تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاحیه همایش باران غدیر 15 مهر ماه برگزار خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افتتاحیه همایش "باران غدیر" 15 مهر ماه برگزار خواهد شد
مراسم افتتاحیه "باران غدیر" سه شنبه 15 مهرماه ساعت 15:30 برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دقایقی پیش نشست خبری پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر با حضور حجت الاسلام و المسلمین حائری و محسن مومنی شریف دقایقی پیش در حوزه هنری برگزار شد.
 
بنا براین گزارش؛ حجت الاسلام والمسلمین حائری در ابتدای این نشست گفت: همایش باران غدیر از 5 سال پیش با هدف ایجاد فرصتی برای بروز و ظهور ارتباط دینی و میان ادبی و مذهبی با حضور تعدادی از نویسندگان و شعرای مختلف با مذاهب گوناگون و ارائه اثری درباره شخصیت پیامبر اکرم و ائمه اطهار بخصوص حضرت علی (ع) برگزار شد.
 
وی افزود: این همایش ضمن ایجاد تعامل بیشتر با مردم فرصتی را فراهم می‌آورد تا به ارائه آثار جدید بپردازیم. زیرا هر چه جلوتر می رویم جریان‌های مختلف بخصوص جریان تکفیری ها در حال گسترش است و به ایجاد چهره منفی در خصوص اسلام و شخصیت‌های مذهبی می‌پردازئد.
 
وی ادامه داد: این همایش سعی کرده تا ادبیات میان دینی و آثار شاخص این حوزه معرفی شود البته دستاوردهای بزرگ دیگری هم داشته است.
 
حائری عنوان کرد: بسیاری از مهمانان باران غدیر در برنامه‌های دیگری هم حضور داشتند و به ارائه آثار جدید تشویق شده‌اند و امروز زمینه‌های بسیاری برای تعامل، آشنایی و ایجاد ارتباط بوجود آمده مخصوصا اینکه ما در شرایطی هستیم که زمینه فتنه‌انگیزی در منطقه بسیار زیاد شده است.
 
وی ادامه داد:سال گذشته همایش غدیر، 4 کتاب را به چاپ رساند، امسال نیز 3 کتاب به چاپ خواهد رسید. کتاب "جور جوردا" ، کتاب "حماسه حسین" اثر "جورج شکور" و کتاب "اهل جدید" با موضوع ادبیات میان دینی به چاپ خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: هر کدام از مهمانان ما از نخبگان اثر بخش کشورشان هستند و با وجود امکانات کم برای برگزاری این همایش ما توانسته ایم به دستاوردهای بسیار ارزشمندی برسیم.
 
در ادامه مومنی شریف درخصوص جزئیات همایش بین المللی باران غدیر گفت: برنامه های این همایش از یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و روز سه شنبه 15 مهر ماه ساعت 15:30 مراسم افتتاحیه این همایش برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ما 3 برنامه دیگر در سطح کشور با همکاری اوقاف حوزه هنری در استان های قم،‌ فارس و مشهد خواهیم داشت و تعدادی از مهمانان به این استان ها عزیمت خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: مهمانان خارجی این همایش "جورج شکور" شاعر لبنانی ،"اسقوف جورج صلیبا خطیب لبنانی" و"پروفسور ندا ابومراد" گروه موسیقی لبنانی ،"دارا نجات اًف" شاعر تاجیکستانی،"رحمت نذری" شاعر تاجیکستانی، "احسان اکبر" شاعر پاکگستانی، "سید اعجاز رحمانی" شاعر پاکستانی، "افتخار عارف" شاعر و خطیب پاکستانی، "متین صدیقی گیوبندی"شاعر و خطیب هندوستانی، "مشتهیر کارا کایا" شاعر ترکیه‌ای و "سید محمد شعاع‌فاخر" پژوهشگر و متفکر شیعی و مهمانان داخلی1ضور خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: ما اقدامات مختلفی را برای توسعه همایش بین المللی غدیر از جمله : جمع آوری آثار و فراخوان آثار در دو سطح بین المللی و داخلی داشته ایم.
 
وی ادامه داد: اقدامات ما این است که در مشهد و شیراز دیدارهایی توسط این مهمانان با نمایندگان ولی فقیه در مشهد و شیراز  صورت خواهد گرفت و این مهمانان در سیمای استان ها حضور خواهند داشت و ضمن دیدارهایی با نخبگان علمی و فرهنگی در قم با مراجع تقلید خواهند داشت.

 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن