تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820334810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با نگاهی سیاسی به موضوع غزه نپرداختم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برنده جایزه ویژه دبیر بیست وهشتمین جشنواره فیلم کودک در گفت وگو با پانا با نگاهی سیاسی به موضوع غزه نپرداختم حسین قاسمی جامی با اشاره به اینکه فیلم˝ به بادباک ها شلیک نکنید˝ درارتباط با کودکان غزه بود گفت: خیلی سعی کردم که با نگاهی سیاسی به این موضوع نپردازم و بیشتر به مخاطبان اصلی فیلم که کودکان هستند توجه داشته باشم.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر ساعت 11:41



با اختتامیه بیست وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک، برگزیدگان آن در بخش های مختلف معرفی شدند که فیلم "به بادبادک ها شلیک نکنید" به کارگردانی حسین قاسمی جامی برنده جایزه ویژه دبیرجشنواره شد. قاسمی جامی که پیش ازاین کارگردانی فیلم های مختلفی ازجمله پیتزای مخلوط، خروس بی محل، آزادی سرخ را درکارنامه کاری خود داشته است این باربا ساخت فیلمی درژانر کودک و نوجوان فعالیت خود را درعرصه سینما ادامه داده است.
وی در گفت و گو با خبرنگارفرهنگی پانا اذعان داشت: موضوع قصه این فیلم را دختربچه ای که درمرزلبنان و فلسطین اشغالی درباغ زیتون مشغول بادبادک بازی است شکل می دهد که در همین لحظه عکسی در روزنامه توجه دخترک را به خودجلب می کند و ادامه داستان که پیرامون زندگی دختر و اقوام وی که آنها را از دست داده است می گردد. این فیلم با هدف نشان دادن مظلومیت های کودکان غزه ساخته شده است.
قاسمی جامی درباره بازیگران این فیلم گفت: مجموع بازیگران این فیلم از دو کشور ایران و لبنان بودند اما اکثریت آنها را بازیگران ایرانی تشکیل می دادند.
کارگردان پیتزای مخلوط  درخصوص ظرفیت کار درژانر کودک و نوجوان و ادامه مسیر کاری خود دراین ژانر گفت: اولین فیلمی که برای رده سنی کودک و نوجوان ساخته ام فیلم پریا بود و فیلم اخیر به بادبادک ها شلیک ها نکنید نیزازمجموعه همین ژانر بود. اما دیگر کارهای من معطوف به دنیای بزرگسالان است و چندان از دو فضای کودک و بزرگسال دور نیستم.
وی ادامه داد: مشکل اصلی سینمای کودک به مسئله ای بر می گردد که درراستای ساخت فیلم موزیکال است که بتواند مخاطب را به سینما بکشاند و از دیگرسو نیزاین سینما به سینمای طنز نیز طعنه می زند که نمونه آن را تقریبا درسینمای بزرگسال نیزشاهد هستیم. اما اگربه راستی خواسته باشیم به فیلم کودک بپردازیم ممکن است که چندان مورد استقبال عموم قرار نگیرد چرا که علاوه برجذب کودک باید که پیش ازآن توجه خانواده ووالدین آنها را به خود معطوف دارد چرا که کودکان به تنهایی به سینما نمی روند.
قاسمی افزود: فیلمسازانی که درژانرکودک به فعالیت مشغولند نیز دراکثریت مواقع قالب سینمای کودک را با قالب ذهن خود متر می کنند. بدین معنا که قالب ذهن خود را در موضوع کودک قرار می دهیم که این موجب می شود مفاهیم در ژانر کودک سنگین جلوه کند. درواقع حرفمان را از زبان کودک می زنیم و بدان نام سینمای کودک می دهیم.
 این کارگردان اظهارکرد: اگرواقعا برآن هستیم که به سینمای کودک و کودک بپردازیم باید توجه داشته باشیم که کودک چه چیزی را دوست دارد. درواقع بچه ها درسینما به فیلمنامه های یک خطی که آن را درک کنند وهمچنین آنها را سرگرم سازد  احتیاج دارند.اگرچه گنجاندن یک تا دومفهوم دراین میان خیلی خوب است اما درهرحال باید بضاعت مخاطب را نیزدرنظر بگیریم و اینکه تعریف ما ازاستاندارد سینمای کودک چه می تواند باشد.
وی درخصوص اکران فیلم خود گفت: این فیلم با هدف توجه به کودکان غزه واینکه کاری برای آنها انجام داده باشیم، ساخته شده است. اما قطعا به اکران فیلم خود نیز فکرمی کنم که باید در این راستا تسهیلاتی داده شود که فیلم های کودک اکران شوند تا سرمایه خود را بتواند برگرداند وموجب ساخت فیلم های بعدی کارگردانان این نوع از فیلم ها شود. درغیراین صورت برای ساخت آثاربعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن