تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815149754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثر تشویق در وظیفه‌ شناسی کودک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اثر تشویق در وظیفه‌ شناسی کودک
یک روانشناس گفت: کودکان با پاداش و تشویق می‌توانند وظایف در سن خودشان را به خوبی انجام دهند.


ربابه غفار تبریزی در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانگفت: کودکانی که وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند اکثراً پاداش طلب و تشویق طلب هستند.

وی افزود: البته گاهی اوقات والدین بیشتر از سن کودک و بیشتر از توان وی توقع وظیفه شناسی  دارند که در این صورت کودک به خواسته آن نافرمانی می کند.

این روان‌شناس بیان کرد: در برخی موارد اختلاف و لجبازی پدر و مادر با یکدیگر موجب شده تا کودک وظیفه‌شناس نشود و از زیر بار مسئولیت، فرار کردن را بیاموزد که در این صورت در خانه قانون مشخصی وجود ندارد.

غفار تبریزی ادامه داد: هیچ گاه یک کودک 3 ساله نمی تواند مانند فردی بزرگسال وظیفه شناس باشد همچنین نباید طوری تربیت شود که وابستگی‌های کودک 1 تا 2 ساله را داشته باشد.

این روان‌شناس تصریح کرد: خانوداه‌ها باید بدانند فرستادن کودک به کلاس‌های مختلف موجب خستگی وی و ایجاد اضطراب و نافرمانی می‌شود بهتر است آنان را به کلاسی که خودشان دوست دارند آنها هم در ساعت کمی از روز فرستاده شوند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی والدین با یکدیگر درگیر و این مسئله بر رفتار کودکان آنان تاثیر‌ می‌گذارد.
خانواده درمانی در این وضعیت صورت گیرد سپس در مورد کودک رفتار درمانی شود به صورتی که به رفتارهای مثبت "ستاره" و به رفتارهای منفی" ضربدر" داده و کودک تشویق برانجام اعمال جایز و خوب می شود که در مورد آموزش انجام وظایف نیز این مسئله صدق می کند.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن