تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798657051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه بانک ها به بخش تولید خوشبینانه باشد/ راهکار تنفس 3 ساله برای بازپرداخت بدهی های معوق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز طهایی:
نگاه بانک ها به بخش تولید خوشبینانه باشد/ راهکار تنفس 3 ساله برای بازپرداخت بدهی های معوق
کرج - خبرگزاری مهر: استاندار البرز با بیان اینکه خودداری بانکها از ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی به ضرر اقتصاد کشور است، گفت: نگاه بانک ها به مشتریان بخش تولید باید یک نگاه خوشبینانه باشد تا این بخش بتواند به راحتی با تسهیلات بانکی در مسیر توسعه گام بردارد.



به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهایی در بیستمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  استان البرز که پیش از ظهر دوشنبه در محل اتاق البرز برگزار شد، با اشاره به شرایط رکود حاکم بر اقتصاد کشور گفت: تولیدکنندگان به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح هستند اما شاهدبم که در زمینه پرداخت بدهی های معوق با مشکلاتی مواجه اند. وی گفت: مشکل بدهی های معوق برخی تولیدکنندگان به بانکها ادامه فعالیت را برای آنها با دشواری و زحمت همراه کرده و سبب شده بخشی از ظرفیتها بی استفاده بماند. طهایی افزود: خودداری بانکها از ارائه تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی دارای بدهی به نفع اقتصاد کشور نیست و باید به بانکها اعتماد کرد. وی اظهار داشت: نگاه بانک ها به مشتریان بخش تولید باید یک نگاه خوشبینانه باشد تا این بخش بتواند به راحتی با تسهیلات بانکی در مسیر توسعه گام بردارد. استاندارد البرز گفت: برای رهایی از اقتصاد بیمار باید بانک ها اعتماد خود را نسبت به تولیدکنندگان بیش از پیش افزایش دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با بررسی لایحه خروج غیر تورمی از رکود که یک فوریت آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده به تدریج شاهد ایجاد تحول و رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

استاندار البرز گفت: بسیاری از صنایع به رغم بدهی معوق به بانک ها از سرمایه گذاری کلان و اعتبار لازم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: این تولید کنندگان باید مورد اعتماد و حمایت بانک ها قرار گیرند.

بخش تولید را برای بدهی های معوق بانکی زیر سوال نبریم

حسینی طوسی رئیس اتاق البرز نیز در این نشست با اشاره به اینکه تنها 14 درصد معوقات بانکی در اختیار بخش تولید است افزود: اگر بخش خصوصی در پرداخت تسهیلات بانکی دچار مشکل شده است به دلیل شرایط خاص اقتصادی ناشی از تشدید تحریم ها سابقه تحریم، تورم، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پولی بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط به وجود آمده در زمینه ایجاد رکود و تورم اقتصادی بخش خصوصی مقصر نبوده و انصاف نیست که این بخش خسارت این مشکلات را بپردازد. رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به رکود اقتصادی و تورم ناشی از کمبود نقدینگی انصاف نیست  که بخش خصوصی  را به خاطر بدهی معوق به بانکها  زیر سوال ببریم.

طوسی همچنین با اشاره به اینکه اشتغال کشور در خطر است، افزود: بیشتر اشتغال کشور در حوزه صنعت در بنگاههای کوچک و متوسط ایجاد می شود به همین لحاظ حل مشکلات بانکی و اعتباری این واحد ها را بر حفظ اشتغال موجود کشور لازم و ضروری است.

وی افزود: اگر تنفسی دو تاسه ساله برای تولید در نظر گرفته شود، این سهم ناچیز به سیستم بانکی بازخواهد گشت.

طوسی با اشاره به اینکه تنها 30 درصد ظرفیت صنایع و بنگاههای اقتصادی استان فعال است، ادامه داد: جای تاسف است که به علت تورم، کمبود نقدینگی و رکود حاکم از تمام ظرفیتهای تولیدی در استان استفاده نمی شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز یادآور شد: کاهش تولیدات صنایع تا مرز 70 درصد ظرفیت، به معنای ضرر و زیان و خسارت جبران ناپذیر بر پیکره صنایع استان است. حضور رئیس صندوق توسعه ملی در اتاق البرز؛ هفته آتی

بررسی نظام نامه های جدید صندوق توسعه ملی و نحوه ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط  در ادامه این نشست مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست اعلام شد رئیس صندوق توسعه ملی هفته آتی باحضور در اتاق البرز در نشست مشترکی با حضور مسئولان استان و بخش خصوصی حضور می یاببد. بنا به این گزارش بررسی مسائل و مشکلات و روند اعطای تسهیلات موضوع این نشست است.

اختصاص نفت گاز و تامین سوخت برای کانتینرهای ترموکینگ دار اعضای تشکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان از دیگر موضوعات مطرح شده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود که مقرر شد موضوع برای تصمیم گیری نهایی برای تسهیل امور صادرات استان به شورای گفتگوی مرکز ارجاع شود.


۱۳۹۳/۷/۷ - ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن