تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799436800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 28 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تنها 28 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند گرگان - ایرنا - معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت روستایی کشور درسال های اخیر، گفت: هم اکنون 28 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند.


به گزارش ایرنا، مصطفی آقایی روز شنبه در آیین معارفه نخستین رییس مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: علاوه بر کاهش جمعیت روستاها، 58 درصد این جمعیت نیز زیر 30 سال سن دارند.
وی با بیان این که تنها 51 درصد شاغلان روستاها در بخش کشاورزی فعال هستند و از این تعداد 70 درصد بالای 40 سال دارند، افزود: متاسفانه بسیاری از جوانان روستایی علاقه ای به فعالیت در بخش کشاورزی ندارند.
آقایی اضافه کرد: از مجموع بهره برداران بخش کشاورزی کشور فقط 20 درصد دارای تحصیلات راهنمایی و بالاتر و 80 درصد آنان بیسواد و کم سواد هستند ضمن این که 82 درصد بهره برداران این بخش کشاورزان خرد بوده و کمتر از پنج هکتار زمین دارند.
وی با بیان این که مجموع مسایل و مشکلات فوق، بخش کشاورزی را در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد، گفت: برای اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز 20 ساله در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور باید به مقوله آموزش و افزایش دانش بهره برداران توجه جدی شود.
آقایی همچنین با اشاره به آغاز طرح ادغام مراکز آموزش و تحقیقات کشاورزی گفت: این ادغام با توجه به اهداف پیش بینی شده می تواند راهگشای مشکلات کشاورزی کشور باشد.
وی با مهم دانستن آموزش بهره برداران بخش کشاورزی افزود: در کشور حدود 600 کشاورز نمونه داریم که 57 درصد آنان بیسواد یا کم سواد هستند، اما رمز موفقیت آنان شرکت در کلاس های آموزشی و ترویجی بوده است.
به گفته وی، رویکرد جدید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور پس از ادغام مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشاورزی، آموزش ویژه چهار گروه کشاورزان شامل بیسواد و کم سواد، باسواد متوسطه، پیشرو و آتی خواهد بود.
آقایی، استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی بویژه صداو سیما و نیز شبکه کشاورز، آموزش چهره به چهره، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی، نشریات ترویجی و آموزش های تخصصی و فنی، کار و دانش و باشگاه جوانان روستایی را از جمله برنامه های آموزشی این معاونت به فراخور هر یک از چهار گروه کشاورزان برشمرد و گفت: بیشتر این برنامه ها از سال 94 اجرایی می شوند.
وی همچنین ادغام مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشاورزی با یکدیگر را بر اساس الزام قانون، مصوبه شورای عالی اداری و هیات امنای سازمان تحقیقات دانست و گفت: هدف از این ادغام که در شرایط کنونی در گلستان و 9 استان دیگر انجام می شود، سبب هم افزایی 2 مرکز و استفاده بهینه از ظرفیت های نیروی انسانی و اعتباری خواهد شد.
مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان نیز در این مراسم، از آموزش و تحقیقات به عنوان دو بال توسعه و پیشرفت و عاملی برای افزایش تولید نام برد و گفت: آموزش بهره برداران یک ضرورت است که باید به صورت جدی و مستمر انجام شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی گلستان، رییس مرکز آموزش و رییس مرکز تحقیقات جهادکشاورزی این استان نیز در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم ضمن قدردانی از محمدمهدی لولایی رییس مرکز آموزش جهاد کشاورزی گلستان، سیدعلی حسینی رییس مرکز تحقیقات کشاورزی این استان به عنوان نخستین رییس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان گلستان معرفی شد.
/7479/601/ 2025


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن