تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804680764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لکه صنعتی مهدی آباد در کش و قوص بودن یا نبودن/ مشکلات امان صنایع را بریده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش مهر/
لکه صنعتی "مهدی آباد" در کش و قوص بودن یا نبودن/ مشکلات امان صنایع را بریده است
کرج – خبرگزاری مهر: در مسیر جاده ماهدشت به اشتهارد استان البرز منطقه ای به نام "شهرک صنعتی مهدی آباد" وجود دارد که از صنعتی بودن فقط نامش را یدک می کشد و شهرک بودنش مورد تردید مسئولان است. در همین شرایط کارخانه ها و شرکت های بزرگ و کوچک در گوشه و کنار این لکه صنعتی، با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات قد و نیم قد در حال گرداندن چرخ اقتصاد هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، "شهرک صنعتی مهدی آباد" که بسیاری از مسئولان آن را به رسمیت نمی شناسند، در کش و قوص بودن یا نبودن به سر می برد و در شرایط خاص جغرافیایی قرار دارد، زمینش نمک زار بوده و بسیاری از تاسیسات کارخانه ها به علت نمکی بودن خاک پوسیده می شوند. این لکه صنعتی که در حال حاضر 10 واحد صنعتی در آن مشغول به فعالیت هستند فاقد امکانات اولیه از جمله گاز، آب و تلفن است. کمبود نقدینگی، گرانی مواد اولیه و مقررات دست و پاگیر اداری نقش سنگ را در زیر پای لنگ برخی از این شرکت ها و کارخانه ها ایفا می کنند، به طوری که امان برخی از کارخانه داران را بُریده و تعدادی از آنها واگذاری کارخانه را مناسبترین راه برای خلاصی از مشکلات دانسته و در این میان کسی به فکر کارگرانی نیست که چرخ زندگیشان به واسطه کار در این کارخانه می چرخد. یکی از این شرکت ها که به گفته مدیرعاملش روی سکوی پرتاب قرار دارد، و در صورت حمایت بانک و مسئولان پرواز خواهد کرد و در غیر این صورت سقوطش حتمی است، شرکت سرزمین طلایی گندم است. این واحد تولیدی در سال 80 فعالیتش را در زمینه تولید و عرضه ماکارونی رشته ای آغاز کرده است و در سال 91 همگام با پیشرفت های علمی در صنعت غذایی موفق به تولید انواع ماکارونی به صورت کاملا طبیعی و بدون افزودنی شد.

بسیاری از کارخانه ها در شهرک مهدی آباد از حداقل امکانات محرومند داوود خدابنده لو مدیرعامل شرکت سرزمین طلایی گندم، در گفتگو با مهر، با اشاره به افت و خیزی که این شرکت پشت سر گذاشت تا به مرز ورشکستگی رسید، می گوید: مالکان قبلی شرکت، بدهی زیادی به بانک داشتند و در حال حاضر و با گذشت سالها این بدهی یکی از معضلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم. وی در رابطه با زیرساخت های راه در لکه صنعتی مهدی آباد می گوید: زیر ساخت های آسفالت در این مسیر وجود داشته است ولی با گذشت زمان و سهل انگاری برخی مسئولان امر این زیرساخت ها از میان رفته است و در حال حاضر برای جا به جایی محصولات با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و مجبوریم به علت نبود زیر ساخت های راه هزینه بیشتری برای حمل و نقل بپردازیم. وی در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شهرک صنعتی مهدی آباد تحت حمایت متولیان صنعت در استان است یا خیر، می افزاید: در ابتدای جاده اصلی تابلویی نصب و بر رو تابلو اطلاعات شهرک صنعتی مهدی آباد درج شده است ولی وقتی به متولیان امر مراجعه می کنیم می گویند این تابلو به اشتباه نصب شده و در اینجا به کارخانه دارن و شرکت داران امکاناتی تعلق نخواهد گرفت و این در صورتی است که 10 واحد صنعتی در این شهرک مشغول به فعالیت هستند. خدابنده لو در ادامه با اشاره به ناملایمتی بانک، می گوید: هزینه سنگینی برای زنده کردن دوباره شرکت شده است ولی بانک به علت بدهی تهدید به پلمپ دوباره کرده است.

بانکها تولیدکنندگان را حمایت کنند تا کارگران خانه نشین نشوند وی در ادامه از مسئولان استان می خواهد که با حمایت از تولید کنندگان چراغ صنعت را روشن نگاه دارند و در مسیر ایجاد اشتغال پایدار گام های استواری بردارند. وی در پایان می گوید: مسئولان ارشد استان با تشویق و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از بانک ها بخواهند تا با فرجه ای 4 ماهه اجازه دهند معوقات پرداخت شود و کارگران این کارخانه ها را خانه نشین نکنند. ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در ابتدا با اظهار بی اطلاعی از وجود شهرک صنعتی مهدی آباد، در گفتگو با مهر می گوید: در استان البرز شهرک صنعتی مهدی آباد وجود ندارد. وی پس از کسب اطلاع از مکان این شهرک توسط خبرنگار مهر، از شهرک صنعتی مهدی آباد به عنوان لکه های صنعتی یاد می کند و اعلام می کند: از این نمونه محدوده های صنعتی در البرز زیاد است این واحدهای تولیدی مستقر در لکه های صنعتی در حال ساماندهی هستند.

مشکلات واحدهای صنعتی در ستاد تدابیر ویژه تولید بررسی می شود موفق در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بهره مندی از تسهیلات بانکی برای برخی از این واحدهای صنعتی مشکلاتی را به وجود آورده است مسئولان امر چه راه حلی ارائه می کنند؟ یادآور می شود: ستادی با نام "تدابیر ویژه تولید" به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است، در این ستاد مشکلات واحدهای صنعتی استان در ارتباط با دستگاههای اجرایی و بانک های عامل مورد بررسی قرار می گیرد. این مسئول در پایان اظهار داشت: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در این ستاد با حضور مدیران این واحدها بررسی می شود. ابوالفضل اینانلو فرماندار شهرستان اشتهارد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: منطقه صنعتی مهدی آباد به صورت قانونی منطقه صنعتی نیست. وی از ساماندهی لکه های صنعتی خبر می دهد و اذعان می دارد: واحدهای صنعتی مستقر در این محدوده مشکلاتی با اداره منابع طبیعی و اداره اسناد و املاک داشته اند که در حال حاضر در حال برطرف شدن است. اینانلو یادآور می شود: در صدد هستیم لکه صنعتی مهدی آباد را زیر نظر شهرک صنعتی کوثر قرار دهیم که واحدهای تولیدی و صنعتی از امکانات ویژه بهره مند شوند.

واحدهای تولیدی و صنعتی پراکنده در البرز ساماندهی می شوند وی در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه میزان زمان طول می کشد که مشکلات واحدهای صنعتی واقع در لکه صنعتی مهدی آباد حل شود؟ می گوید: پیگیری های اولیه شده است، امیدواریم تا 2 ماه دیگر وضعیت لکه های صنعتی ساماندهی شود و واحدهای تولیدی در این محدوده بتوانند از امکانات ویژه برخوردار شوند. به گزارش خبرنگار مهر، این در حالی است که استاندار البرز یکی از اقدامات فوری برای از میان برداشتن برخی از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را بازدید از واحدهای صنعتی می داند و اظهار می دارد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه تولید و صنعت ارائه اطلاعات و نیاز صنایع توسط مدیران و مسئولان امر است. سید حمید طهایی در ادامه افزایش رشد کمی و کیفی تولیدات صنعتی را از مهم ترین اهداف بازدیدها عنوان می کند و خاطرنشان می کند: در حال حاضر تعدادی واحد تولیدی صنعتی در مناطق مختلف استان به صورت پراکنده فعالیت می کنند که باید ساماندهی شوند چرا که هدف استقرار این صنایع تامین زیر ساخت ها استان است. در پایان باید گفت؛ تا زمانی که نگاه مسئولان و بانک ها به تولید کنندگان عوض نشود مشکل تولیدکنندگان حل نخواهد شد و به نظر می رسد اگر برخی از مالکان نصف ملک خود را بفروشند بهتر از استفاده از تسهیلات بانکی است که با سود چندین درصد پرداخت می شود و هر لحظه هم با کابوس پلمپ شدن مواجه نخواهند شد.


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن