تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820129172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آداب و رسوم قرقیزها در عید سعید قربان+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
آداب و رسوم قرقیزها در عید سعید قربان+تصاویر
با افزایش گرایش به دین اسلام در قرقیزستان پس از فروپاشی شوروی، عید سعید قربان برای قرقیزهای مسلمان از اهمیت زیادی برخوردار شده و این عید را یکی از اعیاد مهم و رسمی می‌دانند.

خبرگزاری فارس: آداب و رسوم قرقیزها در عید سعید قربان+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، با افزایش گرایش به دین اسلام در قرقیزستان، عید سعید قربان برای قرقیزهای مسلمان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این مسئله در حالی است که به مناسبت جشن عید سعید قربان 3 روز را در این کشور تعطیل اعلام کردند.

سالانه در قرقیزستان تعداد شرکت‌کنندگان در نماز عید قربان رو به افزایش است و در حال حاضر این جمعیت به حدود 100 هزار نفر می‌رسد.

در طول این جشن بزرگ مسلمانان با پوشیدن بهترین لباس خود به میدان مرکزی شهر بیشکک موسوم به میدان «آلاتو» رفته و نماز عید را اقامه می‌کنند.

قرقیزها احترام زیادی برای این روز قائل هستند و سعی می‌کنند همگی در این روز در کنار دوستان و نزدیکان باشند و با تبریک گفتن عید برای یکدیگر دعا می‌خوانند. در جشن عید قربان، خانواده قرقیز غذاهای ملی مخصوص مثل «بارساک» می‌پزند و به دیدار یکدیگر می‌روند و سعی در انجام کار نیک دارند.

از دیگر سنت‌های قرقیزها در این عید بزرگ مانند تمام مسلمانان قربانی کردن گوسفند و یا گاو و شتر است که در بین فقرا و نیازمندان تقسیم می‌شود. معمولا یک گاو را هفت نفر قربانی می‌کنند یا اینکه چند خانواده از یک فامیل یا همسایه به صورت مشترک گاو یا گوساله را قربانى می‌کنند و یک سوم از گوشت قربانی به خانواده‌های نیازمند، یتیم و یا خانه سالمندان اختصاص داده می‌شود. مردم قرقیز همچنین معتقدند که نیت قربانی‌کننده باید الهی باشد و آنها از روزها قبل از عید قربان، مشغول نظافت خانه‌ها برای برپایی این عید بزرگ می‌شوند.





انتهای پیام/

93/07/12 - 09:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن