تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816300442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منشا وجودی روح در تمامی انسان ها جبرائیل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:


فاطمه قاسمی

منشا وجودی روح در تمامی انسان ها جبرائیل است خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که منشا وجودی روح در انسان ها براساس روایات و آیات حضرت جبرائیل است، گفت: روح در بدن انسان به وسیله حضرت جبرائیل نفخ و این روح به تک تک نوع بشر توسط این فرشته الهی دمیده شده است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محسن میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه شب آسمانی با بیان این که روح القدس، روح و جبرائیل هر سه نام یک فرشته و حقیقت وجودی هستند که در قرآن کریم آمده است، گفت: جبرائیل نام عبرانی این فرشته و حقیقت است که ئیل به معنای خدا و جبرا به معنای روح خدا است پس جبرائیل یعنی روح خدا و منظور از روح خدا یعنی چیزی است که مخلوق خداست نه تجسم وجودی خداوند که بتوان مانند انسان مادی او را به جسم و روح خداوند تقسیم کرد.وی با بیان این که طبق روایات و آیات روح تمامی انسان ها به وسیله دمیدن جبرائیل و نفخه او ایجاد شده است، گفت: در قرآن کریم حیات حضرت عیسی(ع) و تولد ایشان بدون پدر به واسطه دمیدن و نفخ مستقیم حضرت جبرائیل به سمت حضرت مریم بود که می گویند به واسطه نفخه جبرائیل کامل شدن جنین حضرت عیس(ع) تنها 9 ساعت طول کشید.استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بدن انسان بدون روح فاقد قدرت فرماندهی است و انسان بدون روح میت است، گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده دو بار انسان میت است یکی قبل از این که روح در او دمیده شود و بار دیگر زمانی است که روح از او غضب می شود.حجت‌الاسلام میرباقری افزود: قبض روح طبق آیات قرآن کریم در انسان دوبار اتفاق می افتد یکی هنگامی که زمان مرگ انسان فرا می رسد و انسان به وسیله فرشته مرگ قبض روح می شود و دیگری زمانی است که انسان به خواب می رود و خداوند در هنگام خواب به صورت موقت روح را از قدرت فرماندهی بدن کنار گذاشته و قبض می کند که به همین خاطر گفته اند خواب برادر مرگ است.وی با اشاره به این که در هنگام خواب قبض روح انسان به وسیله خداوند اتفاق می افتد ولی دو گروه به روح انسان دسترسی داشته و قدرت برقراری ارتباط دارند، گفت: در هنگام خواب فرشتگان و شیاطین با روح انسان در ارتباط هستند که اگر انسان با وضو و با حالت روحانی بخوابد فرشتگان همراه او هستند و اگر با افکار شیطانی بخوابد شیاطین روح او را در عوالم دیگر سیر می دهند و گاهی هم انسان بازتاب های فکری خود را در خواب می بیند.استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خواب کاذبه و صادقه براساس همین سیر روح با فرشتگان یا شیاطین است، گفت: تعبیر خواب علم است و به هرکسی داده نمی شود بنابراین هرکسی نمی تواند خواب را به درستی تعبیر کند.میرباقری با اشاره به این که انسان از نطفه‌ای امشاج درست شده است، گفت: امشاج به معنای آمیخته است و در اینجا به این بعد از نفس انسان اشاره می شود که در آن بدی و خوبی تمایلات روحانی و تمایلات نفسانی و هوای وجود دارد یعنی نفس انسان همانگونه که روبه کمال است تمایل به نزول و پست شدن را هم دارد و این هوا و تمایلات شیطانی در تمام طول عمر با انسان است و بسته به درجه انسان دچار تحول می شود مثلا کسی که بر شهوت خود کنترل دارد او را به وسیله مال، دانش و سایر چیزها فریب می‌دهد.وی یادآور شد: اهل بیت علیهم‌السلام به انسان یادآوری کرده اند که انسان نمی تواند در مقابله کامل با نفس خود باشد بلکه باید آن را کنترل کرده و با حلال و حرام خداوند آن را مهار کند تا زمینه تعالی آن فراهم شود و به جایگاه و بعد ملکوتی خود برگردد و نفس مطمئنه شود. /968/پ202/ی



۱۳۹۳/۷/۱۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن