تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805815367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود ماشین های هوشمند به بازار + عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به حقيقت پيوست؛
ورود ماشین های هوشمند به بازار + عكس
با آمدن نسلی نو در ماشین ها ویژگی های عظیمی در آنها به وجود آمده است که به برسی آنها ما می پردازیم.
به گزارش دریچه فناخوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ به تازگی خبر آمدن ماشین های هوشمند به بازار به گوش میرسد که ما به برسی این گونه ماشین های پر کاربرد می پردازیم و تک تک ویژگی های آن را مورد برسی قرار می دهیم.نسلی نو در رانندگی و آمدن ماشین های کاملا هوشمند به بازار:


چند سالی است که با آمدن ساعت ها و گوشی های هوشمند شرکت های سازنده اتوموبیل ها به فکر ساخت ماشین های هوشمند و مدرن روز افتاده اند. این شرکت ها مدعی هستند که با آمدن این نوع خودرو های هوشمند به بازار سیر عظیمی از مشکلات روزانه جامعه برطرف میشود. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که با آمدن چنین خورو هایی به جامعه نسل جدیدی به خودرو ها اضافه میشود که خود نکات مثبتی به دنبل دارد که در ادامه بر هر یک از آن ها اشاره میکنیم. مجهز بودن به سیستم کیسه هوای بیرونی خودرو: با استفاده از این تکنولوژی که قرار است بر روی این خودرو ها نصب شود این امکان را به شما میدهد تا قبل از برخورد با دیگر خودروها و یا انسان ها و.... کیسه های هوا رد اطراف خوروی بیرون می آیند و مانع آسیب رسیدن به خودرو و یا انسان هایی که با آنها برخورد کرده اید میشود. این سنسور کیسه هوای بیرونی از کیسه هوا و چندین سنسر بسیار قوی تشکیل شده است که اطراف خودرو قرار گرفته اند و وظیفه این سنسرها که از جدیدترین تکنولوژی روز برخورداراند این است که قبل از برخورد به محیط و اطراف خود به طور خودار کیسه های اطراف خودرو را باد کرده و مانع آسیب میشود. این سیستم کیسه هوا بیرونی خودرو یکی از برترین ایده های تکنولوژی در سال 2014 در نمایشگاه تکنولوژی فرانسه به شمار میرود که اگر این ایده عملی شود از بسیاری از خسارت های ناشی از تصادف جلوگیری میکند. اتوموبیل با سوخت های فسیلی: این نظریه به گونه ای است که با استفاده از آن میتوان از رشد بیرویه آلودگی هوا جلوگیری کرد. این گونه خودروها به گونه ای عمل میکنند که با استفاده از سوخت های فسیلی میتوانند با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. از نقات قوت این نظریه میتوان به کمتر شدن الودگی به خصوص الودگی هوا، بیشر شدن ذخایر بنزین و .... این نظریه نیز در همایش albara لندن درحال ازمایش هست.سوخت این نوع اتومبیل ها هیدروژن مایع است. چراغ های سنسور دار لیزری جلو و عقب: این سیستم به گونه ای است که یکی از برترین امکانات خودرو های هوشمند به شمار میرود. این چراغ های لیزری به گونه است که برد آنها به 12 کیلومتر میرسد البته نگران اذیت شدن چشمان طرف مقابلتان و یا راننده درون خودروی جلویی نباشید این چراغ ها به گونه ای عمل میکند که با رسیدن به ماشین های مقابل و یا انسان ها نور آنها و برد آن کم و ملایم تر میشود.چراغ های عقب خودرو نیز از تکنولوژی روز دنیا برخوردار است از لامپ های پرقدرت و البته مات استفاده شده است که سیستم قوی به نام حرارتی که از رشته های ریز تشکیل شده و موجب داغ شدن و نورانی شدن فیبر های نوری داخل چراغ های خودرو میشود. این نوع چراغ ها که از فیبر های نوری تشکیل شده است در هوای بارانی و برفی قدرت و روشنایی آنها دوبرابر میشود.





سیستم پارک خودکار اتومبیل: این سیستم پارک خودکار یکی از پرکاربرد ترین سیستم در خودروهای هوشمند به شمار میرود. این سیستم از هزاران سنسر که در اطراف خودرو قرار گرفته است و یک نمایشگر 7 اینچی در جلوی داشبورد نصب و تشکیل شده است. این سیستم به گونه ای است که با در نظر گرفتن فاصله خودرو شما با خودرو ها و یا اطراف آن به سرعتی آرام بدون دخالت انسان پارک و در سر جای مشخص شده قرار میگیرید. این ایده هم اکنون عملی و بر روی خودرو های لوکس دنیا نصب و تست شده است.



سیستم رانندگی خودکار: سیستم رانندگی خودکار، شاید شما را یاد خلبان خودکار هواپیما بیندازد. این سیستم که به تازگی بر روی خودروهای کپانی تویوتا و بی ام و نصب شده است میتواند مسیر مشخص شده بر روی جی پی اس خودرو شما را بپیماید. این سیستم رانندگی خودکار از طریق 24 ماهواره فعال نقشه و تمامی تابلو ها و چراغ های پلیس و ... را تشخیص و طبق آن ها عمل و دچار هیچ گونه خلافی نمیشود و به خودرویی قانونمند تبدیل میشود. البته باید به این نکته نیز باید اشاره کرد که ان سیستم نقاط ضعفی نیز دارد که میتوان به تشخیص ندادن زمان قرمز و یا سبز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی، خوب عمل نکردن چرخش بر سر پیچ های جاده و اتوبان ها و .... اشاره کرد.
جمع بندی کلی در مورد ماشین های هوشمند: خوب با استفاده از این اطلاعاتی که در بالا به برسی آنها پرداختیم میتوان به این نتیجه رسید که هنوز به طور کامل امکانات و سیستم های خودرو های هوشمند تکمیل نشده است و بسیاری از آن ها در حال برسی و تست های اولیه هستند و پیش بینی شده است که تا سال 2050 طول میکشد تا تمامی ایده های بالا عملی و به ثبت رسد. البته پیش میرود که تا آن موقع امکانات زیادی از قبیل: بهبود عمل کرد رانندگی خودکار، سیستم تعمیر خودکار و اتوماتیک خودرو و ..... به ثبت رسند. حال به این نتیجه میرسیم که هم اکنون زمان مناسبی برای ورود خودروهای هوشمند به جامعه و دنیا نیستگزارش از علیرضا کولیوند







تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن