تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820308653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه: عدم استفاده صنايع از نفت گاز مازوت تا دو سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۲۲ق.ظ)
پرده برداري وزير نفت از کلاه گشادي که لوله سازها سر دولت مي گذارند؛ زنگنه: عدم استفاده صنايع از نفت گاز مازوت تا دو سال آينده وزارت نفت براي تامين منابع مالي پروژه هاي نفتي و گازي در مقابل بانک ها قراردادهاي مطمئني را قرار مي‌دهد که ضمانت اجرايي دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بيژن نامدار کرد زنگنه وزير نفت در نشست صبحانه کاري با فعالان اقتصادي با اعلام اين مطلب گفت: وزارت نفت در قبال تسهيلاتي که بانک ها به پيمانکاران مي دهد، ماهانه 70 دلار به حساب شرکت مربوطه نزد بانک واريز مي کنيم تا پس از اتمام پروژه و تامين توان شرکت راي باز پرداخت اين روند ادامه دارد.
وي ادامه داد: اگر پيمانکاران عقل خود را به کار بياندازند مي توانند در اولين گام اقدام به نصب علمک کنند و نبايد اين روند را منوط به اتمام لوله کشي گاز در تمام مسير پروژه نمايند.
وزير نفت اذعان داشت: ما محاسبه کرديم اگر بانک ها با 30 درصد سود نيز تسهيلات بدهند باز هم پروژه هاي ما پاسخگو خواهند بود و ما براي تضمين اين تسهيلات قراردادهاي نفتي و گازي در مقابل بانک ها قرار مي دهيم که ضمانت کافي را داشته باشد. البته پيش از اين نامه هاي ما اعتبار داشت و با آن نامه هم مي توانستيم تسهيلات براي شرکت ها دريافت کنيم.
وزير نفت در خصوص تغيير شيوه هاي گاز رساني تصريح کرد: در مناطقي که 5.5 تا 6 ميليون خانوار وجود دارد مي توان از شيوه گازرساني به شکل CNG استفاده کرد و براي مناطقي که تعداد خانوارهاي آن بيش از اين است بايد از لوله کشي استفاده نمائيم.
به گفته زنگنه براي اطمينان خاطر از تامين گازرساني در مناطقي که از CNG استفاده مي شود بايد از LPG استفاده کرد زيرا امکان دارد در فصل سرد سال تردد کاميون ها کمي سخت تر شود.
وزير نفت در خصوص سوآپ و استفاده نيروگاه ها از نفت گاز و مازوت اظهار داشت: از ابتداي سال آينده ديگر نيروگاه هاي ما نيازي به استفاده از نفت گاز و مازوت نخواهند داشت و صنايع کشور نيز تا دو سال آينده از استفاده اين سوخت ها بي نياز مي شوند و اين سوخت ها صرفا براي حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اين عضو کابينه دولت يازدهم ادامه داد: به دليل عدم مصرف نيروگاه ها از نفت گاز و مازوت ما ديگر نيازي به سوآپ نداريم و فقط امسال سوآپ انجام مي شود.
زنگنه در خصوص نسبت سرمايه گذاري بخش خصوصي به دولت در صنايع نفتي و گازي ايران گفت: قطعا نسبت سرمايه گذاري بخش خصوصي به دولت در اين صنعت بسيار پايين است و فعلا دولت مخالف افزايش سهم بخش خصوصي در اين سرمايه گذاري ها است و من نيز با اين نظر دولت موافق هستم.
وزير نفت با انتقاد شديد از فرآيند اجراي سياست هاي کلي اصل 44 و واگذاري ها تصريح کرد: اگر در شرايط فعلي بخواهيم سهم بخش خصوصي در سرمايه گذاري در صنعت نفت را افزايش دهيم قطعا همان اتفاقات زمان واگذاري ها رخ خواهد داد و باز هم اين بخش به دست يک سري ديگر از دولتي ها مي افتد.
زنگنه خاطر نشان کرد: در زمان خصوصي سازي شاهد بوديم که شرکت هاي ما به دست يک سري ديگر از دولتي ها افتاد تا جايي که امروز وزارت دفاع و وزارت رفاه براي خود صاحب خط لوله و واحد پتروشيمي هستند اما ما اين امکانات و شرکت ها را نداريم و همين امر موجب شده تا اين روزها وزراي ساير وزارت خانه ها در مقابل ما قرار بگيرند.
اين مقام مسوول اذعان داشت: متاسفانه اين روزها بخش خصوصي ما واقعا ضعيف شده و چربي و گوشت اين بخش آب شده و صرفا استخوان هايش باقي مانده است.
وزير نفت در خصوص توليد ميعانات گازي گفت: پيش از اين ما توليد 480 هزار بشکه ميعانات گازي را داشتيم که با احداث 8 پالايشگاه توانستيم 60 هزار بشکه به رقم فعلي اضافه کنيم.
وزير نفت با انتقاد از عملکرد شرکت هاي لوله سازي اذعان داشت: متاسفانه لوله سازها در مرکزيت اجحاف به دولت قرار دارند و مي خواهند سر دولت کلاه بگذارند تا جايي که لوله سازها به دنبال اين هستند که محصول 130 دلاري را با نرخ 260 يورو به دولت بفروشند در حالي که محصول آنها در ساير بازارها حتي با قيمت 120 تا 130 دلار نيز خريداري نمي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن