تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804536167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مگس سفید ارتباطی به محیط زیست ندارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مگس سفید ارتباطی به محیط زیست ندارد
کد خبر: ۴۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 29 September 2014


رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در اعمال قوانین زیست‌محیطی در رابطه با افراد مشهور و معروف که اقدام به شکار غیرمجاز می‌کنند، پارتی‌بازی نداریم،‌ گفت: مگس سفید آفت است و سازمان دفع آفات نباتی باید پاسخگو باشد.

به گزارش فارس، معصومه ابتکار امروز در مراسم گرامیداشت محیط‌بانان و اعطای درجه به آنها که در سازمان محیط زیست برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محیط‌بان انسان آموزش دیده و مجهز و دارای وظیفه و درجه برای حفاظت از عرصه‌های طبیعت است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بر اساس قانون محیط‌بانان ضابط قوه قضائیه هستند،‌افزود: این درحالی است که این قشر از احزاب جامعه در شرایط سخت زندگی و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 116 محیط‌بان شهید شده‌اند،‌ابراز داشت: تعدادی از محیط‌بانان در حین خدمت مجروح و جانباز شده‌اند.

ابتکار درباره ارتقاء مقام محیط‌بانان گفت: در این باره ما وظیفه داریم و تلاش می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص خلا قانونی به منظور حمایت از محیط‌بانان گفت: در این باره لایحه‌ای وجود دارد و حتما پیگیر مسئله اصلاح قوانین و تنظیم پیشنهادات هستیم و از تمام آحاد مردم خواستاریم تا برای حفاظت از منابع طبیعی و گونه‌های جانوری همکاری لازم با محیط‌بانان داشته باشند.

رئیس سازمان محیط زیست همچنین در خصوص فعالیت معادن در دل طبیعت گفت: معادن و معدن‌کاران در هر جای این سرزمین باید فعالیتی متناسب با ضوابط و شرایط زیست محیطی داشته باشند و باید مقررات زیست‌محیطی توسط معدن‌کاران رعایت شود و فعالیت‌های معدنی در چارچوب باشد.

ابتکار متذکر شد: فعالیت معادن از مرحله اکتشاف تا آخرین مراحل نباید منجر به تخریب و آسیب به محیط زیست شود ضمن آنکه معدن‌کاران همانند صنایع باید برنامه مدیریت محیط زیست داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: نمی‌توان به خاطر فعالیت معادن سفره آب ارزشمند و جنگل‌ها را نابود کنیم.

وی همچنین درباره خبر خوش برای محیط‌بانان اضافه کرد: باید بگویم علاوه بر تبدیل وضعیت 450 نفر محیط‌بان، نظام درجه‌بندی محیط بانان ابلاغ شده و در تمام استان‌ها درجه شامل محیط‌بانان می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا مجلس برای توضیح راجع به مگس‌های سفید از شما دعوتی به عمل آورده است، گفت: در این باره رسما نامه‌ای از سوی مجلس دریافت نکرده‌ام البته دعوت را رسانه‌ای مشاهده کردم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری از خبرنگار فارس درباره توضیح راجع به مگس‌های سفید یادآور شد: اینها آفت هستند و آفت ربطی به سازمان محیط زیست ندارد و در این باره سازمان دفع آفات نباتی باید پاسخگو باشند.

وی درباره ممنوعیت صید و شکار گونه‌های جانوری گفت: هر گونه شکار و صید بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست خلاف قانون است و جرم محسوب می‌شود.

ابتکار با اشاره به بازنگری و سیاست‌های صید و شکار گونه‌های جانوری گفت: موضوع ممنوعیت 5 ساله شکار گونه‌های جانوری را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی افزود:‌البته صید و شکار با هم متفاوت است و نمی‌توان با ساده‌انگاری و برخورد احساسی در این باره تصمیم گرفت. این امر برنامه می‌خواهد که سازمان محیط زیست در حال تدوین آن است.

رئیس سازمان محیط زیست همچنین درباره تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان ادامه داد: این حق مجلس است و می‌تواند در این باره اقدام کند.

ابتکار در پایان در پاسخ به سؤال دیگری از خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی برخورد با افراد مشهور و معروفی که اقدام به شکار غیرمجاز می‌کنند، گفت:‌قوانین و مقررات برای تمامی افراد یکسان است و مقررات زیست‌محیطی هیچ تفاوتی برای افراد مشهور و معروف با سایر افراد ندارد.

وی ادامه داد: در برخوردهای قانونی در برابر افراد معروف و مشهور پارتی‌بازی نداریم،‌خاطرنشان کرد: البته این گونه افراد باید توجه کنند که آنها لازم است رعایت بیشتری کنند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن