تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805379936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم روز جهاني تخم مرغ در تعدادي از مدارس استان کرمانشاه برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۷ق.ظ)
مراسم روز جهاني تخم مرغ در تعدادي از مدارس استان کرمانشاه برگزار مي‌شود مدير طيور سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: توسط اين سازمان، دبيرخانه روز جهاني تخم مرغ، همکاري اداره کل آموزش و پرورش و اتحاديه مرغ تخمگذار مراسم نمادين روز جهاني تخم مرغ در تعدادي از مدارس استان کرمانشاه برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛شهرام قنبري با بيان مطلب فوق در ستاد برنامه‌ريزي روز جهاني تخم مرغ استان افزود: به مناسبت روز جهاني تخم مرغ در 17 مهر ماه و به منظور شناسايي، معرفي و ترويج مصرف تخم مرغ در بين دانش‌آموزان و مردم استان در نظر داريم در تعدادي از مدارس استان اقدام به برگزاري مراسم نموده و فوايد مصرف تخم مرغ را به جوانان، نوجوانان و کودکان و ساير مردم استان يادآوري نمائيم.
وي تاكيدکرد: در اين مراسم که در سه مدرسه از نواحي سه‌گانه شهر کرمانشاه و شهرستانهاي سرپل ذهاب و گيلانغرب هركدام يک مدرسه برگزار مي‌شود، ضمن عرضه ساندويچ تخم مرغ به صورت رايگان توسط اتحاديه توليدکنندگان مرغ تخم‌گذار، بروشورهايي حاوي مطالب مفيد در زمينه مصرف تخم مرغ عرضه شده و توضيحات لازم نيز توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزي و دامپزشکي استان به دانش‌آموزان ارائه شده و به سؤالات آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.
قنبري با اشاره به ارزش بيولوژيکي 93 درصدي تخم مرغ افزود: تخم مرغ مي‌تواند اسيدهاي آمينه مورد نياز بدن را تأمين نموده و 60 تا 70 درصد ويتامين‌هاي محلول در آب و 100درصد ويتامينهاي محلول در چربي را در خودش داشته و چون چربي موجود در آن از چربي‌هاي غيراشباع است مي‌تواند کلسترول خوب بدن را بالا ببرد که اين خواص براي رشد و نمو کودکان، نوجوانان، جوانان، ميان سالان و كهن سالان بسيار مفيد و ضروري است.
مدير طيور سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: ميزان توليد تخم مرغ در استان کرمانشاه حدود 9هزارتن بوده که براي مصرف داخلي استان حدود 9هزار تن ديگر کمبود توليد داريم که از ساير استانها تامين مي شود و براي جبران اين مقدار در نظر داريم ظرف مدت سه سال، ميزان تخم مرغ توليدي استان را به سرعت افزايش داده و به سمت خودكفايي سوق دهيم.
وي يادآور شد: سرانه مصرف تخم مرغ در کشورهاي توسعه يافته 300 عدد تخم مرغ در سال بوده که در کشور ما حدود 190 عدد و در استان کرمانشاه حدود182 عدد(11ونيم كيلوگرم) مي‌باشد که اميدواريم با توجه به خواص بسيار زياد و متعدد تخم مرغ، اين سرانه افزايش يابد.
قنبري تاكيدكرد: براي افزايش توليد و مصرف تخم مرغ فعاليت‌هاي تبليغي و ترويجي متنوعي نياز بوده كه بايد از سوي تمام نهادهاي مرتبط با سلامت مردم از جمله دانشگاه علوم پزشکي، صدا و سيما، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزي،بخش غير دولتي و نهادهاي مردم نهاد و ... انجام شود که در اين راستا 17 مهر ماه به عنوان روز جهاني تخم مرغ، فرصت بسيار مناسبي براي پرداختن به اين موضوع مهم است.
وي از جمله اهداف برگزاري روز جهاني تخم مرغ را ارج نهادن به زحمات شبانه روزي توليدكنندگان و پرورش دهندگان مرغ تخمگذار در استان اعلام كرده و ابراز اميدواري كرد سرمايه گذاران بيشتري براي فعاليت در زمينه توليد تخم مرغ به ميدان بيايند.
دبير ستاد برگزاري مراسم روز جهاني تخم مرغ استان کرمانشاه از جمله برنامه‌هايي که توسط اين ستاد برنامه‌ريزي شده است را طراحي بروشوري حاوي مطالب مفيد در زمينه خواص تخم مرغ توسط اتحاديه مرغ تخم‌گذار، توليد و پخش برنامه توسط صدا و سيماي مرکز کرمانشاه با همكاري سازمان جهادكشاورزي در خصوص خواص مصرف تخم مرغ ، ارسال پيامک به مخاطبان با محتوي آموزشي و ترويجي، اعزام کارشناس به مدارس، عرضه مستقيم تخم مرغ توسط تعاون روستايي و اتحاديه مرغ تخم‌گذار در ميادين شهر کرمانشاه با همكاري شهرداري اعلام کرد.
وي تاكيدكرد: اميد است كه مردم خوب استان كرمانشاه با توجه به خواص بسيار زياد تخم مرغ نسبت به جايگزين نمودن غذاهاي حاصل از اين محصول مفيد به جاي غذاها و ميان وعده هاي كم ارزش در ارتقاي سلامت آينده سازان مملكت كوشا وفعال باشند.
گفتني است از سوي فائو و سازمانهاي بين المللي روز 17 مهر ماه مصادف با نهم اكتبر به عنوان روز جهاني تخم مرغ، به منظور ترويج و گسترش مصرف اين فرآورده مهم غذايي نام‌گذاري شده و هر ساله مراسمي توسط سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه با همکاري ساير ادارات در اين رابطه اجراء و برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن