تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799176485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانیان مقیم آمریکا موفق ترین افراد خارج از کشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ایرانیان مقیم آمریکا موفق ترین افراد خارج از کشور هستند
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: جامعه ایرانی مقیم آمریکا و کانادا تقریبا بهترین و موفق ترین افراد خارج از کشور هستند.
آفتاب: «سورنا ستاری» در گفت و گو با ایرنا افزود: ایرانیان مقیم آمریکا قشری موفق هستند که دارای مشاغل مهم و در شرکت های بزرگ عضو هیات مدیره یا معاون هستند به همین دلیل تاثیرگذاری آنها در اقتصاد آمریکا بسیار زیاد است.

رییس بنیاد نخبگان اظهار داشت: 9 هزار و 600 دانشجوی ایرانی در آمریکا است که 78 درصد آنها در علوم پایه و مهندسی مشغول تحصیل هستند و فقط 22 درصد آنها در علوم انسانی و پزشکی تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: اینها همه باعث می شود ما حساب دیگری روی ایرانیان مقیم آمریکا باز کنیم به همین دلیل از حدود 6- 7 ماه قبل تیمی را تشکیل دادیم که بانک اطلاعاتی ایرانیان مقیم آمریکا را تهیه کرده است و در این سفر هم به نتایج خوبی دست یافته ایم تا با این جامعه در تبادل باشیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به جلسه با اساتید، دانشجویان و دانش پژوهان ایرانی مقیم آمریکا گفت: در این جلسه حدود 140 نفر دارای مدارک فوق دکترا و برخی مشغول در شرکت های معروف همچون آمازون و گوگل و اساتید دانشگاه، همچنین حدود 10 نفر نیز دانشجوی دوره دکترا بودند.

وی در مورد این جلسه گفت: قرار بود از ابتدا 70 نفر درجلسه باشند اما به دلیل استقبال بسیار، در حد ظرفیت سالن گفتیم که حدود 140 نفر در جلسه شرکت کنند که از نقاط مختلف آمریکا آمده بودند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این نشست از دانشگاه های رده دو آمریکایی نبودند، اضافه کرد: آنها از دانشگاه های ام آی تی، استنفورد، هاروارد و شرکت های معروف همچون آمازون، گوگل، آی بی ام و غیره بودند.

ستاری با بیان اینکه جلساتی که قبلا برگزار می شد فقط ایرانیان مقیم نیویورک شرکت می کردند، ادامه داد: برای این جلسه انتخاب کردیم که چه کسانی بیاید.

وی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه همکاری مشترک و تبادل داشته باشیم، تصریح کرد: هدف برنامه یاد شده این نیست که ایرانیان مقیم آمریکا حتما در ایران ساکن و مشغول به کار شوند، این موضوع می تواند هدف دوم و سوم باشد اما هدف اصلی تبادل ایده و سرمایه گذاری آنها در حوزه های دانش بنیان در ایران است.

ستاری ادامه داد: به عنوان مثال دو شرکت را به دانشگاه شریف آورده و مستقر کرده ایم که ایرانی هستند و در آمریکا کار می کنند.

وی با یادآوری این نکته که در دانشگاه تحول ایجاد شده، تفکرات تغییر کرده و جهت گیری به سمت دانش بنیان و کارآفرینی سوق یافته است، گفت: این تحول به دلیل تبادل افکار و ایده است چرا که دانشگاه نباید صرفا در زمینه تولید مقاله فعال باشد بلکه باید در حوزه هایی همچون ثبت اختراع، گرفتن رویالیتی، غیره نیز فعال باشد چرا که درصد قابل توجهی از درآمد دانشگاه باید از محل فروش تکنولوژی، اختراع و موارد دیگر باشد و برای دریافت بودجه وابسته دولت نباشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اضافه کرد: دو سایت و دو NGO (تشکل مردم نهاد) برای شکل گیری این قضیه ایجاد کرده ایم.

ستاری با بیان اینکه ارتباط گیری دانشگاهیان و نخبگان ما با نخبگان ایران مقیم آمریکا باید بدون دخالت دولت باشد، ادامه داد:. دولت نباید دراین قضیه وارد شود و باید زیرساخت و تسهیلات این حرکت و تبادلات را فراهم کند.

وی تاکید کرد که فعالان پژوهشی، دانشگاهیان و نخبگان باید خودشان چه در شرکت ها، چه مراکز پژوهشی و دانشگاه ها طرف مقابل خود را پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش در دانشگاه ها، پژوهش و نیاز جاری کشور تا چه حد منطبق بر یکدیگر است، گفت:

وقتی جهت گیری به آن سمت نباشد، شرایط اینگونه می شود، در هر استان حداقل صد هزار دانشجو داریم و حتی در استان های محروم نیز 70 - 80 هزار دانشجو مشغول تحصیل است، جالب است در سفری که ترکمنستان رفته بودم، کل دانشجویان آن کشور 63 هزار نفر بود.

وی با طرح این سوال که این صدهزار دانشجو چه تاثیری در استان و جامعه دارد؟ افزود: اگر این تعداد هزار یا یک میلیون نیز باشد تفاوتی برای استان ندارد زیرا بر اساس نیازهای جامعه نیست و هیچکدام از پروژه های دوره دکترای ما پشتیبان صنعت ندارد این در حالی است که امکان ندارد در آمریکا پروژه دوره دکترا مشتری نداشته باشد.

وی تصریح کرد: باید به مردم نشان دهیم که در دانشگاه استنفورد پروژه چگونه تعریف می شود و چه نهادهایی در دانشگاه برکلی در حال کار کردن هستند، چگونه است که دانشگاه استنفورد چند هزار شرکت دارد و هلدینگ دانشگاه ام آی تی دهمین شرکت اقتصادی دنیا محسوب می شود، اینجاست که یک دانشگاه می تواند در جامعه تاثیرپذیر باشد.

رییس بنیاد نخبگان در پاسخ به این سوال که در این بین صنعت مقصر است و باید تقاضا را مطرح کند یا دانشگاه؟ اظهار داشت: اشتباه ما همیشه این بوده که فکر می کردیم صنعت و دانشگاه می توانند با هم کار کنند، صنعت و دانشگاه هیچگاه و هیچ جا نمی توانند با هم کار کنند، آنها به نهادهای واسط به عنوان پل ارتباطی نیاز دارند.

ستاری گفت: ما در نظام ملی نوآوری این پل را تعریف می کنیم که می تواند پارکهای فناوری، شرکت های دانش بنیان یا مراکز نوآوری باشد و ما باید نمونه های مختلف آن را در کشورداشته باشیم تا این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: ما برای نخستین بار در شش ماهه گذشته یک مرکز نوآوری در دانشگاه شریف ایجاد کردیم و اکنون حدود 90 شرکت در دانشگاه در حال کار کردن هستند. برای نخستین بار پنجم فروردین ماه امسال 80 دانشجو به دانشگاه رفتند. این در حالی است که امکان ندارد 5 فروردین در دانشگاه باز شود، دلیل آن نیز این است که این دانشجوها می خواستند در شرکت های خود فعالیت کنند.

وی تاکید کرد که این ایده ها و برنامه هایی که در دنیا نتیجه داده، نمونه ای است که می توان از تجربه آنها استفاده کرد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه تا چه حد این جامعه ایرانی مقیم آمریکا اعتقاد به این دارند که می توان به لحاظ عملی در ایران کار کرد، گفت: ما چند مورد از آنها را به ایران آورده ایم، شش ماه است یکی از آنها در ایران حدود 10 - 12 شرکت را به عنوان ورودی پذیرفته است و برای هر پذیرش، 50 هزار دلار پرداخت می کند که این سرمایه گذاری خطرپذیر است.

ستاری تصریح کرد: در گفت و گویی که با اریک اشمیت رییس هیات مدیره گوگل داشتم او بسیارعلاقه مند آمدن به ایران است و قرار شد دعوتش کنیم و آقای کردستانی که معاون وی است نیز علاقه مند آمدن به ایران است، اینها همه نمونه های موفق هستند.

ستاری ادامه داد: چه می شود که دانشگاهیان ما نمی توانند در ایران کار کنند اما هنگامی که به آمریکا می آیند درهمین شرکت ها مشغول به کار هستند، شرکت و فعالیت خود را دارند و می توانند کار خود را انجام دهند، این نشان دهنده آن است که ما نیاز به ایده های و ساختارهای جدید در نظام پژوهشی داریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: این موضوع را که می گویم، بسیاری خوششان نمی آید و آن اینکه در حوزه پژوهش کم هزینه نمی کنیم اما نتیجه نمی گیریم.

وی یادآور شد: بیش از صد پژوهشکده در کشور داریم، این همه پژوهشکده های زیبا با دفتر و پژوهشگر اما چه فایده برای صنعت دارد و چه از آن حاصل می شود البته این موضوع نافی این نیست که آنها را نداشته باشیم.

ستاری اظهار داشت: روش های پژوهشی قبلی اشتباه بوده و باید اصلاح شود و نمونه های موفق آن و ایده آن هم در آمریکا وجود دارد، در واقع وقتی بتوانیم این تبادلات را افزایش دهیم، این ایده ها به کشور منتقل می شود.




تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن