تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802443858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و آمریکا وارد «اتحاد غیررسمی» علیه داعش شده‌اند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ایران و آمریکا وارد «اتحاد غیررسمی» علیه داعش شده‌اند؟
تعیین زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، اشاره مجدد به خط قرمزهای ایران در مذاکرات هسته ای، احتمال تسری توافق هسته ای ایران به همکاری بین المللی علیه داعش، اتحاد غیررسمی ایران و آمریکا برای مبارزه با تروریست ها در عراق و هشدار ایران به ترکیه درباره سیاست هایش در منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ - 09 October 2014


تعیین زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، اشاره مجدد به خط قرمزهای ایران در مذاکرات هسته ای، احتمال تسری توافق هسته ای ایران به همکاری بین المللی علیه داعش، اتحاد غیررسمی ایران و آمریکا برای مبارزه با تروریست ها در عراق و هشدار ایران به ترکیه درباره سیاست هایش در منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


به گزارش «تابناک»، خبر تعیین زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «ترند» در این زمینه به نقل از سخنگوی کاترین اشتون می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته آینده برای گفت و گو درباره موضوع هسته ای ایران با هم دیدار می کنند. به گفته مایکل مان، ابتدا ظریف و اشتون روز 14 اکتبر در وین با یکدیگر دیدار می کنند و سپس جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز جهت انجام مذاکرات سه جانبه به آن ها می پیوندد. 


اما در همین زمینه، موضوع خط قرمزهای ایران در مذاکرات هسته ای نیز مورد در برخی از مطبوعات مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان می نویسد آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه بار دیگر به خطوط قرمز کشورش در مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی اشاره کرده است. اشاره این روزنامه به مطلبی اینفوگرافیک است که روز گذشته در پایگاه اینترنتی دفتر مقام معظم رهبری انتشار یافته و در آن، 11 نکته که باید پیش از امضای توافقنامه مورد توجه مذاکره کنندگان قرار بگیرد، بیان شده است. یکی از این نکات، نیاز ایران به برخورداری از ظرفیت غنی سازی در سطح 190 هزار «سو» است.


از سوی دیگر، روزنامه «گالف نیوز» با انتشار تحلیلی از احتمال منجر شدن توافق هسته ای ایران به همکاری بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش سخن گفته است. این روزنامه می نوید در صورتی که ایران و آمریکا بتوانند بر سر موضوع هسته ای ایران به توافق دست یابند، یک توافق کلان می تواند میان آن ها حاصل شود. هرچند چنین توافقی می تواند سبب ناخرسندی عربستان سعودی و همچنین بسیاری از اعضای کنگره آمریکا شود، اما به حال فرماندهان آمریکایی حاضر در منطقه که از وضعیت جاری نگران هستند، مفید خواهد بود. به عقیده این روزنامه، چنین توافقی می تواند سبب ایجاد تحول در تلاش های جاری برای مبارزه با داعش شود. 


در همین حال، خبرگزاری «ریانووستی» از شکل گیری یک اتحاد غیررسمی میان ایران و آمریکا در جهت مبارزه با تهدید گروه داعش سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، مدیر سابق بخش عراق در شورای امنیت ملی آمریکا گفته ایالات متحده به منظور مبارزه با داعش اتحادی غیررسمی را با ایران شکل داده است؛ هرچند مقمات آمریکایی تمایلی به اذعان به این موضوع ندارند. داگلاس اولیوانت در این زمینه گفته: «ما در یک موقعیت منحصر به فرد هستیم که بر اساس آن، در کوتاه مدت، منافع ما و منافع ایران در داخل عراق تقریباً مشابه است... بنابراین، ما به طور غیررسمی در اتحاد با ایران به سر می بریم». 


در نهایت، سایت خبری «عراقی نیوز» از هشدار ایران به ترکیه درباره تهدید داعش خبر داده است. این سایت می نویسد ایران هشداری بسیار شدیداللحن را درباره گستره تهدید داعش علیه ترکیه به آنکارا داده است که به گفته مقامات ایرانی، این تهدید به سبب سیاست های خطرناک ترکیه در سوریه و عراق به وجود آمده و در صورتی که مقامات ترکیه ای رفتار خود را اصلاح نکنند، ممکن است این تهدید به قلمرو آن ها نیز وارد شود. در این مطلب به نقل از سردار یدالله جوانی آمده است: «در صورتی که آنکارا رفتار خود را اصلاح نکند، بحران عراق و سوریه به سمت ترکیه خواهد رفت». 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن