تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820767421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترک تاج سد درود زن جزئی است/ استفاده از آب سد برای تامین شرب و صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس دهقانی در گفتگو با مهر:
ترک تاج سد درود زن جزئی است/ استفاده از آب سد برای تامین شرب و صنعت
شیراز – خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت: در سد درودزن یکسری نشستها و ترکهایی وجود دارد که جزئی هستند و مشکلی برای سد ایجاد نمی کنند.



حمیدرضا دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ترکهای روی تاج سد درودزن حدود 12 سال است که ایجاد شده، عنوان کرد: این سد در سال 51 احداث است و تخلیه آب از سد نباید بیشتر از حد مجاز باشد. وی با تاکید بر اینکه سد درودزن از لحاظ پایداری دچار مشکل نیست ولی نیاز به مراقبت دارد، ابراز داشت: عمر مفید سد 50 سال است و الان حدود 40 سال از استفاده از این سد می گذرد و ما باید بپذیریم که دیگر نمی توان مانند روزهای اول حجم زیادی آب را از آن تخلیه کنیم و باید با وسواس و دقت بالاتری اقدام به بهره برداری از سد کنیم. مدیرعامل آب منطقه ای فارس افزود: اگر بخواهیم یک دفعه آب سد را تخلیه کنیم دچار مشکل می شویم. دهقانی بیان کرد: ما کارگروهی به نام علاج بخشی سدها برای بازرسی از سدها داریم و سیستم هایی روی سدها نصب شده اند که مواردی مانند نشست و نفوذآب را به شکل لحظه به لحظه گزارش می دهند. وی گفت: حجم آب پشت سد درودزن در حال حاضر 330 میلیون متر مکعب است که یعنی در کف قرار دارد و نسبت به سال گذشته حدود 80 الی 90 میلیون مترمکعب از حجم آن کاسته شده است. مدیرعامل آب منطقه ای فارس ادامه داد: به همین دلیل ما امسال برای خاک آب اراضی کشاورزی پایین دست در سد درودزن آبی نداریم و آب سد را فقط می توانیم برای استفاده در صنعت و شرب مصرف کنیم مگر اینکه با بارندگی هایی که اتفاق می افتد سد بتواند ذخیره سازی مناسبی داشته باشد. دهقانی اظهار کرد: حجم آب سد قیر نیز 260 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته حجم آن 30 میلیون متر مکعب کمتر شده ولی برای شرب منطقه لارستان مشکلی وجود ندارد. وی همچنین گفت: بقیه سدهای استان نیز به علت خشکسالی حجم قابل توجهی آب در اختیار ندارند.


۱۳۹۳/۷/۸ - ۱۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن