکاووس برگزار شده است ، افزود: تولید بذر با کیفیت از مسایل کلان در بخش کشاورزی است که همه مسوولان بر آن متفق القول هستند.
وی افزود: تولید بذر با کیفیت بالا یکی از کارهایی است که باید همه موارد اجرایی آن در یک قالب و از سوی یک دستگاه پیگیری شود که سازمان تعاون روستایی متولی آن شده است.
دهقان شعار ادامه داد: اتحادیه تعاونی های تولید که زیر نظر سازمان تعاون روستایی فعالیت می کند ، در نظر دارد با استفاده از کارشناسان و برنامه ریزی دقیق بذور گواهی شده 100 درصد محصولات کشاورزی را تولید کند که در مرحله اول تولید بذر گندم و جو را در دستور کار قرار داده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفت: در زمینه تولید بذور دیگر محصولات نیز اقداماتی شده که به مرور زمان نتیجه تحقیقات آنها نیز اعلام می شود.
دهقان شعار افزود: برنامه تولید بذور با کیفیت وگواهی شده با یک سازماندهی خاص انجام می شود تا ازنظر عملکرد وکیفیت نتیجه مشخص داشته و روش ها نیز در صورت نیاز اصلاح شود.
وی ازتاسیس بزرگترین سایت تولید بذور ریزدانه ها وبخصوص یونجه نیز خبرداد وگفت: مصوبه این کار بتازگی گرفته شده است وقراراست هزینه های مالی آن نیز از سوی صندوق ذخیره ارزی تامین شود.
پروفسور" فیل رستون" یکی ازمحققان واساتید دانشگاه های نیوزیلند نیز که از مهمانان این کارگاه آموزشی بود، گفت: قراراست برنامه تولید بذور با کیفیت در یک برنامه 5ساله اجراشود.
وی افزود: تمرکز اصلی درتولید بذر برروی کیفیت آن است هرچند که عملکرد بذر نیز برای کشاورزان بسیار مهم است.
این کارشناس خارجی ادامه داد : دستور العمل هایی که در برنامه تولید بذر ایران به آنها توجه می شود دقیقا همانند دستورالعمل های بین المللی است تا بذر هایی با کیفیت قابل قبول در سطح جهان تولید شود.
وی افزود: درتولید بذرعلاوه با شاخصه های ژنتیکی، کمیت بذر نیز مورد نظر است تا کشاورزان بیشترین سود را از محصول خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه بذور گواهی شده ارزش بالایی دارند، افزود:هردانه بذر گواهی شده 7/1درصد ارزش بیشتری نسبت به دانه معمولی دارد و به همین نسبت نیز تولید آن هزینه بیشتری دارد.
پروفسور رستون ادامه داد : تولید بذر گواهی شده درجهان ازدهه 70میلادی رشد بیشتری به خود گرفت وبه انقلاب سبزمعروف شد.
وی گفت : کشورهایی که زودتر اقدام به تولید بذور با کیفیت کردند رشد سریعی در تولید محصولات داشتند.
وی گفت: در تولید بذر مراحلی پشت سر گذاشته می شود که برنامه ریزی، نحوه کشت، نحوه مصرف کود، مدیریت علف هرز، کنترل بیماری ها و آفات، بازرسی، برداشت فنی وفرآوری بذور بعد ازبرداشت ازعمده ترین آنهاست.
"محمد حمیدی" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این کارگاه گفت: این شهرستان 160 هزار هکتار زمین کشاورزی و 3200 هکتار نیز انواع باغات دارد که یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور به شمار می رود.
وی تولید محصولات کشاورزی و افزایش آن را برای آینده بشر موثر خواند و گفت: در این خصوص باید کارشناسی و تحقیقات زیادی انجام شود.
حمیدی گفت : شهرستان گنبدکاووس دربرنامه 5 ساله درتولید بذور گواهی شده جایگاه خاصی دارد که دراین خصوص طی سال اول 900 هکتار از زمین های کشاورزی برای تولید بذور گندم وجو اختصاص یافته است.
فرماندار ویژه گنبد کاووس برگزاری این کارگاه رابرای کارشناسان این شهرستان بسیار مفید خواند وگفت : درصورت نیازکارشناسان به برگزاری کارگاههای بیشتر آمادگی لازم وجود دارد.
این کارگاه به مدت سه روز به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.
600/622/1859


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن