تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799049322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه های تکمیل دو اقدام عملی باقیمانده بررسی شد/ صادر نکردن روادید از حقوق حاکمیتی ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر ایران در آژانس در گفت و گو با ایرنا: راه های تکمیل دو اقدام عملی باقیمانده بررسی شد/ صادر نکردن روادید از حقوق حاکمیتی ایران است تهران- ایرنا- سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران و آژانس نحوه تکمیل دو اقدام عملی باقیمانده و راه های پیش رو را بررسی کردند، گفت: صادر نشدن روادید برای عضو چهارم معرفی شده تیم کارشناسی از سوی آِژانس که دارای تابعیتی خاص است از حقوق حاکمیتی ایران است.


رضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در این مذاکرات که «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان های آژانس ریاست هیات اعزامی این نهاد بین المللی را برعهده داشت، درباره تمام مسایل دو جانبه نیز مذاکره شد.
سفیر ایران در آژانس گفت: در دو روز مذاکرات بسیار سازنده، جدی و محتوایی با یکدیگر داشتیم و بسیار صریح مباحث را بررسی کردیم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا نشست دیگری در ماه آینده میان ایران و آژانس برگزار می شود؟ گفت: در آینده ای نزدیک که به احتمال بسیار زیاد، اوایل آبان ماه خواهد بودٰ نشست دیگری برگزار می شود.
نجفی درباره فضاسازی های برخی رسانه های غربی در مورد صادر نشدن روادید برای یک کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان عضو جدید تیم کارشناسی نیز گفت: در چند ماه گذشته علاوه بر اعضای اصلی و همیشگی، برای سه نفر از کارمندان آژانس به عنوان اعضای جدید تیم کارشناسی روادید صادر کرده ایم.
سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در عین حال تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس مقررات آژانس هیچ تعهدی برای صدور روادید برای کارمندان این نهاد بین المللی ندارد.
وی تاکید کرد: حتی در مورد بازرسان انتصابی نیز حق ایران برای رد این افراد محفوظ است و از این حق در گذشته نیز استفاده کرده ایم.
نجفی تاکید کرد: بنابراین صادر نشدن روادید برای عضو چهارم تیم کارشناسی که تابعیتی خاص داشته و تنها کارمند بوده و بازرس انتصابی نیز حتی نیست، حق حاکمیتی ایران است.
پیش از این، نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از حفظ نشدن اطلاعات طبقه بندی شده ایران از سوی آژانس انتقاد کرد و گفت: مساله مایه تاسف این است که حفظ اطلاعات طبقه بندی شده در آژانس دوباره رعایت نشده و در حالی که ایران و آژانس مشغول برنامه ریزی بودند، خبر آن توسط یک رسانه غربی منتشر شده است.
وی تاکید کرد: موضوع یکبار دیگر نگرانی ایران در مورد وجود جاسوسی در آژانس را تایید می کند.
سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خطاب به مسئولان این نهاد بین المللی به ویژه یوکیا آمانو مدیرکل آن هشدار داد: لازم است آژانس به تعهدش برای حفظ اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران عمل کند.
هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان های این نهاد بین المللی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با مقام های سازمان انرژی اتمی ایران مذاکره کردند.
به گزارش ایرنا، ایران و آژانس در سومین گام همکاری های فنی برای حل پنج موضوع تفاهم کرده بودند که دو موضوع آن به دلیل زمان بر بودن، باقیمانده است. ایران همچنین دو گام دیگر شامل ١٣ اقدام عملی را انجام داده است.
جمهوری اسلامی ایران پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، همزمان با تلاش ها برای حل و فصل پرونده هسته ای با گروه 1+5، همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی را شدت بخشیده است.
ایران تاکنون تعاملات و همکاری های سازنده و جامعی با آژانس در چارچوب توافق دو جانبه داشته که گرچه آژانس گزارش هایی در تائید اقدامات ایران ارائه کرده اما لازم است در راستای اعتمادسازی متقابل، وظایف خود را بطور کامل انجام دهد.
براساس توافق برنامه اقدام مشترک که در آذرماه سال 92 در ژنو به امضای ایران و کشورهای 1+5 رسید، آژانس مسئولیت راستی آزمایی اقدامات مورد توافق را برعهده گرفت و به دنبال آن ماهانه گزارشی درباره فعالیت های ایران و روند اجرای توافق به شورای حکام و اعضای گروه 1+5 ارایه کرده است.

*** گام نخست؛ 20 آبان 92/یازدهم نوامبر 2013
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر به تهران و در دیدار با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی درباره 6 اقدام عملی از جمله بازدید بازرسان آژانس از معدن گچین در بندرعباس و کارخانه آب سنگین اراک توافق کردند.
آنها سپس بیانیه مشترکی را امضا کردند که براساس آن توافق شد با هدف کسب اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران از طریق حل تمام موضوعات مطروحه که تاکنون حل نشده باقیمانده، همکاری ها و مذاکرات دوجانبه را تقویت کنند.
ضمیمه بیانیه مشترک ایران و آژانس که 20 آبان ماه سال 92 به امضای صالحی و آمانو رسید بر 6 اقدام عملی تاکید داشت که در مدت سه ماه از سوی ایران انجام گیرد. توافق شد که 6 اقدام عملی زیر از سوی ایران در مدت سه ماه انجام شود.
1- ارائه اطلاعات مربوطه و دسترسی مدیریت شده مورد توافق دوجانبه به معدن «گچین» بندرعباس
2- ارائه اطلاعات مربوطه و دسترسی مدیریت شده مورد توافق دوجانبه به کارخانه تولید آب سنگین اراک
3- ارائه اطلاعات در مورد تمام رآکتورهای تحقیقاتی جدید
4- ارائه اطلاعات مربوط به شناسایی 16 سایت مد نظر جهت ساخت نیروگاه های هسته ای
5- شفاف سازی در مورد بیانیه ایران در رابطه با تاسیسات غنی سازی جدید
6- شفاف سازی بیشتر در مورد بیانیه ایران در رابطه با غنی سازی لیزری

در همین راستا، توافق شد ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری های بیشتری در زمینه افزایش فعالیت های راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل موضوع های پیشین و کنونی داشته باشند.
پس از برداشته شدن گام نخست همکاری های تازه ایران و آژانس، در راستای رفع نگرانی ها نسبت به برنامه گذشته و حال برنامه هسته ای ایران در چارچوب توافق ژنو، مذاکرات برای برداشتن گام دوم آغاز شد.

*** گام دوم؛ 20 بهمن 92/نهم فوریه 2014
«ترو واریورانتا» معاون امور پادمان و نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی، بهمن ماه سال گذشته برای بررسی اقدامات اولیه مرتبط با بیانیه تهران (20 آبان ماه)، درباره چگونگی ادامه همکاری ها مذاکره کردند.
در نتیجه مذاکرات و دیدارها انجام شده، بیانیه مشترکی منتشر شد که ایران در پایان مذاکرات دو روزه (19 و 20 بهمن) در چارچوب همکاری که بین دو طرف در نوامبر 2013 توافق شد، متعهد به اجرای هفت اقدام عملی در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی شد که شامل موارد زیر بود:
1- ارائه اطلاعات مورد توافق دو طرف و دسترسی مدیریت شده مرتبط با معدن ساغند یزد
2- ارائه اطلاعات مورد توافق دو طرف و دسترسی مدیریت شده مرتبط با کارخانه تغلیظ اردکان
3- تحویل پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) بروز شده راکتور IR-40 (اراک)
4- اتخاذ اقدام در جهت به نتیجه رسانیدن رهیافت پادمان برای راکتور IR-40 (اراک)
5- ارائه اطلاعات مورد توافق دو طرف و تنظیم بازدید فنی از مرکز لیزر لشگرآباد
6- ارائه اطلاعات مواد چشمه source material، که هنوز به ترکیب و خلوص لازم برای ساخت سوخت و یا غنی سازی نرسیده است، شامل واردات چنین موادی به ایران و استخراج اورانیوم از فسفات توسط ایران.
7- ارائه اطلاعات و توضیحات به آژانس به منظور ارزیابی اظهاریه ایران در مورد نیاز یا کاربرد توسعه EBW (نسل جدید چاشنی های ایمن).

** گام سوم؛ 30 اردیبهشت ماه 93/20 می 2014
جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پنج اقدام عملی دیگر در 30 اردیبهشت ماه 93 به توافق دست یافتند که تا 25 اوت (سوم شهریورماه) اجرا شود.
براساس اظهارات رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس، از این پنج گام، سه اقدام مربوط به موضوع های جاری و 2 اقدام عملی درباره مسایل گذشته است.
طبق این توافق، طرفین درخصوص یکی از موضوع های گذشته که ادعاهایی در زمینه انجام آزمایش در مقیاس زیاد است به تبادل اطلاعات خواهند پرداخت و در مورد موضوع دیگر مربوط به گذشته توضیحاتی درباره برخی مقالات چاپ شده در ایران که کاملا آشکار بوده است، ارائه خواهد شد.
اقدامات عملی مربوط به چارچوب همکاری های مورد توافق در سومین گام عبارتند از:
1- تبادل اطلاعات با آژانس در رابطه با ادعاهای مطرح شده درخصوص مبادرت به انفجارات قدرتمند، از جمله انجام آزمایش انفجار قدرتمند در مقیاس بزرگ در ایران.
2- ارائه اطلاعات مربوطه مورد توافق و توضیحات مربوط به مطالعات صورت گرفته و/یا مقالات منتشر شده در ایران در رابطه با "ترابرد نوترون" و مدل سازی ها و محاسبات مربوطه و استفاده ادعایی از آنها در مواد فشرده.
3- ارائه اطلاعات مورد توافق دوجانبه و انجام هماهنگی های لازم برای بازدید از یک مرکز تحقیقات و توسعه سانتریفیوژ.
4- ارائه اطلاعات مورد توافق دوجانبه و دسترسی مدیریت شده به کارگاه های مونتاژ سانتریفیوژ، کارگاه های تولید روتور سانتریفیوژ و تأسیسات ذخیره سازی.
5- جمع بندی رهیافت پادمانی در مورد رآکتور IR-40.
سیام ١٥٧٢ ** 2023


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن