تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820653223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پماد آلوئه ورا برای زخم پای دیابت در ایران ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پماد آلوئه ورا برای زخم پای دیابت در ایران ساخته شد تهران - ایرنا - یک پرستار مبتکر ایران موفق به ساخت پماد آلوئه ورا شد که در بهبود زخم پای دیابت موثر است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، «عظیم زراعت کار» ، گفت: گیاه دارویی آلوئه ورا با افزایش خونرسانی و خاصیت آنتی باکتریال سبب تسریع در بهبود و التیام زخم پای دیابتی می شود.
وی افزود: مقاله این پماد در مرحله چاپ در مجله گیاهان دارویی است وپس از آن مدارک لازم برای اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو ارسال می شود تا در صورت نیاز برای رسیدن به تولید انبوه به شرکت های دارویی داده شود.
این پرستار مبتکر خاطرنشان کرد: چون ژل آلوئه ورا پس از مدتی اکسیده و سیاه رنگ می شد از این رو برآن شدیم شکل دارویی را از ژل به پماد تغییر دهیم و در تیوب های 50 گرمی به بیمار داده شد تا با شست وشو، خشک کردن و استفاده از پماد و سپس پانسمان زخم دو بار در روز، زخم پای دیابتی بهبود یابد.
زراعت کار افزود: در بیمارانی که همه نکات مانند تغذیه را مراعات می کردند زخم پای دیابتی پس از 10 روز بهبود می یافت اما در زخم های وسیع تر بهبودی تا 21 روز ادامه داشت.
به گفته وی، این محصول به عنوان اکتشاف به ثبت رسیده است.
اجتمام(1)**9185 ** 1418


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن