تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815522838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل مهم ترین اولویت جهان را اعلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سازمان ملل مهم ترین اولویت جهان را اعلام کرد بین الملل > آمریکا - واحدمرکزی خبر نوشت:

سازمان ملل روز پنجشنبه با آغاز ماموریتی به منظور جلوگیری از گسترش ابولا در جهان، شیوع این ویروس را به عنوان «مهم‌ترین اولویت» جهان توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونروویا، آنتونی بانبوری، رئیس هیئت واکنش اضطراری سازمان ملل به ابولا در مونروویا پایتخت لیبریا در آغاز سفر به سه کشوری که بیشترین آسیب را از شیوع ابولا دیده اند، هدفی بلندپروازانه را به منظور ریشه‌کن کردن این ویروس مرگبار تعیین کرد.
بانبوری گفت: «تنها راه برای پایان دادن به این بحران اینست که ما به آخرین مورد ابولا پایان دهیم تا دیگر هیچ خطری درباره انتقال آن به هیچکس وجود نداشته باشد و زمانی‌که این محقق شد، هیئت واکنش اضطراری سازمان ملل به ابولا به کار خود پایان خواهد داد».
وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : «هر چه زودتر هیئت واکنش اضطراری سازمان ملل به ابولا بتواند به کار خود پایان دهد، برای همه ما بهتر خواهد بود. امید من اینست که این اتفاق هر چه زودتر بیافتد زیرا این بدین معناست که افراد کمتری جان خود را از دست خواهند داد».
الن جانسون سرلیف رئیس جمهور لیبریا پس از ورود بانبوری به لیبریا به وی گفت که این ویروس به هر 15 منطقه این کشور سرایت کرده است.
لیبریا بیشترین آسیب را از ابولا دیده است به‌طوری‌که تقریبا دو سوم از سه هزار و 338 مورد مرگ در غرب آفریقا مربوط به این کشور بوده است.
فرستاده سازمان ملل افزود مصمم به رسیدگی به «مهم‌ترین اولویت برای جامعه بین‌المللی -- برای کل جهان نه فقط سازمان ملل» است.
قرار است وی روز جمعه عازم سیرالئون و سپس روز یکشنبه رهسپار گینه شود.
ابولا از طریق تماس نزدیک با مایعات بدن فرد مبتلا، شیوع می‌یابد و فقط زمانی انتقال می‌یابد که بیمار علائمی همچون تب، درد، خونریزی، استفراغ یا اسهال از خود نشان دهد.
دوره کمون برای ابولا بین دو تا 21 روز است.
افراد مبتلا تا زمانی‌که شروع به بروز دادن علائم بیماری کنند، این ویروس را سرایت نمی‌دهند ولی زمانی‌که این بیماری ریشه دواند، می‌تواند به خونریزی شدید و از کار افتادن مرگبار اندام‌ها منجر شود. 4949

کلید واژه ها: بیماری ابولا -




جمعه 11 مهر 1393 - 12:25:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن