تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدی:شکست پروژه براندازی در سوریه سبب شکل گیری ائتلاف موسوم به مقابله با داعش شد/قندیل: ائتلاف مقابله با داعش ائتلاف شکست خورده هاست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری امشب مطرح شد
محمدی:شکست پروژه براندازی در سوریه سبب شکل گیری ائتلاف موسوم به مقابله با داعش شد/قندیل: ائتلاف مقابله با داعش ائتلاف شکست خورده هاست
"هادی محمدی" کارشناس ارشد امور غرب آسیا و قالب قندیل رئیس مرکز مطالعات راهبردی عربی و بین المللی لبنان از طریق ویدو کنفرانس در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی ائتلاف تلاش برای مهار داعش و ایجاد بحران تازه پرداختند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران هادی محمدی کارشناس ارشد امور غرب آسیا با حضور در استدیو شبکه دو و قالب قندیل رئیس مرکز مطالعات راهبردی عربی و بین المللی لبنان از طریق ویدو کنفرانس در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی ائتلاف تلاش برای مهار داعش و ایجاد بحران تازه پرداختند.
 
در ابتدای برنامه "هادی محمدی"در پاسخ به این سوال که چرا بانیان داعش با تغییر ماهیت امروزه خود ائتلافی برای این گروهک تروریستی شدند؟ پاسخ داد: برای این که بگوییم این دگردیسی چرا در شکل رفتاری این ائتلاف شکل گرفته و آن ها چرا امروز نقش این چنینی را بازی می کنند؛باید بگوییم که نیازهای راهبردی آمریکا در شرایط فعلی چیست که آن ها را ناچار کرده است در یک سیستم جدید،نام جدیدی برای خود دست و پا کنند.   
 
وی ادامه داد: آن چه که مسلم است این است که در واقع پروژه براندازی در سوریه به شکل کامل شکست خورده و آن ها در دستیابی به اهداف حداکثری خود در سوریه ناکام ماندند.   
 
کارشناس ارشد امور غرب آسیا اضافه کرد: نکته دوم این است که برای آن که آن ها بتوانند حداقل هایی را در منافعی که بشود احتمالا در سوریه تامین کرد با پروژه ای جدید و سازوکار جدیدی دنبال کنند و این کار را نیز از طریق رسمیت بخشیدن به یک پدیده شوم و وحشی به نام "داعش" باید تعریف کنند و خود را در جایگاه منجی قرار دهند.
 
محمدی تصریح کرد:برای آن که آن ها بتوانند هنرپیشگی و نقش را ایفا کنند؛لازم بود داعش دوره ای از وحشی گری را پشت سر بگذارند و سپس آن ها به عنوان منجی در صحنه منطقه ظاهر شوند.   
 
وی ادامه داد: این نقش را داعش در رفتارهای کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده چه در عراق و چه در سوریه به اجرا گذاشت و الان نوبت به اجرای فاز دوم تحت عنوان تشکیل یک ائتلاف بین المللی با عنوان مقابله با داعش است تا وارد صحنه شوند و خود را منجی مردم منطقه معرفی کنند و برای همین است که تا دیروز تحت عنوان دوستان سوریه به کشتار مردم سوریه مشغول بودند؛ الان باید تحت عنوان منجی وارد صحنه شوند چرا که داعش ساخته دست آن هاست و باید از طریق داعش هدف های بزرگتری را تامین کنند.   
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف هایی که شاید در قالب تئوری هرج و مرج سازنده ای که خانم رایس در آن زمان پایه گذار آن بوده بتواند منافع آمریکا را تامین کند.
 
محمدی اظهار داشت: فاز دوم تشکیل ائتلاف به نام "منجی" و "نجات دهنده" مردم منطقه این است که این نقش را برای افکار عمومی و سطح بین المللی باورپذیر کنند؛منتها حافظه تاریخی مردم چه در منطقه و چه در جهان دچار اشکال نیست و همه به خوبی می دانند که این پدیده توسط چه کسانی حمایت و ساخته شده است.   
 
کارشناس ارشد امور غرب آسیا در ادامه به اظهارات "جو بایدن" در متهم کردن کشورهای منطقه در ساخت این گروه تروریستی اشاره کرد و اظهارداشت: به همین دلیل است که  "جو بایدن" ناچار است ابتدا از خود رفع تهمت کند تا بتواند حضور آمریکا در این ائتلاف را موجه جلوه بدهد؛لذا عنوان می کند که همپیمانان منطقه ای ما بودند که دست به چنین کاری زدند (تشکیل گروه تروریستی داعش) اما برای این که بدانیم این خود نوعی نمایش و نقش آفرینی است؛بهتر است به عذرخواهی جوبایدن از آقای اردوغان اشاره کنیم که چرا این افشاگری را انجام دادند.   
 
وی تصریح کرد: آن چه واقعی است این است که اولین پول ها توسط خود آمریکایی ها به مبلغ 50 میلیون دلار در سال 2011 به افسران "ارتش آزاد" داده شد و افسران "ارتش آزاد" اعلام کردند که 25 میلیون دلار آن را به "جبهه النصره" دادند و علت آن را نیز برادری انقلابی خود با آن ها مطرح کردند.
 
در بخش دیگر این برنامه "قندیل" رئیس مرکز مطالعات راهبردی و عربی بین المللی لبنان در پاسخ به این سوال که آن چه امروز اتفاق افتاده این است که شاهد درگیری لفظی میان دوستان دیروز هستیم و چرا این اتفاق افتاده است اظهار داشت: اظهارات" جوبایدن" بیانگر واقعیت است و تمام مراکز پژوهشی نیز اظهارات وی را تاکید کرده که نقش تمام کشورهای منطقه مانند امارات، قطر، ترکیه در حمایت مالی و تسلیحاتی تکفیری ها کاملا درست است.
 
وی تصریح کرد: البته "جوبایدن" سانسوری نیز در صحبت های خود داشت و آن این است که این حکومت ها در این چند سال زیر نظر رهبری کاخ سفید برای براندازی دولت مردمی"بشار اسد" این کار را می کردند و این ائتلاف، ائتلاف شکست خورده هاست که نتوانسته جلوی ارتش، دولت و مردم و دوستان سوریه خصوصا جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی لبنان بایستند.
 
وی تصریح کرد: بنابراین این ائتلاف ها و تبادل اتهامات پس از این شکست مطرح می شود و از سوی دیگر ادبیات وحشی گری تکفیری ها زنگ خطر را برای مهار شدن آن ها به صدا درآورده؛چرا که امروزه عملکرد داعش تنها تهدید سوریه نیست و این افراطی گری ها حتی منابع نفتی آمریکا در عراق را نیز مورد تهدید قرار داده است.   
 
قندیل اضافه کرد: ضمن آن که اعلام دولت خلافت بازتاب بدی در رژیم آل سعود داشت و وهابیون آل سعود نگران شدند که این دولت چه دولتی خواهد بود.
 
وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر این موضوعات خطر بازگشت تکفیری ها به کشورهای اروپایی یعنی کشورهای خاستگاه خود نیز سبب شد که کشورهای تشکیل دهنده این گروهک تروریستی امروزه ائتلافی برای مقابله با آن تشکیل دهند هر چند اوباما خواستار از بین بردن داعش نیست و فقط درصدد است تا آن ها را مهار کند.






تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن