تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815521251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گعده اعتدالیون اصولگرا و اصلاح‎‌طلب در مجلس دهم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گعده اعتدالیون اصولگرا و اصلاح‎‌طلب در مجلس دهم
روحانی در یک سال گذشته مشی اعتدال را در پیش گرفته و در اکثر بخش ها موفق عمل کرده است. این مشی اعتدال می تواند حتی به رییس جمهور در انتخابات مجلس دهم و روی کار آمدن پارلمانی متشکل از اعتدالیون کمک کند. چه آنکه مردم مشتاق این اعتدال شده و از افراط و تفریط خسته شده‌اند.
سیدمحمد سادات ابراهیمی: مجلس دهم به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ این سوالی است که این روزها دائما در حال تکرار شدن در رسانه ها و بین سیاسیون است. برای پی بردن به این مهم باید مولفه مردم را در نظر گرفت. با توجه به شرایطی که کشور دارد مطمئنا مردم از افراط و تفریط خسته شده اند و به جرات می‌توان گفت مجلس آتی را مردم تعیین خواهند کرد.

دولت هم در این میان تاثیرگذار خواهد بود. به نظر می‌‍رسد شخص دکتر روحانی بعد از گذشت یک سال از دوره ریاست جمهوری خود بر شعار انتخاباتی خود مبنی بر اعتدال پایبند بوده و می‌توان این موضوع را رمز موفقیت این دولت دانست. حتی شاهد هستیم که کابینه یازدهم از دو جناح اصلاحات و اصولگرایان تشکیل شده است و به راحتی و با تعامل در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند.

مطمئنا فردی که توانسته است با چنین سعه صدری افکار متفاوت را در کنار خود نگاه دارد،  قطعا این پتانسیل را نیز دارد که بتواند در مجلس آینده ترکیبی از نیروهای متفاوت را در کنار هم قرار دهد و محور اصلی همه این محور ها موضوعی جز اعتدال نمی‌تواند باشد.


معتقدم روحانی فراتر از جناح‌های سیاسی فکر می‌کند و به دلیل شرایط کشور و مشکلاتی که از گذشته به جا مانده  است برای انسجام و وحدت در کشور تلاش می‌کند.

البته باید این را هم در نظر داشت که مجلس همسو با دولت همیشه به این معنا نیست که در همه جهات با دولت همسو و موافق باشد اگر مجلسی به این صورت داشته باشیم و هر آنچه را که دولت بگوید، با آن موافق باشد قطعا مجلس جایگاه خود را نخواهد داشت.

در مقام پاسخ به این سوال که آیا مجلس همسو با دولت تاثیر گذار است یا نه؟، مطمئنا تعامل بین دوقوا و همسو بودن بر روند پیشرفت کشور موثر است. اما باید گفت که منظور از همسو بودن مجلس و دولت، همسو بودن در سیاست‌های کلان کشور است. در بسیاری از موارد قطعا موفقیت هر دولت زمانی به دست ‌می‌آید که مجلس بر آن نظارت داشته باشد. چه بسا که اگر از دولت اشتباهی رخ دهد مجلس می‌تواند به کمک قوه مجریه بشتابد. مجلس همانند یک پزشکی است که به فریاد بیمار می‌رسد، البته به جز قسمت مچ گیری!

لذا معتقدم باید به روابط دو قوه مجریه و مقننه از این جهت نگاه کنیم که اگر مجلس با دولت هماهنگی و تعامل نداشته باشد باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که در بخش‌های مختلف جامعه شاهد آن بوده ایم این مشکلات ثابت شده است و نیازی به دلیل و برهان نیست، اگر مجلس با دولت همکاری نکند، این جامعه است که از آن متضرر خواهد شد.

به طور یقین می‌توان گفت که اکثریت مجلس دهم  را اعتدالیون تشکیل خواهند داد، افرادی که در رفتار و افکارشان اعتدال را رعایت می‌کنند. اعتدال گرایانی که از جنس اصلاحات و اصولگرایان خواهد بود.
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی

 






۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن