تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804116858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزیره ای عمل کردن سازمان ها، مدیریت بحران شهری را پیچیده می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جزیره ای عمل کردن سازمان ها، مدیریت بحران شهری را پیچیده می کند تهران بزرگ - ایرنا - رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: آنچه مسأله مدیریت بحران را پیچیده تر می کند، فقدان دیدی جامع و کامل از موضوع بحران و جزیره ای عمل کردن سازمان هاست.


به گزارش روز شنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، محمدعلی زمانی افزود: برای نخستین بار سازمان های مختلفی که در مدیریت حوادث و بحران های احتمالی شهر تهران می توانند همکاری داشته باشند، در جشنواره "شهر آماده" کنار هم حضور یافته که امیدواریم بستر لازم برای تبادل تجربیات و هماهنگی بیشتر این سازمان ها فراهم شود.
وی با بیان اینکه اولین و مهم ترین موضوع در مدیریت بحران، مسأله شناسی و مسأله یابی است، اظهارکرد: مراحل گوناگون مدیریت بحران دارای ابعاد، مؤلفه ها، معیارها و شاخص های گوناگون در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی، سیاسی، فنی و مهندسی است که درک صحیح از این ابعاد و تعیین اولویت ها و شاخص ها در هر یک از موارد مذکور، از الزامات مسأله شناختی در خصوص مدیریت بحران است.
رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: مدیریت بحران یک موضوع بین رشته ای بوده و موضوعی که مدیریت بحران را پیچیده تر می کند، معمولاً نبود نگاهی کل نگر به موضوع است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری اوقات در شرایط بروز بحران، هر یک از تصمیم گیران مسأله را صرفاً از دیدگاه تخصصی خودشان تحلیل می کنند و از سایر مسائل مهم و کلیدی غافل می مانند، تصریح کرد: نیاز به هماهنگی و تقسیم کار بین سازمانی بیش از گذشته حس می شد و برگزاری جشنواره "شهر آماده" در راستای پاسخ به همین نیاز شکل گرفته است.
زمانی یادآور شد: فعالیت های ستادها و دست اندرکاران در شرایط بحرانی در ایران با سایر کشورها دارای تفاوت ها و شباهت هایی است و آنچه ایران را در مقام مقایسه با کشورهای پیشرفته متمایز می کند، در واقع نفس عمل و نوع مشارکت و همکاری گروه های فعال است.
وی اضافه کرد: در ایران، معمولاً سازوکارهای از پیش تعیین شده و روی کاغذ به عنوان دستورالعمل تدوین شده، کمتر کارساز هستند و در چنین شرایطی، همه می خواهند دلسوزانه و با نیت خیر وارد عمل شوند، چه اینکه آشنا به فعالیت های امدادی باشند یا نه، اما در کشورهای پیشرفته، کار براساس وظایف از پیش تعیین شده و تخصص افراد صورت می پذیرد.
زمانی با تأکید بر اینکه هر یک از روش های فوق دارای نقاط ضعف و قوت است، گفت: بنابراین حالت ایده آل آن است که هم عواطف و احساسات انسانی و هم سیستم ها و سازوکارها در کنار هم مورد توجه قرار گیرند که امیدواریم چنین شرایطی را در جشنواره "شهر آماده" ساماندهی کنیم.
جشنواره "شهر آماده" با شعار "سلام تهران با دوام" با مشارکت سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری از بیست و ششم مهر تا اول آبان در محل برج میلاد تهران برگزار می شود.
تهرام/9350/1565


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن