تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820604009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن سالروز میلاد امام هادی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جشن سالروز میلاد امام هادی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد مشهد - ایرنا - جشن شب میلاد دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام علی النقی هادی (ع) پنجشنبه شب در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.


به گزارش ایرنا، در این مراسم هزاران زائر و مجاور بارگاه منور رضوی در حرم مطهر آن حضرت گرد هم آمدند تا این میلاد فرخنده را به پیشگاه این امام همام تبریک و تهنیت عرض کنند.
تمام صحن و سرای بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد فرخنده فرزند آن حضرت آذین بندی شده بود و در زیر انبوه انوار رنگارنگ می درخشید و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از هر قسمت اماکن متبرکه به گوش می رسید.
هزاران زائر و مجاور بارگاه حضرت امام رضا (ع) با تجمع در رواق ها و صحن های حرم قدسی به زیارت مشغول شده و خود را با ویژه برنامه های جشن شب میلاد امام هادی (ع) همراه ساختند.
آیین ویژه جشن شب میلاد دهمین امام شیعیان در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت جامعه کبیره آغاز شد و با سخنرانی سخنران و مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه یافت.
سخنران این مراسم با تبریک میلاد امام هادی (ع) در تبیین سیره آن حضرت گفت: امام دهم شیعیان در دوره 13 ساله امامت خویش شرایط خفقان آوری را مدیریت کردند و در تبلیغ دین و ترویج احکام اسلامی تلاش بسیار نمودند تا اینکه شیعیان از این سرچشمه حیات معنوی و علمی و فکری سیراب شدند.
حجت الاسلام "جعفر علوی" افزود: متوکل که در دشمنی با ائمه اطهار (ع) مشهور بود ظلم بسیار بر مردم و آل پیامبر (ص) روا داشت، علویان را در محاصره اقتصادی قرار داد، به ائمه اطهار اهانت های بسیار کرد و عرصه زندگی را بر پیروان آل پیامبر (ص) تنگ نمود.
وی اظهار کرد: از کارهای مهم امام هادی (ع) که امامان قبل از ایشان هم، به آن بسیار اهمیت می دادند، حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع و جلوگیری از القائات مخالفان بود.
وی افزود: امام هادی (ع) به تشکیل حوزه علمیه و تربیت شاگردان برجسته پرداختند و همچنین برای معرفی سیمای تابناک اسلام، جلسات متعدد پیرامون مسائل مختلف عقیدتی، فکری و اجتماعی برگزار کردند و به سوالات و شبهات بسیار پاسخ دادند.
این کارشناس دینی گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از یادگارهای امام هادی (ع) است و ایشان در این زیارت نامه به توصیف جایگاه امام پرداختند و فضائل انسان کامل و معارف عمیق توحیدی و ولایی را بیان کردند.
به گزارش ایرنا، جشن شب میلاد امام هادی (ع) علاوه بر حرم مطهر رضوی در مساجد، تکایا، محافل دینی و برخی منازل مجاوران بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) در مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی نیز برگزار شد.
7489 / 664/1352


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن