تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804155040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت داعش از «فرماندهان میدانی» ارتش/پهپادها به دنبال «جان جهادی»/رصد ناموفق گروگانها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وحشت داعش از «فرماندهان میدانی» ارتش/پهپادها به دنبال «جان جهادی»/رصد ناموفق گروگانها


یگان های ارتش، جلوی حمله یک گروه مسلح را به حرستا واقع در ریف دمشق گرفتند.حمله داعش به کوبانی، سبب گریختن ۳۰۰ هزار نفر شده است که ۱۸۰ هزار نفر از آنها به ترکیه پناه آورده اند.هواپیماهای بدون سرنشین به دنبال قاتل گروگان های غربی است. به گزارش پایگاه اطلاعاتی شبکه خبر، نیروهای ارتش سوریه، مراکز تجمع تروریست ها را در وادی عین ترما و الدخانیه در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق هدف قرار دادند. یگان های ارتش، جلوی حمله یک گروه مسلح را به حرستا واقع در ریف دمشق گرفتند. در حومه غربی دمشق نیز، تعداد زیادی از مخالفان مسلح سوریه به هلاکت رسیدند و کشته شدند. ترکی حسن، کارشناس نظامی گفت: کسانی که بر میدان مسلط هستند، فرماندهان میدانی هستند. و وقتی که می بینند در منطقه ای می توانند پیشروی کنند یا آنها را هدف قرار دهند، در همه استان ها، این کار را انجام می دهند. به اعتقاد من آنچه که الان در جریان است؛ در شمال، شرق و حتی جنوب، دلیلی بر این گفته است.
دانلود       ارتش سوریه با پیشروی در شمال حلب، کنترل دو شهرک السیفات و الحندرات را به دست گرفت. نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند جاده الحندرات راکه یکی ازمهمترین راه های بین حلب و اطراف آن و خط تدارکاتی گروه های تروریست است، قطع کنند. ارتش سوریه به منطقه ملاح در شمال حلب نیز حمله کرد و کنترل نیمی از این منطقه را به دست گرفت. نیروهای ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست ها را در وادی عین ترما و الدخانیه در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق هدف قرار دادند در حومه غربی دمشق نیز، تعداد زیادی از عناصر ارتشِ به اصطلاح آزادِ سوریه به هلاکت رسیدند و کشته شدند. از مرز سوریه و لبنان هم خبر رسیده است تروریست ها ی جبهه النصره و دولت اسلامی در عملیاتی گسترده با نفوذ تا نزدیکی شهر بعلبک در شرق لبنان  قصد داشتند مناطق  قلمون و الزبدانی را که راه ارتباطی گروه های تروریستی با لبنان بود پس بگیرند که با واکنش سریع حزب الله لبنان و ارتش سوریه شکست خوردند. اما اوضاع در مرز ترکیه با سوریه به خصوص شهر کرد نشین کوبانی کاملا متفاوت است باوجود حملات ائتلاف آمریکایی به مواضع تروریستها،  تحرکات داعش برای تسلط بر شهر کوبانی در شمال شرق سوریه ادامه دارد.
درگیری در مرز سوریه و ترکیه/93/07/14
گروه داعش مدعی شده است وارد بخشی هایی از شهر کوبانی شده و جنگ خیابانی در این شهر آغاز شده است. حمله داعش به کوبانی، سبب گریختن 300 هزار نفر شده است که 180 هزار نفر از آنها به ترکیه پناه آورده اند.
درگیری در مرز سوریه و ترکیه/93/07/14
یکی از شهروندان کرد سوری گفت: روستای ما آرام بود اما بمباران ها آغاز شد و خمپاره ها به مرکز کوبانی برخورد می کردند. اوضاع سختی بود و ما مجبور شدیم از آنجا خارج شویم. بنابراین به اینجا آمدیم. یکی دیگر از شهروندان کرد سوری گفت: «کجا باید برویم؟ چه کار باید بکنیم؟ بیست روز است که در محل گذرگاه منتظریم. همه چیزمان را رها کردیم، خانه و دارایی هایمان را ترک کردیم و آمدیم. نمی دانیم چه کار کنیم، نمی دانیم کجا برویم.» مقامات ترکیه در پی تشدید درگیریها در کوبانی و اصابت چند گلوله خمپاره به خاک این کشور مجبور شدند ساکنان همه خانه های نزدیک مرز سوریه را به مناطق امن منتقل کنند. سرلشکر ثابت محمد،  کارشناس نظامی در دمشق گفت: ادامه پیشروی های داعش در عراق و سوریه به رغم حملات شدید ائتلاف بین المللی به مواضع آنها سئوال برانگیز شده است. در  ائتلاف آمریکایی، کشورهایی حضور دارند  از سال 2011 تا کنون به این گروههای تروریست کمک کرده اند آنها هم اکنون ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، چگونه چنین چیزی ممکن است؟
پهپادها به دنبال «جان جهادی» هستند منابع انگلیسی می گویند، هواپیماهای بدون سرنشین، قاتل گروگان های غربی را که به «قصاب داعش» معروف شده است، رصد کرده‌اند.
رصد قاتل گروگان های غربی توسط په÷ادهای بدون سرنشین
این فرد که به «جان جهادی» شهرت یافته است، احتمالا مسئول گردن زدن گروگان هایی است که داعش اخیرا به تصویر کشیده است. همچنین پهپادهای مزبور چند گروگان را که لباس نارنجی رنگ به تن دارند، رصد کردند، اما افسران بلندپایه انگلیسی، رهایی آنها را در آن زمان به دلیل «قدرت دفاعی»، داعش بعید دانسته و احتمال دادند بمباران مستمر مواضع داعش چند هفته به طول بینجامد. روزنامه «دیلی میل» نوشت: فرماندهی نیروهای ویژه انگلستان نگران این است که ماموریت کشتن یا دستگیری جلاد داعش با شکستی خونین به اتمام رسد. به نوشته این روزنامه، منابع مطلع می گویند: تصاویر تهیه شده توسط ماهواره ها و پهپادها بسیار مفید است، اما ترجیح داده می شود که زیربنای داعش در رقه همچنان هدف قرار گیرد.
قاتل گروگان های غربی، جان جهادی/93/07/14
این منابع می افزایند: در زمان حاضر احتمال موافقت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با آغاز تلاش برای نجات گروگان ها بسیار کم است. «مایک جیسینگ» کارشناس پهپاد به دیلی میل گفت: دستگاههای شناسایی نصب شده بر روی پهپادها می تواند تروریست ها را در صورتی که در زمان شناسایی به آسمان نگاه کنند، شناسایی و هویتشان را کشف کنند. ارتش سوریه توانست  بخش هایی از حلب را که در اختیار تروریست ها بود، آزاد کند. نیروهای نظامی سوریه همچنین در عملیات مشترک  با حزب الله لبنان در مرز سوریه با لبنان دهها توریست داعش و جبهه النصره را به هلاکت رساندند. اوضاع در مرز سوریه و ترکیه اما کاملا متفاوت داعش مدعی شده وارد شهر کرد نشین کوبانی شده است ! پیوستن افسراطلاعاتی فرانسه به داعش
 
پایگاه خبری «مک‌کلاچی» به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که یکی از افسران اطلاعاتی سابق فرانسه به گروه‌های وابسته به القاعده پیوسته و در حملات اخیر ائتلاف آمریکا در سوریه، جزو اهداف مد نظر بوده است.

دو مقام اطلاعاتی اروپایی این افسر سابق را بلندپایه‌ترین فردی توصیف کرده‌اند که تاکنون به گروهی تروریستی پیوسته است. به گفته آن‌ها، جدایی این فرد و حضورش در میان تروریست‌ها، یکی از خطرناک‌ترین رخدادها در تمام سال‌هایی است که غرب و القاعده در حال نبرد بوده‌اند. نام این فرد کاملا مخفی نگه داشته شده و مک‌کلاچی نیز با وجود اطلاع از نام وی، آن را منتشر نمی‌کند. این پایگاه به نقل از دو منبع تائید کرده است که این فرد یکی از اهداف حملات آمریکا به مقر گروه‌ تروریستی «جبهه النصره» بوده است. این حملات که با شلیک 47 موشک کروز صورت گرفته، به مرگ این فرد منجر نشده و وی جان سالم به در برده است. به نوشته مک‌کلاچی، آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که در حمله به سوریه پایگاه‌های گروهی موسوم به «خراسان» متشکل از تروریست‌های مجرب را نیز هدف قرار داده است. این گزارش تأکید کرده است که این افسر فرانسوی از جمله اهداف مهم آمریکا در این حملات بوده است. منابع آگاه می‌گویند که این افسر یا از اداره اطلاعات نظامی فرانسه و یا از آژانس اطلاعات خارجی این کشور جدا شده و به گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده پیوسته است. منابع مطلع همچنین می‌گویند که این فرد متخصص انفجارات است و همراه با القاعده در افغانستان و سوریه جنگیده است. وی همچنین تیمی 5 نفره را در استان ادلب سوریه تشکیل داده است.

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن