تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر ۱۳ دقیقه یک خودکشی در «سرزمین آرزوها»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هر ۱۳ دقیقه یک خودکشی در «سرزمین آرزوها»


در هر ۱۳ دقیقه، یک فقره خودکشی در آمریکا صورت می گیرد. آمار خودکشی در این کشور همچنان روند صعودی دارد. جان باختن ۴۰ هزار آمریکایی در سال، خودکشی را به دهمین علت اصلی مرگ در این کشور بدل کرده است. در هر خودکشی، به ده تن دیگر شوک روحی وارد می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برابر آمار رسمی، این احتمال که آمریکایی ها خودشان را بکشند بیش از احتمال کشتن دیگران است.
هزینه های ناشی از هر مورد خودکشی به لحاظ مخارج درمانی و زیان های کاری به حدود یک میلیون دلار بالغ می شود و به طور متوسط به ده نفر دیگر شوک روحی وارد می شود.   در هر سیزده دقیقه، یک فقره خودکشی در آمریکا صورت می گیرد.
آمار خودکشی در آمریکا همچنان روند صعودی دارد و جان باختن حدود چهل هزار آمریکایی در سال، خودکشی را به دهمین علت اصلی مرگ در کشور و دومین علت مرگ در سنین پانزده تا سی و چهار سال تبدیل کرده است.   با این حال، تلاش های ملی برای ریشه کنی موج رو به گسترش خودکشی که نود درصد آن در میان آمریکاییان مبتلا به بیماری های روانی روی می دهد،  به شدت نابسامان است.
 
برابر گزارش های منتشر شده در سال  کنونی درباره زیان انسانی ناشی از بی توجهی به درمان ده میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری های روانی نشان دهنده تمایل فزاینده به مردن در میان این گروه از شهروندان آمریکایی است که بسیاری از کهنه سربازان جنگ های عراق و افغانستان را در بر می گیرند.
میزان خودکشی در ارتش آمریکا از سال 2004 میلادی تا 2012 میلادی، حدود سه برابر افزایش داشت.
به گفته کارشناسان، به نظر می رسد آمریکا با آمار تکان دهنده تلفات خودکشی تقریبا کنار می آید و نظام مراقبت های درمانی آمریکا هنوز نمی داند چگونه باید روند خودکشی را کنترل کرد.   یک علت اصلی این مشکل این است که عموم مردم و نیز دولت فدرال هرگز برای پیدا کردن پاسخ برای پرسش های جدی در این زمینه جدیت نداشته اند،‌ از جمله اینکه آیا خودکشی یک مشکل درمانی عمومی است، آیا امکان جلوگیری از آن در مقیاس وسیع وجود دارد، آیا افکار و اقدامات مرتبط با خودکشی یک ناهنجاری است یا نشانه ای از ناهنجاری های دیگر. کارشناسان نبود رویکرد هماهنگ در قبال این مشکل را علت تبدیل شدن خودکشی به یک بحران درمانی در آمریکا می دانند.


جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن