تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820900327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با فسخ قرارداد با روسیه مخالفیم/ از روسیه نترسید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: با فسخ قرارداد با روسیه مخالفیم/ از روسیه نترسید


دبیرکل جدید ناتو، از تضمین امنیت کشورهای شرق اروپا خبر داد و گفت، نباید از روسیه بترسند. استولتنبرگ، افزود: من درک می‌ کنم کشوری کوچک و هم‌مرز داشتن با روسیه، به چه معناست. وی با این حال تاکید کرد، با نادیده گرفتن «سند همکاری ناتو – روسیه» مخالف است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ینس استولتنبرگ، جانشین آندرس فوگ راسموسن، در سمت دبیرکلی ناتو، گفت: ما (در نروژ)، کشوری کوچک با جمعیتی پنج میلیونی بودیم و در جریان جنگ سرد، همیشه احساس امنیت می‌کردیم، چرا که می‌ دانستیم ناتو همیشه برای حفاظت از ما آماده است،حتی اگر آند پایگاه دائمی یا سربازی در کشورمان نداشته باشد.
وی که پیش از این، نخست وزیر نروژ بود، افزود: من درک می‌کنم که کشوری کوچک و هم‌ مرز داشتن با روسیه، به چه معناست.
استولتنبرگ افزود: من نیاز کشورهای متحد خود، به ویژه کشورهای هم مرز با روسیه، و در واقع کشورهای شرق اروپا را درک می‌ کنم. وظیفه ام این است همان طور که نروژ، احساس امنیت می‌ کرد و می‌ کند، در این کشورها نیز امنیت برقرار کنم.
دبیرکل جدید ناتو، همچنین درباره آینده همکاری های مسکو - بروکسل تصریح کرد، مخالف فسخ و نادیده گرفتن «سند همکاری ناتو – روسیه» است که حضور نظامی این ائتلاف را در شرق اروپا، محدود می‌کند.
سران ناتو در نشست ماه سپتامبر (شهریور 1393)، تصمیم گرفتند شمار نظامیان ناتو در لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک، بدون ایجاد پایگاه‌ها و حضور دائمی در این کشورها، افزایش یابد.
استولتنبرگ، در این باره گفت: ما راهی پیدا کردیم تا بی آنکه هیچ‌ توافقنامه بین‌المللی، نقض شود، حضور نظامیان خود را در کشورهای هم پیمان در شرق اروپا، افزایش دهیم.
دبیرکل ناتو، همچنین درباره احتمال عضویت اوکراین در ناتو، گفت: اوکراین باید در گام نخست، درخواستی به این منظور، ارسال کند.
نخست‌ وزیر اسبق نروژ، با اشاره به پیشینه تلاش‌ های اوکراین برای عضویت در ناتو، گفت: در سال 2008 میلادی، این آرزوی اوکراین بود که عضو ناتو شود؛ اما از آن پس، آنها تغییر موضع دادند؛ با این حال، حالا دوباره روند تغییری در این باره در پیش گرفتند.
وی تصریح کرد: اکنون برای تصمیم گیری نهایی لازم است اوکراین دوباره درخواست عضویت در ناتو را مطرح کند؛ ما باید صبر کنیم.
استولتنبرگ، ضمن خودداری از ارزیابی چشم انداز حل و فصل درگیری‌های مسلحانه در شرق اوکراین، گفت: ما در حال حاضر، در این منطقه یک آتش‌بس داریم؛ با این حال، همچنان شاهد نقض این آتش‌بس نیز هستیم.
وی، در این زمینه، رویکردی مطرح کرد و گفت، ممکن است زمانی بیاید که افزایش خشونت‌ ها اوضاع را غیرقابل دفاع کند؛ اما در حال حاضر، به نظر من این اتفاق رخ نداده است.


یک شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن