تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزيع گوشت قرباني درب منزل نيازمندان در قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۵:۵۶ب.ظ)
مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم خبرداد: توزيع گوشت قرباني درب منزل نيازمندان در قم مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم گفت: 50 نفر از مددکاران کميته امداد امام خميني بسيج شدند تا گوشت قرباني عيد قربان را بين نيازمندان زير پوشش اين نهاد توزيع کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالله جلالي ضمن تبريک عيد قربان بيان کرد: عيد قربان فضاي معنوي خاصي در جهان اسلام ايجاد مي‌کند و آثار و برکات فراوان فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي به دنبال دارد.
وي با اشاره به برخي اعمال روز عيد قربان گفت: قرباني کردن و مبارزه در مقابل شيطان از جمله اعمالي است که بر حجاج بيت‌الله الحرام مترتب مي‌شود که نفس قرباني کردن و نذورات در جامعه از اهميت فراواني برخوردار است.
مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم ادامه داد: کساني که در حج هستند و کساني که توفيق تشرف به خانه خدا را داشتند نسبت به قرباني کردن اهتمام دارند و گوشت قرباني را بين نيازمندان توزيع مي‌کنند.
جلالي ادامه داد: کميته امداد امام خميني براي ساماندهي نذورات و قرباني‌هايي که توسط مردم صورت مي‌گيرد اهتمام دارد و براي تحقق اين مهم 30 پايگاه نيکوکاري در سطح شهر ايجاد شده است.
وي اضافه کرد: کميته امداد امام خميني استان قم براي جمع آوري و ساماندهي نذورات مردمي در روز عيد قربان، نسبت به جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي و نذورات مردمي اقدام کرده و اين نذورات را در اختيار نيازمندان خواهد گذاشت.
مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم تصريح کرد: اين اقدام از روز جمعه 11 مهر ماه سال جاري آغاز شده و تا روز يکشنبه 13 مهر ماه مقارن با روز عيد سعيد قربان ادامه خواهد داشت.
وي محل جمع‌آوري نذورات مردمي را اطراف محل برگزاري دعاي عرفه عنوان کرد و گفت: براي مشارکت بيشتر مردم در اين طرح، 100 مسجد نيز پيش‌بيني شده که اين نذورات ساماندهي شوند و در قالب مسجد محوري بين نيازمندان همان محله توزيع شود.
جلالي مشارکت‌هاي مردمي در سال‌هاي گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به نوع مشارکت‌هايي که در سال‌هاي پيش داشتيم، حدود 8 تن گوشت قرباني بين نيازمندان توزيع شد که براي توزيع گوشت قرباني بين نيازمندان در سال جاري 50 مددکار را بسيج کرديم که گوشت‌هاي قرباني را درب منزل نيازمندان توزيع کنند که اين اقدام براي نخستين بار صورت مي‌گيرد.
وي افزود: با ايجاد پايگاه‌هاي جمع‌ آوري نذورات، همه افراد جامعه با هر توان مالي مي‌توانند در نذورات و توزيع گوشت‌هاي قرباني مشارکت داشته باشند، زيرا بسياري از افراد هستند که علاقه مند هستند کار خير انجام دهند ولي بضاعت چنداني ندارند که بتوانند نسبت به تهيه يک دام اقدام کنند که کميته امداد اين اقدام را از سوي آنان انجام مي‌دهد.
مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم ادامه داد: سال گذشته مردم مبلغ يک ميليارد و 779 ريال بابت گوشت قرباني، کمک کردند که اميدواريم اين رقم نسبت به سال گذشته رشد بيشتري داشته باشد.
جلالي در بخش پاياني سخنان خويش با اشاره به پيشقدم بودن مراجع و علما در انجام کارهاي خير خاطرنشان کرد: آيت‌الله سعيدي توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س) 180 ميليون ريال براي قرباني عيد قربان تخصيص داده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن