تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805367473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزینه‌های افزایش قیمت آب در دولت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گزینه‌های افزایش قیمت آب در دولت
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام شناسایی 116 هزار مشترک پُرمصرف آب کشور، گفت: گزینه های افزایش تعرفه آب به دولت ارائه شده است اما در حال حاضر تنها 350 تومان قیمت تمام شده تولید آب از مشترکان دریافت می شود.
مهر: معصومه آذرگون با بیان اینکه مشترکان پُرمصرف به تعداد 116 هزار، 0.7 درصد مشترکان کشور را شامل می‌شوند اظهارداشت: از این تعداد، 3500 مشترک پُرمصرف در شهر تهران هستند که متاسفانه مصرف آب شرب این مشترکان بالای 50 مترمکعب در ماه است؛ در حالی که الگوی مصرف 20 مترمکعب در ماه است.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکان آبفای کشور اظهارداشت: هم‌ اکنون قیمت تمام‌ شده آب 1000 تومان است در حالی که از مشترکان 350 تومان دریافت می‌شود و با این تعرفه، مشترکان خانگی در زمان حاضر 30 تا 35 درصد قیمت تمام‌ شده را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: پیشنهادهایی از طرف وزارت نیرو و آبفا ارائه شده که تعرفه این مشترکان با مشترکانی که زیرالگوی مصرف هستند، متفاوت باشد و به‌ ازای مصرف بالای 20 مترمکعب تعرفه بالاتری را پرداخت کنند.

آذرگون با بیان اینکه به استناد ماده 3 قانون هدفمندی یارانه‌ها باید تا پایان سال 94 تعرفه آب به قیمت تمام‌شده نزدیک می‌شد گفت: گزینه‌ های افزایش تعرفه به دولت ارائه شده ضمن آنکه در بهمن‌ ماه 92 با 20 درصد افزایش نرخ به‌ صورت یکنواخت موافقت شد، اما پس از آن روند افزایش پلکانی تعرفه ادامه نیافت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: با تعرفه فعلی آب، مشترکان خانگی 30 تا 35 درصد قیمت تمام‌ شده را پرداخت می‌کنند؛ با این حال برخی مشترکان با همین تعرفه پایین حاضر به پرداخت قبوض خود نیستند و مشکلات متعددی را برای فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت‌های آب و فاضلاب به وجود می‌آورند.

وی درباره امکان عملی شدن برنامه هدفمندی یارانه گفت: اگر قرار باشد تا پایان برنامه پنجم به قیمت تمام‌شده برسیم، باید در دو سال آینده سالانه 350 تومان به قیمت آب افزوده شود؛ این یعنی افزایش 100 درصدی تعرفه در هر سال و این امر بسیار مشکل است.

آذرگون با اشاره به برنامه‌های دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکان آبفای کشور ادامه داد: در حال حاضر، برنامه ما افزایش خدمات غیرحضوری به‌ ویژه ترویج فرهنگ پرداخت غیرحضوری قبوض و مهیا کردن بستر لازم در کشور است. این کار هم‌ اکنون در بیشتر استان‌ها انجام شده و واگذاری کارها به دفاتر پیشخوان دولت نیز در همین راستا انجام می‌شود.

این مقام مسئول در آبفای کشور با اعلام اینکه آمار پرداخت غیرحضوری در بخش شهری 75 درصد و روستایی 50 درصد است گفت: در پرداخت حضوری با احتساب 650 تومان کارمزد بانک و 1000 تومان هزینه چاپ قبض، صدور قبض‌های زیر دوهزار تومان مقرون به‌ صرفه نیست و از شرکت‌ها خواسته‌ایم که زیر این رقم قبض صادر نشود.

آذرگون ادامه داد: با وجود کارمزد 100 تومانی پرداخت غیرحضوری توسط بانک‌ها، این نوع پرداخت برای شرکت‌های آب و فاضلاب بسیار مفید خواهد بود. وی از مشترکان آب در شهرها و روستاهای کشور درخواست کرد با توجه به وخامت وضعیت آب کشور، صرفه‌ جویی 25 درصدی آب را سرلوحه کار خود قرار دهند.







تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن