تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلو بخورید تا خوب بخوابید!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پلو بخورید تا خوب بخوابید!
پس از آزمایشهای متعدد این نتیجه به دست آمده است که نقص عمده غذایی آسیایی های برنج خوار، کسر ویتامینهای (ب) موجود در سبوس برنج است.
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند مواد غذایی نشاسته دار و برنج نقش زیادی در داشتن خواب با کیفیت در طول شبانه روز دارند. بررسی ها نشان می دهند، برنج ماده غذایی بسیار مفیدی است که مصرف درست آن برای سلامتی انسان لازم استو در صورت داشتن تعادل در مصرف آن در رژیم غذایی می توان از بروز چاقی نیز پیشگیری کرد زیرا برنج به دلیل نشاسته دار بودن باعث احساس سیری می شود و از اشتهای کاذب جلوگیری می کند. مطالعات اخیر محققان نشان می دهند افرادی که شب ساعت های طولانی بیدارند و نمی توانند به درستی بخوابند نباید از مصرف مقداری برنج در شب غافل شوند. برنج برای سالمندان می تواند از بسیاری از بیماری ها که به دلیل کمبود خواب ایجاد می شود پیشگیری کند. نتایج مطالعات نشان می دهند، مصرف مقادیر زیاد شیرینی، غذاهای دیرهضم، مواد غذایی حاوی کافئین مانند قهوه، چای و نوشابه های گازدار، باعث تولید بیش از حد آدرنالین و تشدید بی خوابی افراد می گردد اما با مصرف کمی مواد نشاسته ای و داشتن رژیم غذایی صحیح می توان از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کرد و کیفیت خواب خود را افزایش دهید.  

منبع : باشگاه خبرنگاران



تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن