تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798346112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران از سقوط بغداد جلوگیری کرد؛ به دهسال پیش هسته ای برنمی گردیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران از سقوط بغداد جلوگیری کرد؛ به دهسال پیش هسته ای برنمی گردیم


وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: محروم کردن ایران از برنامه هسته ای نمی تواند راه حل باشد،زیرا ایران به دانش و فناوری هسته ای دست یافته است و دانش و توانمندی دانشمندان ما قابل محدودیت نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشست مشترک دفترمطالعات سیاسی و بین المللی و موسسه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با سخنرانی محمد جواد ظریف، وزیرامورخارجه کشورمان درمحل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد و موضوعاتی نظیر تحولات منطقه ای، مذاکرات هسته ای و تاثیر آنها بر آینده سیاست خارجی کشور و روابط ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفت.

وزیرامورخارجه کشورمان بحران های متوالی در خاورمیانه را ناشی از رقابت های ژئوپولتیکی دانست و گفت: این رقابت ها سبب شده است، مسائلی همچون موضوع هسته ای و بحران سوریه به نتیجه مطلوب نرسد. ظریف به موضوع هسته ای اشاره کرد و افزود: اقداماتی که تاکنون آمریکا و اروپا برای متوقف کردن فعالیت های ایران کرده اند، نتیجه ای جز پیشرفت های فناوری هسته ای کشور نداشته و در شرایط کنونی طرف های مقابل ایران را به این نتیجه رسانده است که به فوریت مساله هسته ای باید حل و فصل شود. وی ادامه داد: کسانی که در این موضوع منافعی دارند تلاش می کنند، این بحران ساختگی ادامه یابد؛ بحرانی که از سوی برخی از بازیگران در منطقه تبلیغ شده تا پوششی را برای توجیه اهداف راهبردی کوتاه مدت آنها در منطقه ایجاد کند . وزیر امورخارجه کشورمان دستیابی به توافق را تنها راه حل برای عبور از این بحران ساختگی دانسته و تاکید کرد: محروم کردن ایران از برنامه هسته ای نمی تواند راه حلی برای این موضوع باشد،زیرا ایران به دانش و فناوری هسته ای دست یافته و دانش و توانمندی دانشمندان ما قابلیت محدود شدن را ندارد.

ظریف تاکید کرد: کشورهای طرف مذاکره با ایران باید واقعیت ها درباره مساله هسته ای ایران را بپذیرند و شرایط با 10 سال پیش متفاوت است و نمی توان به گذشته بازگشت.

وی اضافه کرد:شرایط در مذاکرات به سمت و سویی رفته است که اروپا می تواند نقش جدی و برجسته ای برای برقراری موازنه میان طرف های مذاکره با ایران برقرار کند و ایفای این نقش نه تنها برای ایران که برای اروپا و جایگاه و نقش بین المللی آن اهمیت بسزایی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سخنان خود به تحولات کشور عراق پرداخت و گفت: باید به این مساله به طور جدی پرداخته شود که بحران عراق از کجا آغاز شده و چگونه گسترش یافته است.

ظریف تصریح کرد: باید به این توجه کرد چه نیروهایی در سطح منطقه از داعش حمایت کرده و چرا کسانی از اروپا به این گروه پیوسته اند و بدون توجه به این مسایل نمی توان راه حلی دائمی برای این بحران را متصور بود.

وی اضافه کرد : اگر حضور و حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود، در مراحل اولیه امکان سقوط بغداد نیز وجود داشت؛ ایران کوشید با حمایت لجستیکی و مشاوره نظامی نیروهای عراقی را در مقابله با داعش توانمند کند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: برای حل ریشه ای مساله باید به خواسته های مردم و دولت عراق توجه کرد؛ اگر کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ نیروی نظامی به این کشور وارد کنند، بهانه ای به دست داعش داده و پیوستن نیروها به این گروه را تسهیل می کنند و برای منطقه و محیط بین المللی پیامدهای جدی دارد.

ظریف افزود: برای حل مساله عراق و سوریه علاوه بر اقدامات نظامی به استراتژی جامعی نیاز است؛ خطرناک ترین بازی در منطقه این است که کشورهایی بخواهند مساله داعش را در راستای منافع کوتاه مدت خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: در ائتلافی که علیه داعش تشکیل شده کشورهایی هستند که در ائتلاف با امریکا بوده، اما در فروش نفت به داعش کمک کرده، حمایت مالی و تسلیحاتی از این گروه به عمل می آورند و مسیرهای امن در اختیار این گروه قرار می دهند؛ این تناقضی است که این ائتلاف با آن درگیر است.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره سوریه و آینده این کشور نیز تاکید کرد: باید به نظر مردم سوریه احترام گذاشت؛ راه حل بحران در سوریه توجه به خواست و اراده مردم است.ظریف تلاش برای تضعیف دولت سوریه را به معنای تقویت داعش در این کشور توصیف کرد و گفت: این تناقض دیگری است که ائتلاف تشکیل شده علیه داعش با آن رو به رو است.


دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن