تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798664526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«داعش» پای ثابت نشست‌های دوجانبه ایران و آمریکا/ تهران وارد ائتلاف جهانی علیه داعش می‌شود؟+اینفوگرافیک


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: «داعش» پای ثابت نشست‌های دوجانبه ایران و آمریکا/ تهران وارد ائتلاف جهانی علیه داعش می‌شود؟+اینفوگرافیک
با اینکه مساله «داعش» به پای ثابت نشست‌های دوجانبه ایران و آمریکا تبدیل شده است، تهران اما همچنان بحث بر سر «پرونده‌ هسته‌ای» را نخستین اولویت خود در برقراری ارتباط با غرب عنوان می‌کند.
خدیجه غبیشاوی: دو هفته از درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش می‌گذرد و امروز بیش از 40 کشور جهان به طور مستقیم و غیر مستقیم در این ائتلاف مشارکت دارند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا پس از بریده شدن سر دومین خبرنگار آمریکایی به دست داعش بر روی صفحه تلویزیون حاضر شد و خطاب به متحدان آمریکا در خاورمیانه و جهان خواست تا علیه جنایات داعش وارد عمل شوند. پس از آن دو نشست امنیتی نخست در جده عربستان و دیگری در پاریس فرانسه برگزار شد؛ نشست هایی با حضور همسایگان عراق و بدون دعوت جنجال برانگیز از ایران.

در حالی که مقامات آمریکایی حضور ایران در این اجلاس را نامناسب عنوان کردند؛ مقام معظم رهبری پس از مرخص شدن از بیمارستان به درخواست‌های مکرر مقامات آمریکایی از همتایان ایرانی خود برای همکاری مقابل داعش اشاره کردند و تصریح کردند که وزیر خارجه آمریکا شخصا از وزیر خارجه ایران درخواست همکاری مشترک علیه داعش را مطرح کرده بود که با مخالف ظریف مواجه شد.

بر این اساس، 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه دیگر کشورهای مهم اروپا از جمله، هلند، دانمارک، بلژیک و ... به همراه متحدان آمریکا در خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و استرالیا وارد ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا شدند تا مواضع داعش در دو کشور عراق و سوریه را هدف قرار دهند؛ این در حالی است که با وجود ابراز تمایل فرانسه و عراق برای حضور ایران در این نشست، به دلیل مخالفت سران کشورهای عربستان و امارات متحده عربی، ایران به این نشست دعوت نشد.

چشم دنیا به همکاری ایران با غرب علیه داعش

هرچند فرانسه از ابتدا اعلام کرده بود که در این عملیات نظامی در سوریه مشارکت نخواهد کرد اما با ادامه تهدیدات داعش و همچنین سربریدن یکی از شهروندان این کشور به دست داعش در الجزایر، پاریس اکنون گزینه گسترش حملات خود به داعش را نیز بررسی می ‌کند. از سوی دیگر انگلیس نیز طرح درخواست دولت عراق برای مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش را به پارلمان لندن برد تا آن را تصویب کند و انگلیس نیز رسما وارد جنگ علیه داعش شود.

استرالیا نیز از نخستین روزهای آغاز حملات علیه داعش، جنگنده ها و نیروهای نظامی خود را در پایگاه های نظامی امارات متحده عربی مستقر کرده است تا در زمان مناسب وارد این جنگ شود و از نیروهای عراقی و منطقه ای در مقابله با داعش پشتیبانی کند.

با وجود ائتلاف منطقه ای گسترده علیه داعش، همکاری ایران با غرب بر سر دفع خطر مشترک این گروه تروریستی همچنان یکی از چالش‌های مقامات غربی به شمار می رود تا جایی که بحث بر سر همکاری میان تهران و واشنگتن بارها از سوی مقامات دو طرف در حواشی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد.

در حالی که از نخستین روزهای آغاز هفتمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در نیویورک بحث مطرح شدن پیشنهادی از سوی ایران برای همکاری تهران با غرب برسر ایجاد امنیت در منطقه در مقابل انعطاف پذیری 1+5 در مذاکرات هسته ای مطرح شده بود، حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آسوشیتد پرس در نیویورک که پرسید آیا ایران آمادگی دارد به آمریکا در مقابله با داعش درعوض مصالحه در مسئله هسته ای کمک کند؟ با بیان اینکه فکر می کنم این تعبیر ممکن است خیلی دقیق نباشد، گفت: ما به آمریکا درباره داعش کمک کنیم؟ یا آمریکا به ما کمک کند.

وی افزود: ما که چهار سال است داریم با داعش مبارزه می کنیم و می جنگیم. رییس جمهور ادامه داد: ما که در عراق بالاترین کمک را به مردم عراق کردیم برای اینکه داعش را پس برانیم و خود دولت عراق و مسئولان اقلیم کردستان عراق و مسئولان بخش های مختلف عراق گفته اند که اگر کمک ایران نبود شهرهای ما سقوط می کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز پیش از آن مدعی شده بود که مذاکره کنندگان ایرانی پیشنهاد همکاری ایران با آمریکا برای مقابله با داعش در مقابل انعطاف پذیری غرب در موضوع هسته ای را عنوان کرده بود، چیزی که از سوی مقامات ایران تاکنون تایید نشده است.

از سوی دیگر یک مقام دیگر ارشد ایرانی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد: هر دیداری که میان ایران و آمریکا در دور اخیر مذاکرات هسته ای در نیویورک برگزار می شد شامل گفت وگوهایی درباره رابرت لوینسون، مامور سابق اف.بی.آی آمریکا، جیسون رضائیان، خبرنگار آمریکایی و دیگر ماموران و بازداشت شدگان آمریکایی در ایران بود. تهدید مشترک داعش نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در نشست های مشترک ایران و آمریکا بود.

اخیرا، سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم و ارتش عراق کاملا قادر هستند با نیروهای داعش مقابله کنند، درباره نقش ایران در مقابله با داعش در عراق، اظهار داشت: نیروهای عراقی اگر کمکی نیاز دارند ایران می‌تواند به آن‌ها یاری برساند زیرا اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می‌کرد و در همین راستا باید بگویم که سردار سلیمانی با ۷۰ نفر جلوی تروریست‌های داعش در اربیل را گرفتند.



اکنون و در حالی که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا کار خود را برای مقابله و نابودی داعش در منطقه آغاز کرده است، اما می توان به وضوح دید که این ائتلاف بدون همکاری و همراهی ایران نمیتواند موثر واقع شود، کماآنکه بسیاری از مقامات عراقی و غربی نیز طی هفته گذشته عنوان کردند که عملیات های هوایی به تنهایی برای از بین بردن داعش کافی نیستند؛ با این حال چشم دنیا همچنان برای مقابله با خطر تروریسم و دفع تهدیدات و خطرات داعش به ایران دوخته شده است.



در اینفوگرافیک زیر می‌توانید موقعیت کنونی کشورهای حاضر در ائتلاف منطقه ای  علیه داعش را ببینید:


داعش/






۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن