تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798579345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اژه‌ای | لزوم دقت مسئولان در تربیت فرزندان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اژه‌ای | لزوم دقت مسئولان در تربیت فرزندان
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای قبل از ظهر جمعه در همایش روسای کل دادگستری‌های کشور در مشهد اظهار کرد: از اهداف مهم همه انبیاء و اولیای الهی تحقق عدالت در جامعه بوده و اگر عدالت در جامعه بسط و گسترش پیدا کند مدینه فاضله تحقق می‌یابد و زمینه ظهور حجت حق فراهم می‌شود.

وی افزود: قوه قضائیه نقش بسزایی در تحقق عدالت و محقق ساختن هدف انبیاء و اولیای الهی دارد و قانون نیز این تکلیف را برعهده قوه قضائیه گذاشته است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که در زمان غیبت، نظام الهی برپا شود که به حمدالله این موضوع تحقق یافت.

وی گفت: قوه قضائیه در بحث عدالت وظیفه مهمی دارد و اگر این قوه بخواهد موفق شود نیاز به برنامه و تشکیلات و ابزار لازم در جهت انجام این ماموریت دارد ولی از همه اینها مهمتر نیروی انسانی است.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: اگر نیروی صالح و عالم داشته باشیم می‌توانیم موفق عمل کنیم اما اگر بودجه کافی و برنامه خوب داشته باشیم و عامل اصلی یعنی نیروی انسانی صالح و شایسته نداشته باشیم قوه قضائیه عدالت گستر نخواهد بود.

وی افزود: عامل انسانی ساخته نمی‌شود جز با الهام گرفتن از فرهنگ قرآنی و فرهنگ اسلام ناب و یک انسان تربیت شده به فرهنگ دینی و اسلام ناب می‌تواند دنیا را متحول کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی تحول ایجاد کرده و تاریخ را عوض کرده‌اند که خودشان انسان تربیت شده‌ای بوده‌اند و امام خمینی (ره) نیز که نهضت و انقلاب را در ایران تشکیل داد تربیت اسلامی داشت که توانست تاریخ را متحول کند و امام(ره) قطعا بدون برنامه عمل نمی‌کرد.

وی افزود: آن چیزی که دنیا از آن بهره می‌برد لشگر مسلح، نیروی نظامی قوی و سیستم اطلاعاتی و بودجه کلان است اما امام بزرگوار بدون بهره مندی از این امکانات انقلاب کرد و او یک روحانی تربیت شده در مکتب امام صادق(ع) مهذب و وارسته و عالم بود.

وی افزود: انقلاب امام(ره) انقلاب فرهنگی بود، انقلابی که خون بر شمشیر پیروز شد.

محسنی اژه‌ای افزود: امام توانست نظام سرمایه داری غرب و سلطه گران در برابر انقلاب فرهنگی را به زانو دربیاورد و روز به روز این انقلاب فرهنگی محکم تر و پرچمش مرتفع تر شد، این جایگاه فرهنگی بدون تجهیزات، پول، سلاح، اطلاعات، تبلیغات به وجود آمد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: باید اهمیت جایگاه فرهنگ را بدانیم و اگر به سلاح ایمان و تربیت اسلامی مجهز شویم موفق خواهیم بود و بودجه و سلاح و فناوری جز دنیا چیزی به ما نخواهد داد.

وی افزود: امروز اگر از سوء استفاده کنندگان می نالیم باید ببینیم چه اقدامات ناصحیحی خودمان انجام داده ایم. اگر بخواهیم بر مشکلات فائق شویم باید بر فرهنگ پافشاری کنیم و در امور فرهنگی سرمایه گذاری کنیم.

اژه‌ای خطاب به روسای کل دادگستری‌های کشور گفت: اگر شما تربیت شدید کارمند، قاضی و معاون تربیت خواهد شد و می‌توانیم در دل‌های مردم نفوذ کنیم و تشعشعات این کار فرهنگی به بیرون از حوزه قضایی خواهد رسید و ما اسوه و الگو خواهیم شد.

وی بر اهمیت عامل انسانی در رسیدن به اهداف فرهنگی در قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: باید آنچه توان داریم بر تربیت عامل انسانی بگذاریم تا بودجه و تشکیلات نیز تاثیرگذار باشد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: فقط خواندن زیارت عاشورا یا نصب پرچم در مناسبات فرهنگی کار فرهنگی نیست، باید نیروی انسانی ما به اخلاق الهی تجهیز شود و وظیفه شناس و مسئولیت شناس باشد.

محسنی اژه‌ای گفت: باید بر روی تربیت خانواده کارکنان دادگستری در کشور سرمایه گذاری شود و خیلی از آقایان به خاطر بچه هایشان با انقلاب زاویه پیدا کرده‌اند و برخی به این دلیل آبرویشان رفت و موقعیت اجتماعی شان را از دست دادند؛ باید به فرزندان خود توجه بیشتری بکنیم.

وی در پایان گفت: به ویژه عزیزانی که هم لباس با من هستند باید دقت بیشتری در رفتار خود داشته باشند زیرا روحانیت بیشتر زیر ذره بین است.






تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن